نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵

ابراز تأسف تهیه‌کننده DICE از عدم حضور سربازان زن در نسخه اولیه Battlefield 1

تهیه‌کننده Battlefield 1 از عدم حضور سربازان زن در نسخه اولیه بازی ابراز ناراحتی کرده و از این موضوع در Battlefield V دفاع می‌کند.

به فاصله کوتاهی از معرفی Battlefield V و نمایش سربازان زن در تریلر آن، جار و جنجال زیادی پیرامون بازی شکل گرفت و حملات زیادی به استودیو DICE شد که چرا در یک بازی مرتبط با جنگ جهانی دوم به سراغ سربازان زن رفته است. این افراد عقیده دارند که دایس واقعیت‌های تاریخی را زیر پا گذاشته و تنها برای سوءاستفاده از موج ایجاد شده در مورد حضور زنان در بخش‌های مختلف و مباحث تبعیض جنسیتی این کار را انجام داده است. موضوعی که الکساندر گراندال تهیه‌کننده اجرایی دایس با آن مخالف است و حتی به خاطر عدم حضور زنان در نسخه اولیه Battlefield 1 احساس شرمندگی می‌کند. گراندال در گفتگو با GamesRadar می‌گوید:

ما اگر می‌خواستیم روی موج‌های چند سال اخیر سوار شویم، در همان زمان ساخت بتلفیلد 1 این کار را انجام می‌دادیم.

هر چند مدتی بعد از عرضه بتلفیلد 1، سربازان زن در قالب DLC «به نام تزار» (In the Name of the Tsar) به بازی اضافه شدند، ولی پیش از آن در بازی حضور نداشتند. گراندال ادامه می‌دهد:

این باعث شرمساری ما است که از اول سربازان زن را وارد بتلفیلد 1 نکردیم، شاید به این دلیل که فکر می‌کردیم این تصمیم برای ما بهتر خواهد بود. الآن هم فکر نمی‌کنم این قضیه ربطی به موج‌سواری و سوءاستفاده از این مسائل داشته باشد، بلکه فرصتی است برای گیمرهایی که می‌خواهند خود را به شکل متفاوتی در دنیای بازی ببینند. اگر به تاریخچه سری بازی‌های بتلفیلد نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این بازی‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که شما را در موقعیت‌های مختلف درگیر می‌کنند و هر کسی با استفاده از راه‌حل‌های خود می‌تواند بر مشکلات غلبه کند. این زنان سرباز هم می‌توانند بخشی از همین ماجرا باشند.

در جریان گیمزکام 2018 تریلری از بتلفیلد 5 منتشر شد که نبرد خونین روتردام را نشان می‌داد و در انتهای آن هم شکل و شمایلی از بخش بتل رویال بازی را شاهد بودیم. در کنار آن یک تریلر دیگر هم در مورد کلاس‌های بازی و قابلیت‌های شخصی‌سازی سربازان و اسلحه‌ها منتشر شده است. همچنین تاریخ انتشار نسخه بتای بتلفیلد V هم اعلام شده که از ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) شروع خواهد شد. در نهایت هم باندل مخصوص ایکس باکس وان بازی معرفی شد تا گیمزکام 2018 به رویدادی پر از اتفاقات کوچک و بزرگ برای طرفداران بتلفیلد تبدیل شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده