// سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Escape from Chernobyl؛ فرار از نیروگاه اتمی

بازی موبایل Escape from Chernobyl، یک بازی اپیزودیک ۶ قسمتی است که در جریان آن باید از نیروگاه اتمی منطقه چرنوبیل فرار کنید. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در آوریل ۱۹۸۶، در یکی از ایستگاه‌های اتمی منطقه چرنوبیل اوکراین، یک حادثه رخ داد و مواد رادیو اکتیو و شیمیایی زیادی در منطقه پخش شد. نتیجه‌ای این اتفاقات آسیب دیدن محیط‌های اطراف و تاثیرات رادیو اکتیوی روی حیوانات و مرگ آن‌ها بود. از گذشته تا به امروز بازی‌های زیادی با محوریت حادثه چرنوبیل ساخته شده است و در این قسمت از معرفی بازی موبایل نیز به سراغ یکی دیگر آثاری رفته‌ایم که از وقایع چرنوبیل الهام گرفته است. بازی اندروید Escape from Chronobyl، ساخته استودیو Nelset، یک بازی اپیزودیک که در جریان آن شما باید از یک پایگاه اتمی فرار کنید. بازی موبایل Escape from Chronobyl از جایی شروع می‌شود که در جریان یک میان‌پرده، وقایع چرونوبیل در سال ۱۹۸۶ روایت می‌شوند و در ادامه گفته می‌شود که پس از این اتفاقات یک بار دیگر محققان و دانشمندان در یک پایگاه دیگر سعی کرده‌اند به تحقیقات خود ادامه بدهند. مشکل از جایی شروع می‌شود که برای دومین بار، شاهد یک اختلال فنی هستیم و یک بار دیگر وقایع ۱۹۸۶ تکرار می‌شود؛ حال شما در نقش یکی از دانشمندان وظیفه دارید قبل از منفجر شدن پایگاه اتمی، از چرنوبیل فرار کنید.

بازی موبایل Escape from Chernobyl

Escape from Chernobyl یک بازی رایگان اپیزودیک است که فعلا سه قسمت از ۶ قسمت آن در دسترس قرار گرفته است

با شروع Escape from Chronobyl، با یک بازی فکری و اپیزودیک مواجه می‌شوید. Escape from Chronobyl دارای ۶ قسمت مجزا است که فعلا سه قسمت از این ۶ قسمت عرضه شده است. ساختار بازی، همانند بازی‌های فکری/ماجراجویی است که بازیکنان با حل کردن معماهای مختلف، باید روند بازی را پیش ببرند؛ به عبارتی بازی در هر قسمت دارای محیط‌های متفاوتی است که از چند معمای مختلف پر شده است. در بازی‌های فکری نحوه طراحی معماها و وابستگی‌شان به یکدیگر، اگر به شکلی نباشد که بازیکن را درگیر کند، بازی مورد نظر به هیچ وجه نمی‌تواند به اثری دلچسب تبدیل شود. البته درجه سختی معماها نیز مورد مهم دیگری است که باید به شکلی باشند که بازیکن با تمام سختی معمای مورد نظر، بتواند آن را با توجه به سر نخ‌هایی که در محیط قرار دارند، حل کند. در بازی اندروید Escape from Chronobyl هر معما چالش مخصوص به خودش را دارد و جواب آن، در بخش‌های دیگری از محیط قرار داده شده است؛ به عنوان مثال بعضی از درب‌ها یا دستگاه‌های امنیتی که نیاز به کد دارند، در سایر محیط و روی دیوار کد مربوط به آن‌ها نوشته شده است. حال سوال اصلی این است که چالش اصلی بازی Escape from Chronobyl چیست؟ 

بعضی از انتخاب‌های شما در طول بازی بر پایه شانس است که همین مورد سبب شده است تعداد دفعات کشته شدن بازیکن، افزایش پیدا کند

در دنیای Escape from Chronobyl اگر اشتباه کنید و بمیرید، به اول بازی بر می‌گردید؛ به عبارتی فرض کنید شما در قسمت اول هستید و تعدادی از معماهای بازی را حل کرده‌اید و ناگهان یک اشتباه انجام می‌دهید و کشته می‌شوید (از آن‌جایی که بازی روایت‌گر داستان آلودگی و افنجار یک پایگاه اتمی است هر اشتباه شما و ورود به مناطق ممنوعه، باعث کشته شدن‌تان می‌شود)؛ در این حالت با کشته شدن‌تان به اول قسمتی که در آن بوده‌اید، بر می‌گردید و دوباره باید تمام راه‌های رفته را مجددا طی کنید. در این میان به این نکته اشاره کنم که بازی Escape from Chronobyl آن چنان بازی طولانی‌ای نیست با رخ دادن این موضوع، می‌توانید سریعا به جایی که بوده‌اید، برگردید. متاسفانه یکی از مشکلات بازی اندروید Escape from Chronobyl این است که تعدادی از انتخاب‌های بازیکن در طول بازی بر پایه شانس یا نبود اطلاعات کافی در محیط است. از این رو امکان دارد در اوایل بازی مدام کشته شوید یا حتی به معماهایی برسید که چند انتخاب مختلف را برای بازیکن در نظر گرفته‌اند؛ اما نبود اطلاعات کافی از نتیجه‌ انتخاب شما، سبب می‌شود به سراغ شانس بروید و همین مورد، درصد کشته شدن شما در بازی Escape from Chronobyl را افزایش می‌دهد.

بازی موبایل Escape from Chernobyl

یکی دیگر از مشکلات بازی به تبلیغات مربوط می‌شود که پس از چند بار مردن، یک ویدیو تبلیغاتی برای بازیکنان نشان داده می‌شود. البته در همان ابتدای ویدیوی تبلیغاتی می‌توانید آن را ببندید و بازی خود را ادامه دهید. با تمام این تفاسیر برای یک بازی رایگان، وجود تبلیغات یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای مورد عجیبی نیست، اما نحوه تاثیر آن روی گیم‌پلی بازی مورد حائز اهمیتی است که Escape from Chronobyl این مورد آن چنان شما را اذیت نخواهد کرد. در آخر بازی اندروید Escape from Chronobyl یک تجربه دلچسب از یک بازی فکری ماجراجویی است که در تنها یک هدف خواهید داشت و آن هم زنده‌ماندن از یک سانحه رادیواکتیوی است.

دانلود بازی اندروید Escape from Chernobyl


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده