// دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

بازی Fortnite به سیستم Matchmaking براساس کنترلر مجهز خواهد شد

در بخشی از گزارش روند توسعه بازی Fortnite، کمپانی Epic Games تایید کرده است که به‌زودی ویژگی Matchmaking براساس کنترلر به این بازی اضافه خواهد شد.

بازی Fortnite (فورتنایت)، محصول کمپانی Epic Games (اپیک گیمز) یکی از مشهور‌ترین بازی‌های حال حاضر است که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی فارغ از سن و سال و پلتفرم اقدام به تجربه آن می‌کنند و در حالت Battle Royale به تلاش برای بقا و پیروزی در جنگی صد نفره می‌پردازند. حالت‌های بتل رویال و Save the World این بازی همچنان به صورت دسترسی پیش از موعد قرار دارند و کمپانی اپیک گیمز با ارائه اپدیت‌های متعدد در جهت بهبود آن‌ها حرکت می‌کند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی مذکور گزارش روند توسعه بازی Fortnite را منتشر کرده است که در قالب آن به مجهز شدن بازی به سیستم Matchmaking براساس کنترلر اشاره شده است.

به واسطه اضافه شدن این ویژگی به بازی Fortnite، آن دسته از دارندگان کنسول PS4 که از ماوس و کیبورد برای تجربه بازی مذکور استفاده می‌کنند، در کنار کاربران پلتفرم PC یا دیگر کاربران کنسول پلی استیشن 4 که به جای گیم‌پد از ماوس و کیبور استفاده می‌کنند، قرار می‌گیرند. این امر شامل Party‌ها نیز می‌شود و در صورت استفاده از ماوس و کیبورد روی کنسول Playstation 4 توسط هر یک از اعضا، تمامی اعضا با دیگر بازیکنانی که روی کنسول یا پی سی از کنترلر مشابه استفاده می‌کنند، وارد رقابت می‌شوند. همچنین کمپانی اپیک گیمز اعلام کرده است که قوانین Crossplay همچنان پا‌برجا خواهند بود و قرار گرفتن با کاربران پی سی در یک Paty به معنای تجربه بازی در کنار دیگر کاربران این پلتفرم است.

به دلیل عدم پشتیانی کنسول Xbox One از ماوس و کیبورد، شرایط ذکر شده در مورد کنسول نسل هشتمی کمپانی Microsoft (مایکروسافت) صدق نمی‌کند. مدتی پیش اعلام شد، به زودی این ویژگی که بسیاری از دارندگان کنسول ایکس باکس وان خواهان اضافه شدن آن هستند، در دسترس قرار می‌گیرد.

کمپانی اپیک گیمز در گزارشش اشاره‌ای به آن دسته از کاربران پلتفرم پی سی که از گیم‌پد به جای ماوس و کیبورد استفاده می‌کنند و امکان قرار گرفتن آن‌ها در کنار کاربران دیگر پلتفرم‌ها اشاره‌ای نکرده است. با این حال این کمپانی اعلام کرده است که پشتیبانی از کنترل‌های شخصی‌سازی شده در پایان سال جاری به بازی Fortnite اضافه می‌شود و دارندگان گیم‌پد‌ها می‌توانند براساس صلاح دید خود عملکردهای کلیدها را تغییر دهند. متن کامل جدید‌ترین گزارش روند توسعه بازی Fortnite در صفحه مربوطه در وب‌سایت کمپانی اپیک گیمز قابل مشاهده است.


منبع Ubergizmo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده