نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی F1 2018 در اولین هفته انتشار

بازی F1 2018 به هشت هفته صدرنشینی متوالی Crash Bandicoot's N.Sane Trilogy پایان داد و در هفته اول انتشار در رتبه نخست جدول فروش انگلستان قرار گرفت. 

عادت کرده بودیم که هر هفته در ابتدای مطلب جدول فروش هفتگی انگلستان از صدرنشینی متوالی Crash Bandicoot's N.Sane Trilogy بگوییم، اما این هفته، بالاخره این طلسم شکست و انتشار بازی F1 2018 باعث شد تا کرش بندیکوت صدر جدول را از دست بدهد. به گزارش سایت چارت ترک و در جدید‌ترین اخبار بازی، این تغییر و تحولات باعث شدند تا بازی F1 2018 استودیو کدمسترز در رتبه اول قرار بگیرد و در رتبه دوم هم شاهد بازی Shenmue I & II هستیم که آن هم این هفته منتشر شده است و با قرار گرفتن در رتبه دوم شروع خوبی داشته است. 

قرار گرفتن این دو بازی جدید در دو رتبه نخست، باعث شد تا Crash Bandicoot N. Sane Trilogy این هفته با دو پله سقوط در جایگاه سوم قرار بگیرد و از آن طرف GTA V هم که هفته پیش به رتبه دوم صعود کرده بود، دو پله سقوط را تجربه کرد و به جایگاه چهارم رسید. در رتبه پنجم شاهد یک بازی از کمپانی نینتندو هستیم؛ Mario Kart 8 Deluxe که هفته پیش در رتبه چهارم بود، این هفته با یک پله سقوط در رتبه پنجم قرار گرفت. 

Shenmue

تنها بازی از بین ۱۰ بازی پرفروش هفته گذشته که این هفته هم توانسته رتبه‌اش را حفظ کند، God of War محصول سونی است. این بازی دقیقا مثل هفته پیش در رتبه شِشُم قرار گرفته است و انتشار بازی‌های جدید و تغییر و تحولات جدول تاثیری روی آن نداشته است. در رتبه هفتم جدول این هفته شاهد بازی Lego The Incredibles هستیم که نسبت به هفته پیش سقوطی دو پله‌ای را تجربه کرده است و در رتبه هشتم هم بازی Call of Duty: WWII قرار دارد که آن هم یک پله سقوط داشته است. 

اما در دو رتبه پایانی ۱۰ بازی پرفروش این هفته انگلستان، شاهد اتفاقات جالبی هستیم؛ رتبه نهم در اختیار بازی The Crew 2 است که با صعودی ۶ پله‌ای از جایگاه پانزدهم به این رتبه رسیده است و از آن جالب‌تر، فیفا 18 است؛ بازی‌ای که هفته گذشته در رتبه بیست و نهم جدول قرار داشت و این هفته با ۱۹ پله صعود، توانسته به رتبه دهم برسد. این اتفاق وقتی جالب می‌شود که بدانیم نسخه جدید این سری یعنی فیفا 19 یک ماه دیگر منتشر خواهد شد و اینکه نسخه قدیمی‌تر در این زمان چرا چنین فروشی داشته جای سوال دارد. 

از بازی‌هایی که هفته گذشته در جمع ۱۰ بازی پرفروش قرار داشتند هم می‌توان به Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild اشاره کرد که این هفته به ترتیب در رتبه‌های سیزدهم و شانزدهم جدول قرار گرفته‌اند. همچنین World of Warcraft: Battle for Azeroth هم که هفته پیش در رتبه سوم بود، این هفته کلا در بین ۴۰ بازی پرفروش هفته هم دیده نمی‌شود و Madden NFL 19 هم که هفته پیش در رتبه دهم قرار داشت، این هفته به جایگاه سی و پنجم سقوط کرده است. 

در زیر می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۳ شهریور مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

F1 2018

هفته اول انتشار
۲-

Shenmue I & II

هفته اول انتشار
۳۱

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

از دست دادن صدر جدول پس از هشت هفته صدرنشینی متوالی
۴۲

Grand Theft Auto V

-
۵۴

Mario Kart 8 Deluxe

-
۶۶

God of War

حفظ رتبه هفته پیش
۷۵

Lego The Incredibles

-
۸۷

Call of Duty: WWII

-
۹۱۵

The Crew 2

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۱۰۲۹

FIFA 18

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده