نویسنده: محمد حیدری
// سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴

بازیکنان Grand Theft Auto V بیش از ۷۵ میلیارد دقیقه موسیقی گوش داده‌اند

‌به‌تازگی مسئولین کمپانی راک‌استار طی مصاحبه‌ای با مجله‌ی Rolling Stone، آمار و جزییات جالبی در مورد بخش موسیقی سری‌بازی Grand Theft Auto منتشر کردند.

مسئولین کمپانی Rockstar Games طی مصاحبه‌ی اخیر خود با مجله‌ی رولینگ استون اعلام کرده‌اند که بازیکنان در بازی Grand Theft Auto V و حالت آنلاین چندنفره‌ی آن به بیش از ۷۵ میلیارد دقیقه موسیقی گوش داده‌اند. موسیقی همواره بخش جدا ناپذیری از سری بازی‌های GTA بوده است و به‌همین دلیل، در تنها دو بازی Grand Theft Auto V و GTA Online دست کم ۱۸ ایستگاه رادیویی وجود دارد؛ ایستگاه‌هایی که خود شامل ۲۴۰ آهنگ (که به صورت قانونی مجوز پخش دارند) از خوانندگان محبوب و مطرح هستند.

ماه گذشته، کمپانی Rockstar آپدیت جالبی تحت عنوان After Hours را به علاقه‌مندان معرفی کرد. این به‌روزرسانی به بازیکنان قابلیت این را می‌دهد تا در Los Santos یک کلوب باز کنند و این مکان را محل فعالیت‌های مجرمانه‌ی خود قرار دهند. همچنین بازیکنان در این کلوب می‌توانند دی‌جی‌های واقعی و معروفی همچون سولومون (Solomun)، تیل آو آس (Tale of Us) و بلک مدونا (Black Madonna) را استخدام کنند.

کمپانی سازنده برای عملی کردن هر چه بهتر این موضوع به استودیوی بازی واقع در نیویورک رفته و به ثبت موشن کپچر‌ها و دیالوگ‌های لازم پرداخته است. سازندگان همچنین بر این موضوع تاکید کرده‌اند که قصد آنان از انجام این‌کار، بازسازی و قرار دادن شخصیت کاملا واقع‌گرایانه‌ی دی‌جی‌ها به درون بازی است؛ تا حدی که در بازی شاهد مشت زدن بلک مدونا به یک پلیس تقلبی هستیم.

تجربه‌ی بلک مدونا در مورد جزییات ذکر‌ شده از زبان خود او:

به نظر من تجربه‌ی بسیار بی‌نظیری بود. تجربه‌ی موشن کپچر تا قبل از اینکه کاملا ساخته شود بسیار متفاوت است. هنگامی که موشن کپچر را انجام می‌دهید همه‌چیز به صورت اسکلت‌بندی است به همین دلیل مثلا هنگامی که وارد ماشین پلیس می‌شوید، تمام اسکلت آن از سیم تشکیل شده است. دوربین ها باید داخل هر چیز و هر شخص که دایره‌ و سنسور‌های موشن کپچر دارند را ببینند. حتی یک دست‌بند کوچک پلیس با سنسور‌های موشن کپچر داشتیم که دور دستان من زده شد.

تا به امروز چیزی حدود ۱۰۰ میلیون نسخه‌ از GTA V فروخته شده است و روی هم رفته، این بازی از زمان انتشار در سال ۲۰۱۳ تاکنون حدود ۶ میلیارد دلار درآمد را برای کمپانی سازنده به همراه داشته است. با فروش  ۸۰۰ میلیون دلاری در ۲۴ ساعت اول انتشار و درآمد یک میلیارد دلاری تنها در سه روز اول عرضه، GTA V رکورد جهانی فروش سریع در این صنعت را شکست؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون نسخه‌ی پنجم بازی GTA، صاحب رکورد سریع‌ترین زمان رسیدن به این میزان فروش در میان تمامی بازی‌های تاریخ است.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده