نویسنده: حمزه سروری
// جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۷

شیگرو میاموتو: بازی های با قیمت ثابت خواستنی‌ تر از بازی های Free To Play هستند

خالق سوپر ماریو اذعان دارد که نینتندو بازی‌هایی را که قیمتی ثابت اما منطقی دارند به نمونه‌های Free To Play ترجیح می‌دهد. با زومجی همراه باشید.

شیگرو میاموتو که از او به عنوان یکی از بزرگترین بازی‌سازها و تأثیرگذاران بازی‌های ویدیویی یاد می‌شود گفته است کمپانی نینتندو از بازی‌های Free To Play تا حد امکان دوری می‌کند؛ به این دلیل که بازی‌های «قیمت ثابت» که منطقی ارزش‌گذاری شده‌اند، پربازده‌تر و سودمندتر هستند.

میاموتو در «کنفرانس توسعه‌دهندگان سرگرمی‌های کامپیوتری» که مختصرا CEDEC خوانده می‌شود، در این‌باره چنین گفت:

ما خوش‌شانس هستیم که چنین بازار غول‌آسایی در صنعت بازی‌های ویدیویی داریم. بنابراین اگر ما بتوانیم بازی‌هایی توسعه دهیم که قیمت‌های منطقی داشته باشند و در عین حال بتوانند طیف بیشتری از مخاطبان را به‌خود جذب کنند، سود بسیار بالایی به‌دست خواهیم آورد.

پیش از این رجی فیس ام (Reggie Fils-Aime)، مدیر نینتندو درباره‌ی لوت باکس‌ها گفته بود که «مقداری شهرت بدی پیدا کرده‌اند.» و آن‌ها را با کارت‌های بیسبال مقایسه کرده بود.

میاموتو در طی کنفرانس اضافه کرد:

نمی‌توانم بگویم مدل «قیمت-ثابت» ما جداً موفق بوده است، اما برنامه داریم آن‌قدر آن را جلو ببریم که تبدیل به یک سنت برای ما بشود.

در این صورت هر کس می‌تواند در محیطی راحت و کم دغدغه دست به توسعه‌ی بازی‌ها بزند و تمرکز خود را روی ساختن بازی‌هایی بگذارد که محدوده‌ی بزرگ‌تری از مردم را به سمت خودشان جذب می‌کنند. ما می‌توانیم برای این هدف تولید بازی‌های موبایل را افزایش دهیم.

پیش از این بازی Super Mario Run از این شیوه استفاده کرده بود و اگرچه که تا ژانویه‌ی ۲۰۱۷ (دی-بهمن ۱۳۹۵) بیش از ۷۸ میلیون بار دانلود شد، اما تنها ۵ درصد از بازیکنان تصمیم گرفتند نسخه‌ی اصلی بازی را خریداری کنند.

میاموتو همچنین درباره‌ی رابطه‌ی توسعه‌دهندگان و لزوم شیوه‌ی پرداخت برای سرویس‌ها برای آن‌ها، گفت:

لازم است که توسعه‌دهندگان یاد بگیرند تا با این نحوه‌ی پرداخت کنار بیایند.

وقتی که به‌دنبال شریکی برای توسعه‌ی بازی‌ خود هستید واقعاً مهم است برای این کار کسی را انتخاب کنید که ارزش محتوای نرم‌افزاری شما را درک کند. سپس این مشتری‌ها هستند که ارزش داده شده به نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها را درک می‌کنند و حاضر می‌شوند برای آن‌ها مبلغ خواسته شده را پرداخت کنند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده