// سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸

معرفی برنامه موبایل Xbox Game Pass

کاربران اندروید و آیفون به واسطه برنامه موبایل Xbox Game Pass می‌توانند حساب کاربری خود را به خوبی مدیریت و بازی‌هایشان را برای دانلود روی کنسول انتخاب کنند. با معرفی این برنامه موبایل همراه زومجی باشید.

کمپانی مایکروسافت پیش از نمایشگاه گیمزکام 2018 اعلام کرده بود که امسال کنفرانس خبری ندارد و کاربران می‌توانند منتظر ویژه برنامه اینساید ایکس باکس باشند. در جریان ویژه برنامه اینساید ایکس باکس، مایکروسافت برنامه موبایل Xbox Game Pass را معرفی کرد. در ادامه اعلام شد که برنامه گیم‌پس ایکس باکس هم‌‌اکنون در دسترس است و در این مقاله قصد داریم نگاهی به برنامه اندروید و آیفون Xbox Game Pass داشته باشیم و ببینیم این برنامه چه امکانات و ویژگی‌هایی را در دسترس کاربران سرویس Xbox Game Pass قرار می‌دهد. البته به این نکته اشاره کنم که برنامه موبایل ایکس باکس گیم پس فعلا در حالت بتا قرار دارد و امکان دارد در آینده ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه شود.

از طریق برنامه موبایل Xbox Game Pass می‌توانید بازی‌های مد نظرتان را روی کنسول ایکس باکس وان خود دانلود کنید

با ورود به برنامه اندروید و آیفون Xbox Game Pass، باید وارد حساب کاربری ایکس باکس خود شوید. پس از ورود، حساب کاربری‌تان و تنظیمات مربوطه را مشاهده می‌کنید. در این بخش می‌توانید پوسته برنامه Xbox Game Pass را عوض کنید یا اینکه کد اشتراک خریداری شده خود را وارد کنید. همچنین در کنار این موارد کاربران می‌توانند حساب کاربری خود را نیز مدیریت کنند. یکی از بخش‌های مهم برنامه Xbox Game Pass صفحه اصلی آن است که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. قسمت اول شامل لیست بازی‌های مختلف است که بر اساس مواردی نظیر محبوبیت، بازی‌های تازه وارد شده و سایر موارد مرتب شده‌اند. در ادامه مهم‌ترین بازی‌هایی را که ماهیانه از این سرویس حذف می‌شوند مشاهده خواهید کرد. یکی از موارد جالبی که مایکروسافت در طراحی برنامه Xbox Game Pass از آن بهره برده است، استفاده از بخش‌هایی است که جست‌وجو را برای کاربران ساده‌تر می‌کند؛ البته Xbox Game Pass بخش جست‌وجوی مخصوص به خودش را دارد، اما وجود دسته‌بندی‌های مختلف که در ابتدا و انتهای صفحه اصلی آن‌ها را مشاهده می‌کنید، به کاربران کمک می‌کند که بازی‌های هر سبک را در کنار یکدیگر مشاهده کنند. با این حال در بخش دسته‌بندی بعضا شاهد بازی‌هایی هستیم که آن‌چنان ربطی به سبک مورد نظر ندارند.

یکی دیگر از قسمت‌های برنامه اندروید و آیفون Xbox Game Pass، مربوط به بازی‌های شما می‌شود. در واقع این بخش همان لیست بازی‌های مورد علاقه است که در سایر برنامه‌های مشابه قرار داده شده است. حال سوال پیش می‌آید که کاربرد این بخش چیست؟ کاربرد بازی‌های شما این است که تمامی بازی‌های مد نظرتان را در این لیست قرار می‌دهید تا هر زمان که خواستید، لیست بازی‌های خود را باز و آن‌ها را دانلود کنید! اصلی‌ترین و جذاب‌ترین بخش برنامه Xbox Game Pass، دانلود بازی‌ها روی کنسول‌تان است. مثل بازی‌های اپ استور یا پلی‌استور که می‌توانید با فشردن دکمه دانلود روی کامپیوتر آن‌ها را روی گوشی موبایل یا تبلت‌تان دانلود کنید، در برنامه Xbox Game Pass نیز می‌توانید با فشردن دکمه نصب، دستور دانلود بازی را روی کنسول اعمال کنید. فقط یادتان باشد که حتما کنسول شما باید روشن باشد یا در حالت Instant On قرار داشته باشد.

 

راهنمای دانلود برنامه Xbox Game Pass روی اندروید و آیفون

راهنمای دانلود اپ Xbox Game Pass بیشتری برای کاربران iOS است؛ زیرا کاربران اندروید می‌توانند با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی نام Xbox Game Pass را جست‌وجو کنند و در انتها، این برنامه را روی گوشی موبایل یا تبلت‌شان نصب کنند. با این حال برای سهولت کار تنها کافی است به صفحه برنامه موبایل Xbox Game Pass مراجعه کنید.

این در حالی است که کاربران iOS باید یک درخواست‌نامه برای مایکروسافت بفرستند و مایکروسافت تنها تعداد محدودی از کاربران iOS را برای آزمایش کردن برنامه Xbox Game Pass دعوت خواهد کرد.

  • ابتدا به اینجا مراجعه کنید
  • در بخش اول ایمیل حساب کاربری اپل خود را وارد کنید
  • در بخش دوم گزینه دارا بودن اشتراک گیم‌پس را انتخاب کنید
  • در سومین بخش مدل گوشی موبایل یا تبلت خود را انتخاب کنید
  • در انتها دلیل خود را در فیلد مربوطه بنویسید و لازم نیست وارد جزئیات شوید؛ صرفا بگویید که می‌خواهید در پیشرفت این برنامه سهیم باشید
  • پس از انجام تمامی کارهای ذکر شده، دکمه ثبت نهایی را فشار دهید


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده