نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

حمید رضا آذرنگ به فیلم غلامرضا تختی اضافه شد

محمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه و ستاره پسیانی به جمع بازیگران فیلم سینمایی‌ «غلامرضا تختی» اضافه شدند.

مدتی پیش بود که اعلام شد فیلم «غلامرضا تختی» با محوریت زندگی جهان پهلوان تختی در حال ساخت است. وظیفه ساخت این فیلم برعهده بهرام توکلی است و سعید ملکان نیز تهیه کننده آن است. به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران مشخص شده است که حمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه و ستاره پسیانی به این فیلم پیوسته‌اند. پیش از این نیز حضور امیر جدیدی در این فیلم اعلام شده بود. نگارش فیلمنامه این فیلم به پایان رسیده است و اکنون در مرحله پیش تولید است.

امیر جدیدی

غلامرضا تختی یکی از بزرگترین چهره‌های ورزش پهلوانی ایران است. او که به عنوان نماد کشتی ایران به «جهان پهلوان» مشهور است، یکی از اولین ورشکاران ایران است که مدال طلای کشتی را به دست آورده است. غلامرضا تختی در هفده دی ماه سال ۱۳۴۶ از دنیا رفت. او پیش از مرگ و بعد از آن یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ایران بود. پیش از این علی حاتمی قصد ساخت فیلم زندگی جهان پهلوان تختی را داشت که در نیمه‌های ساخت فیلم از دنیا رفت و پس از مدتی بهروز افخمی این فیلم را به پایان رساند.

جهان پهلوان تختی

بهرام توکلی پیش از این فیلم‌هایی مانند «پرسه در مه»، «پابرهنه در بهشت» و «اینجا بدون من» را ساخته است. او اکنون فیلم «تنگه ابوقریب» را بازی امیر جدیدی روی پرده دارد. حمیدرضا آذرنگ، دیگر بازیگر فیلم «غلامرضا تختی» سابقه فعالیت‌های گوناگون در زمینه تئاتر را داشته است. او به تازگی به سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی پیوست. پریوش نظریه نیز سابقه بازی در فیلم‌هایی مانند «بادیگارد»، «لانتوری» و «یک حبه قند» را دارد. همچنین ستاره پسیانی در فیلم‌های «لانتوری» و «کوچه بی نام» حضور داشته است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده