نویسنده: پیمان مرادی
// یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Sonic the Hedgehog 4 Episode II؛ ماجراجویی با سونیک و تیلز

در این مطلب به معرفی بازی Sonic the Hedgehog 4 Episode II خواهیم پرداخت؛ بازی‌ای که قرار بود سونیک را به دوران طلایی‌اش در دهه‌ی ۹۰ میلادی بازگرداند.

در سال ۲۰۱۰ سگا تصمیم گرفت تا پس از سال‌ها، دنباله‌ای مستقیم بر سری بازی‌های Sonic the Hedgehog را برای کنسول‌های نسل هفتم عرضه کند. Sonic the Hedgehog 4 قرار بود تا با بازگشت به ریشه‌های سونیک، حال و هوای دوست داشتنی سه‌گانه‌ی Sonic the Hedgehog را که در دهه‌ی ۹۰ میلادی برای کنسول سگا جنسیس منتشر شده بود، دومرتبه برای بازیکنان زنده کند. Sonic the Hedgehog 4 در قالب دو اپیزود علاوه بر کنسول‌های نسل هفتمی و پی‌سی برای پلتفرم موبایل نیز عرضه شد که در این مطلب نگاهی به اپیزود دوم آن رو گوشی‌های هوشمند خواهیم انداخت.

Sonic the Hedgehog 4 Episode II

اپیزود اول Sonic the Hedgehog 4 اگرچه مشکلات انکارناپذیری در هنگام انتشار داشت اما حداقل با بازگشت به ریشه‌های مجموعه موفق شده بود تا خاطرات بسیاری از گیمرهایی که در دوران کودکی سه‌گانه اصلی را روی سگا جنسیس تجربه کرده بودند، دوباره زنده کند. اما بازی اندروید و آیفون Sonic the Hedgehog 4 Episode II اگر چه در لحظاتی موفق می‌شود تا بازیکن را سرگرم کند اما به هیچ وجه نمی‌توان آن را دنباله‌ای در حد و اندازه‌های سه‌گانه اصلی دانست؛ البته این بدان معنی نیست که Sonic the Hedgehog 4 Episode II بازی خسته کننده یا بدی باشد بلکه صرفاً به این معنی است که بازی موفق نشده تا از زیر سایه بسیار بزرگ سه‌گانه اصلی خارج شود. در اپیزود دوم، سونیک این بار با دوست صمیمی‌اش، تیلز همراه می‌شود تا با کمک یکدیگر به مصاف دکتر اگمن و اختراعات عجیب و غریبش بروند. دکتر اگمن، متال سونیک را پس از اتفاقات بازی Sonic CD پیدا و تعمیر کرده و قصد دارد تا با ساخت یک Death Egg جدید بالاخره کار سونیک را برای همیشه یکسره کند. حال این وظیفه بازیکنان است تا با به دست گرفتن کنترل سونیک، به مصاف دکتر اگمن و متال سونیک بروند و آن‌ها را دومرتبه شکست دهند.

بازی به ۴ منطقه یا Zone تقسیم می‌شود

گیم پلی بازی تا حد زیادی به نسخه‌های قبلی سری Sonic the Hedgehog وفادار مانده؛ Sonic the Hedgehog 4 Episode II را نیز می‌توان در دسته‌ی بازی‌های پلتفرمر دو بعدی طبقه‌بندی کرد که این بار با محیط گرافیکی مدرن‌تری نسبت به نسخه‌های پیشین خود عرضه شده‌اند. شخصیت تیلز بر خلاف نسخه‌های قبلی در این بازی، حداقل در قسمت تک نفره قابل بازی نیست و توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود. بازیکن در بخش تک نفره تنها کنترل سونیک را در اختیار دارد که برای انجام این کار باید از کلیدهای لمسی‌ای که در محیط بازی تعبیه شده‌اند، کمک بگیرد؛ برای حرکت دادن سونیک می‌توانید از جوی استیک لمسی سمت چپ صفحه نمایش استفاده کنید و برای پریدن نیز از کلید سمت راست کمک بگیرید. همچنین در سمت راست یک کلید دیگر نیز وجود دارد که از آن می‌توانید برای انجام حرکات دو نفره به همراه تیلز استفاده کنید؛ به طور مثال اگر در هنگام پرش، این کلید را لمس کنید، تیلز که قابلیت پرواز دارد، دست شما را می‌گیرد و با خود بالا می‌برد تا بتوانید موانعی که ارتفاع بلندی دارند را پشت سر بگذارید.

Sonic the Hedgehog 4 Episode II

بازی به ۴ منطقه یا Zone تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها نیز دارای سه مرحله و یک باس بتل هستند. همچنین یک منطقه ویژه نیز در بازی وجود دارد که در آن بازیکنان کنترل متال سونیک را بر عهده می‌گیرند. طراحی مراحل به خوبی صورت گرفته اگر چه در بعضی مواقع وجود بیش از حد آیتم‌های گمراه کننده در بازی موجب شده تا بازی از هسته‌ی اصلی خود یعنی پلتفرمر بودن فاصله بگیرد اما باز هم Sonic the Hedgehog 4 Episode II آن قدر سرگرم کننده است که بتوان ضعف‌های کوچکش را نادیده گرفت و از تجربه‌ی آن لذت برد. در این نسخه هم می‌توانید با جمع آوری حلقه‌های طلایی موجود در محیط بازی، با داشتن حداقل ۵۰ حلقه و گذر از حلقه‌ی بزرگی که در پایان هر مرحله قرار می‌گیرد، به عنوان پاداش وارد مراحل مخصوص بازی شوید تا در آن جا زمردهای هرج و مرج (Chaos Emeralds) را بدست بیاورید. Sonic the Hedgehog 4 Episode II دارای یک بخش چند نفره نیز است که در آن بازیکن دوم، کنترل تیلز را بدست می‌گیرد و با همکاری شما مراحل بازی را پیش می‌برد.

Sonic the Hedgehog 4 Episode II بازی جدیدی نیست، تاریخ انتشار آن به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد اما پس از گذشت چند سال سگا آن را در سرویس Sega Forever قرار داده است تا کسانی که در آن سال موفق به تجربه‌ی بازی نشده‌اند به صورت رایگان بتوانند آن را تجربه کنند. البته رایگان شدن بازی به معنی حضور تبلیغات در آن نیز می‌شود. برای تجربه و دانلود این بازی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان بروید و Sonic the Hedgehog 4 Episode II را به صورت رایگان دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Sonic the Hedgehog 4 Episode II


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده