// یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

توسعه و پشتیبانی از بازی Laser League به کمپانی 505Games واگذار شد

استودیو Roll7 حقوق پشتیبانی و توسعه از بازی Laser League را که چندی پیش منتشر شده بود به شرکت 505Games واگذار کرد تا شاید آن‌ها بتوانند بازیکنان بیشتری را به سوی این اثر جذب کنند.

ساخت و توسعه بازی‌های آنلاین و چندنفره، به‌ویژه آثاری که مربوط به استودیوهای کوچک و ناشناخته هستند، همواره با یک نگرانی بزرگ همراه است و آن‌ هم کمبود تعداد بازیکنان همزمان در بازی و مشکلات در زمینه ارائه کیفیتی پایدار و قابل قبول در حین اجرای بازی به‌صورت آنلاین است. مشکلی که همین چند وقت پیش گریبان‌گیر بازی Law Breakers شد و رسما تیم کلیف بلیزنسکی و اثر جدیدشان را به طور کامل از بین برد. حالا جدیدترین اخبار بازی حاکی از آن است که بازی Laser League که چندماهی بیشتر از عرضه آن نمی‌گذرد، به همین معضل دچار شده است و در همین راستا استودیو سازنده بازی تصمیم گرفته است تا ادامه توسعه و پشتیبانی از بازی را به شرکت 505Games واگذار کند تا شاید آن‌ها بتوانند همچنان این اثر ورزشی و چندنفره را زنده نگه دارند.

بازی لیزر لیگ اواسط زمستان سال گذشته بود که وارد فاز Early Access روی پلتفرم کامپیوتر شد اما از آنجایی که بازی نتوانست بازیکنان زیادی به خود جذب کند، چند ماه بعد، از فاز دسترسی زودهنگام خارج و در اردیبهشت امسال به طور رسمی برای کنسول‌ها نیز عرضه شد. با این حال، باز هم توفیق چندانی نصیب بازی نشد و تعداد بازیکنان کماکان پایین بود. به نظر می‌رسد که توسعه این بازی و پشتیبانی از آن هم چندان برای استودیو کوچکی چون Roll7 آسان نبوده است و آن‌ها در پست خود اعلام کرده‌اند که پس از واگذاری این اثر و قبل از شروع احتمالی پروژه بعدی خود، برای مدتی استراحت خواهند کرد.

آنتونلا پاندر از کمپانی 505Games نیز در این راستا اعلام کرد که استودیو Roll7 در زمینه توسعه بازی‌های آنلاین و چندنفره تجربه چندانی نداشت و به همین دلیل در خلال توسعه لیزر لیگ نیز با مشکلاتی مواجه شد که بزرگ‌ترین آن‌ها فراهم کردن بازیکنان زیاد و همچنین ارائه کیفیتی پایدار در زمان اجرای بازی بود که با توجه به سرعتی بودن گیم‌پلی Laser League اهمیت بسیار بالایی داشت. در نتیجه تیم توسعه دهنده مجبور شد تا با همبازی کردن بازیکنان هم‌منطقه در جریان مچ‌میکینگ، از لحاظ اینترنتی کیفیت قابل‌قبولی را ارائه دهد که این موضوع موجب شد تا جامعه بازیکنان لیزر لیگ به گروه‌های کوچکی تقسیم شوند و به دنبال آن تعداد گیمرها برای تجربه بازی به صورت چندنفره کاهش یابد. مشکلی که شاید با وجود کراس‌پلی می‌توانست حل شود، اما خب چنین امکانی نیز برای آن‌ها فراهم نبود.

حالا که ناشر بازی Laser League کاملا روی توسعه آن کنترل دارد، می‌تواند با استراتژی‌های جدید و همچنین عرضه بازی روی کنسول نینتندو سوییچ و برقراری قابلیت کراس‌پلی میان شرکت‌هایی که از این مسئله حمایت می‌کنند، بازیکنان بیشتری را وارد بازی کند و بخش چندنفره آن را همچنان سرپا نگه دارد.

اگر شما هم تاکنون به تجربه این اثر نپرداخته‌اید، می‌توانید با مطالعه بررسی بازی Laser League در زومجی بیشتر با این اثر ورزشی آشنا شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده