نویسنده: حمزه سروری
// شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

استودیو Telltale Games به اشتباهاتی در گذشته معترف است

چند سال اخیر برای استودیو Telltale Games که بازی‌هایش را به‌شکلی داستان-محور توسعه می‌دهد، چندان ایده‌آل نبوده، اما آن‌ها امیدوارند که با رویکردی مناسب در مسیر درست قرار بگیرند. با زومجی همراه باشید.

استودیو Telltale Games که به‌خاطر بازی‌های داستان-محورش شناخته می‌شود مدتی از مسیر موفقیت خارج شده بود، ولی به‌نظر می‌رسد آن‌ها به این مسئله آگاه‌ هستند و در تلاش‌اند تا راه موفقیت را پیدا کنند.

مدیر اجرایی استودیو تل تیل گیمز یعنی برودی اندرسون (Brodie Anderson) در طی مصاحبه‌ای با یوروگیمر، در مورد تغییراتی که در ذهن دارند و به‌دنبال آن هستند، از نحوه‌ی توسعه‌ی بازی‌ها و تاریخ انتشارشان گرفته تا جابجایی موتور اختصاصی استودیو با موتور مشهور یونیتی، سخن گفت. اندرسون اعتراف کرد که به‌خاطر کم‌کاری‌هایی در جنبه‌ی فناوریِ توسعه‌ی بازی‌ها، طرفداران را به‌دلیل کیفیت بصری و فنی پایین، ناامید کرده‌اند.

برودی اندرسون درباره‌ی استفاده از موتور اختصاصی استودیو چنین گفت:

در فصل جدید و آخر بازی The Walking Dead واقعاً مهم بود که وقتی را برای صیقل دادن، بهینه‌سازی و کیفیت بصری اختصاص دهیم.

رندر کردن یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی بود که با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم، اما پس از تلاش‌های فراوان به نورپردازی کاملاً پویا دست یافتیم. ما از نوع متفاوتی از استایل هنری استفاده می‌کنیم که آن را «گرافیک سیاه» نام‌گذاری کرده‌ایم؛ نوعی از طراحی که باعث می‌شود بازی به شکل یک کمیک بوک زنده به‌نظر برسد.

در مسیر تغییرات کاری استودیو، همان‌طور که شاهد بودیم، برخلاف سال ۲۰۱۷ که ۲۰ قسمت از بازی‌ها در قالب ۵ مجموعه منتشر شد، در سال ۲۰۱۸ تنها ۴ قسمت قرار است منتشر شود که همگی به فصل نهایی The Walking Dead اختصاص دارند. 

اندرسون دراین‌باره گفت:

در قیاس با سال گذشته، امسال ما محصولات چندانی در بازار نداشتیم که این باعث کاهش مسئولیت کاری شد و با کاهش شلوغی در استودیو وقت بیشتری برای تمرکز و تلاش بیشتر روی بازیِ به‌خصوصی داشتیم.

می‌دانیم که در سال‌های گذشته بسیار پرکار بودیم و نتوانستیم آن‌طور که قصد داشتیم تجربیات دلخواه‌مان را برای بازیکنان به ارمغان بیاوریم. کیفیت طراحی‌ها و بهینه‌سازی مواردی بودند که طرفداران دوست داشتند به آن‌ها بیشتر پرداخته می‌شد. ما قبل از توسعه‌ این توصیه را با نهایت توان و تمرکز خود در نظر گرفتیم و در فصل نهایی The Walking Dead پیاده کردیم. تیم ما برای با موفقیت به پایان رساندن این مأموریت بسیار هیجان‌زده است.

این اتفاقات نتیجه‌ی بازسازی عظیمی است که استودیو سال گذشته به‌خود دید. در سال ۲۰۱۷ پیت هالووی (Pete Halloway) به‌عنوان مدیر استودیو برگزیده شد تا بتواند بر مشکلاتی که Telltale Games در آن زمان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد فائق آید؛ مشکلاتی در درون کمپانی که در نهایت منجر به اخراج ۹۰ نفر از اعضای استودیو (۲۵ درصد) شد. طبق گفته‌ی Telltale، این تغییر در رأس شرکت برای این صورت گرفت تا همه مطمئن شوند استودیو در زمینه‌ی ساخت بازی‌های داستان-محور با کیفیت ساخت بالا و بهینه‌سازی‌های لازم بلندپروازی بیشتری نشان می‌دهد. 

پس از آن زمان، تغییرات شگرفی علی‌الخصوص در توسعه‌ی فصل پایانی The Walking Dead صورت گرفت؛ مثلاً برای اولین بار از زمان شروع کار استودیو Telltale Games، تمامی قسمت‌ها قرار است در بازه‌ی زمانی مشخصی منتشر شوند و ما هم‌اکنون تاریخ مشخصی برای انتشار هر ۴ قسمت بازی داریم.

نقد اولین قسمت از The Walking Dead: The Final Season را می‌توانید به قلم مهرداد خیاط محمدی در زومجی بخوانید. 


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده