نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

گزارش فروش سینمای ایران: حکمرانی ادامه‌دار هزارپا

در این مطلب مانند هفته‌های گذشته به بررسی فروش هفتگی سینمای ایران خواهیم پرداخت.

چند هفته است که آخرین ساخته ابوالحسن داوودی یعنی فیلم «هزارپا» با قدرت هرچه تمام‌تر در صدر جدول فروش هفتگی سینمای ایران است. این فیلم که این هفته افت فروش قابل توجه‌ای هم تجربه کرده است، در هفتمین هفته‌ی اکران پس از نمایش در ۱۸۴ سالن با درآمد هفتگی دو میلیارد و هشتصد و چهل و پنج میلیون تومان به درآمد کلی و فک‌برانداز بیست و نه میلیارد تومان دست پیدا کرد. هزارپا با این درآمد با اینکه همین امسال رقیب‌هایی جدی در گیشه دارد، اما به نظر می‌رسد حالا حالا‌ها قرار است عنوان «پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران» را به دوش بکشد. این فیلم حالا پس از «اخراجی‌ها ۲» دومین فیلم سینمایی ایران است که در دهه‌های هشتاد یا نود اکران شده است و سه میلیون بیننده را به سالن‌ها کشانده است. هزارپا البته هنوز به جمع بیست فیلم پر بیننده سینمای ایران بعد از انقلاب وارد نشده است.

تنگه ابوقریب

رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم دفاع مقدسی «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی است. این فیلم با نمایش در ۱۱۲ سالن در این هفته هشتصد و یک میلیون تومان کسب کرد. این یعنی درآمد جدیدترین فیلم سازمان اوج در دومین هفته اکران به درآمد کلی یک میلیارد و پانصد و هشتاد و یک میلیون تومان رسید. با توجه به سابقه اکران فیلم‌های سازمان اوج، تنگه ابوقریب احتمالا میزبان اکران‌های سازمانی و دانشگاهی مختلفی خواهد بود؛ به همین دلیل این فیلم شانس تجربه‌‌ی فروش بالا را دارد. رده سوم این هفته در اختیار کمدی «دم سرخ‌ها» است. ساخته آرش معیریان در سومین هفته اکران پس از نمایش در ۹۳ سالن چهارصد و سی و هفت میلیون تومان کسب کرد. مجموع درآمد این فیلم حالا به یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان رسیده است.

شعله ور

در رده چهارم این هفته فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی علی عطشانی قرار دارد. این فیلم در چهارمین هفته اکران در هشتاد و هفت سالن به نمایش درآمد. کاتیوشا در این هفته دویست و هفده میلیون تومان کسب کرد و مجموع درآمد خود را به یک میلیارد و چهارصد و ده میلیون تومان رساند. رده پنجم این هفته اما به درام اجتماعی حمید نعمت الله به نام «شعله‌ور» با بازی امین حیایی تعلق دارد. این فیلم در اولین هفته اکران در سی و چهار سالن به نمایش درآمد و صد و چهل و سه میلیون تومان فروخت. درآمد کلی این فیلم در اولین هفته صد و نود و شش میلیون تومان است. به توجه به لاین‌آپ شلوغ اکران در یکی دو ماه آینده، شعله‌ور و دیگر فیلم‌های در حال اکران کار سختی در گیشه خواهند داشت. البته این به شرطی است که تقسیم سالن‌های نمایش این اجازه را بدهد.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی
۱هزارپا۷۲,۸۴۵,۲۴۱,۰۰۰
۲تنگه ابوقریب۲۸۰۱,۹۲۲,۰۰۰
۳دم سرخ ها۳۴۳۷,۳۰۱,۰۰۰
۴کاتیوشا۴۲۱۷,۳۱۶,۰۰۰
۵شعله ور۱۱۴۳,۵۱۷,۰۰۰
۶خاله قورباغه۸۱۱۰,۰۱۰,۰۰۰
۷تگزاس۱۸۹۰,۳۴۶,۰۰۰
۸دارکوب۸۶۷,۷۹۸,۰۰۰
۹دشمن زن۱۰۶۵,۰۸۴,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده