نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

نتفلیکس به صورت آزمایشی شروع به پخش آگهی بین اپیزودها کرده است

این روزها بعضی از مخاطبین نتفلیکس با آگهی‌های تبلیغاتی بین اپیزودهای سریال‌ها مواجه می‌شوند.

هرچند قابلیت تماشای اپیزودهای یک سریال پشت سر هم پیش از نتفلیکس هم وجود داشته، ولی این شبکه استریم غول‌پیکر توانست چنین قابلیتی را از هر زمان دیگری ساده‌تر سازد و تماشای چند اپیزود در کنار یکدیگر را به شیوه‌ای استاندارد از سریال‌بینی تبدیل کند. مشترکین نتفلیکس بعد از پایان هر اپیزود نیاز نیست کار خاصی انجام دهند و تنها چند ثانیه پس از آن اپیزود بعدی شروع می‌شود و به این ترتیب می‌توان همه قسمت‌های یک فصل را پشت سر هم تماشا کرد. ولی طبق گزارش‌ها، به نظر می‌رسد نتفلیکس به دنبال اعمال تغییراتی در این ساز و کار بوده و در حال آزمایش‌های اولیه برای قرار دادن تبلیغات بین اپیزودها است.

به گزارش Ars Technica، این روزها بعضی از مشترکین Netflix در هنگام تماشای سریال‌هایی مثل «ریک و مورتی» (Rick & Morty) و «برگری باب» (Bob's Burgers) با تبلیغ سریال‌هایی چون «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul) و «سیری‌ناپذیر» (Insatiable) مواجه می‌شوند؛ تبلیغاتی که فقط برای عده‌ای به نمایش درمی‌آیند و به گفته نتفلیکس می‌توان آن‌ها را به سادگی رد کرد.

نتفلیکس در ارتباط با این موضوع بیانیه‌ای منتشر کرده و این تبلیغات را تنها نوعی پیشنهاد معرفی کرده که به بینندگان کمک می‌کنند سریال‌های متناسب با سلیقه خود را پیدا و تماشا کنند:

ما در حال تست و آزمایش این ویژگی هستیم تا ببینیم این پیشنهادها بین اپیزودها چگونه می‌توانند به بینندگان در کشف سریال‌های مورد پسندشان کمک کنند.

به گفته مسئولین نتفلیکس، این ویژگی جدید با توجه به یکی دیگر از قابلیت‌های این شبکه استریم به نام «پیش‌نمایش» (Preview) طراحی شده که در سال ۲۰۱۶ به نتفلیکس اضافه شد و به واسطه آن کافی است مخاطب روی آیکون کوچک هر سریال برود تا پیش‌نمایشی از آن اجرا شود:

چند سال قبل قابلیت پیش‌نمایش را به نتفلیکس اضافه کردیم؛ چون می‌دانستیم این ویژگی می‌تواند از اتلاف وقت بینندگان جلوگیری کند و به آن‌ها اجازه دهد خیلی سریع‌تر و بدون نیاز به جستجوهای وقت‌گیر به سریال‌های متناسب با سلیقه خود دسترسی پیدا کنند.

آن‌طور که سایت ComicBook اعلام کرده، مشتریان نتفلیکس می‌توانند نمایش آگهی‌های تبلیغاتی بین اپیزودها را متوقف کنند و برای این کار کافی است در سایت Netflix به بخش تنظیمات بروند و گزینه Test Participation را غیرفعال کنند؛ هرچند معلوم نیست این گزینه در آینده هم در دسترس خواهد بود یا خیر.

نتفلیکس این روزها رقبای زیادی پیدا کرده و در کنار آمازون و هولو، شبکه‌ها و استودیوهای فیلمسازی هم در حال حرکت به سمت پخش اختصاصی فیلم‌ها و سریال‌های خود از شبکه‌های استریم‌شان هستند. CBS All Access در کنار پخش فصل دوم سری جدید «پیشتازان فضا» (Star Trek) با عنوان Discovery در سال ۲۰۱۹، مجموعه دیگری هم از پیشتازان فضا در دست ساخت دارد؛ سریالی که پاتریک استوارت را بار دیگر به این سری برمی‌گرداند تا دوباره در نقش «ژان لوک پیکارد» بازی کند. کمپانی برادران وارنر هم اواخر امسال با شبکه استریم DC Universe و سریال‌هایی مثل Titans از راه می‌رسد. از طرف دیگر هم دیزنی در حال کار روی سرویس استریم مخصوص خود است که سریال‌هایی مثل مجموعه لایو اکشن جنگ ستارگان را در کنار فصل جدید Star Wars: The Clone Wars از طریق آن پخش کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده