نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴

بتسدا هنوز در مورد ساخت Rage 2 برای سوییچ تصمیم‌گیری نکرده است

هر چند نسخه سوییچ Doom Eternal در دست ساخت قرار دارد، ولی هنوز خبری از دیگر بازی بتسدا یعنی Rage 2 برای کنسول نینتندو نیست.

کمپانی بتسدا (Bethesda) تا امروز نشان داده که توجه زیادی به کنسول سوییچ دارد و بازی‌هایی مثل Doom و Wolfenstein 2 را برای این کنسول منتشر کرده و Doom Eternal را نیز برای آن عرضه خواهد کرد، ولی همچنان خبری از Rage 2 برای سوییچ نیست. موضوعی که خبرنگار سایت DualShockers در جریان گیمزکام 2018 آن را با تیم ویلیتس کارگردان اید سافتور (id Software) در میان گذاشته، ولی ویلیتس جواب قطعی به او نداده و تنها از تمرکز سازندگان بازی روی نسخه‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر صحبت کرده است.

از طرف دیگر پیت هاینز معاون ارشد بخش بازاریابی و روابط عمومی بتسدا توضیحات کامل‌تری در این مورد داده است:

ما در مورد این قضیه بحث و گفتگوهای زیادی انجام داده‌ایم، ولی یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم به موتور گرافیکی بازی برمی‌گردد. برخلاف Doom و Wolfenstein که از id Tech استفاده می‌کنند، بازی Rage 2 به وسیله موتور گرافیکی مخصوص Avalanche ساخته می‌شود. موتوری قدرتمند ولی متفاوت برای طراحی محیط‌های بسیار بزرگ. در این مورد صحبت‌ها و بحث‌هایی داشته‌ایم، ولی هنوز اطمینان کامل نداریم که بتوانیم آن را روی سوییچ اجرا کنیم.

هاینز در ادامه به پشتیبانی بتسدا از سوییچ اشاره می‌کند و می‌گوید کنسول‌های قبلی نینتندو به شکلی طراحی شده بودند که آثار بتسدا از نظر تکنیکی قابلیت سازگاری با آن‌ها را نداشت. ولی وقتی مسئولین نینتندو در مورد مشخصات کنسول جدید خود با بتسدا صحبت کردند، مشخص شد که قدرت این کنسول در حدی است که می‌توان کارهایی با آن انجام داد. بتسدا هم تلاش دارد تا جایی که می‌تواند بازی‌های خود را برای پلتفرم‌های مختلف تولید کند، البته در صورتی که تجربه بازی روی این پلتفرم‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر نداشته باشد.

ما دوست داریم تعداد بیشتری از گیمرها به تجربه آثارمان بپردازند. زمان و هزینه زیادی صرف تولید این بازی‌ها می‌شود و اگر عرضه آن‌ها روی پلتفرم‌های مختلف باعث شود افراد بیشتری به سراغ آن‌ها بروند، برای بتسدا هم بهتر است. تا زمانی که بازخوردها خوب باشد و مردم از این بازی‌ها روی همه کنسول‌ها لذت ببرند، ما هم این کار را ادامه خواهیم داد.

Rage 2 که این روزها توسط استودیو آوالانچ مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارد، در بهار ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد و می‌توانید ویدیویی از گیم‌پلی آن را در اینجا تماشا کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده