// پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Pocket City: مدیریت شهر جذاب‌تر از همیشه

Pocket City یکی از درگیر کننده ترین بازی‌های سبک ساخت و ساز شهر و مدیریت است که به تازگی برای بازیکنان پلتفرم گوشی‌های هوشمند عرضه شده است. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های بازی‌های ویدیویی برای بازیکنان، بخش تحقق رویاها و انجام دادن کارهایی است که شاید فرصت انجام دادن آن در زندگی واقعی هرگز پیش نیاید. یکی از سبک‌های پرطرفدار در دنیای بازی نیز بازی‌های مدیریت شهری هستند. سری پرطرفدار SimCity همواره از پرچمداران این سبک بوده است اما Pocket City آمده تا با ویژگی‌های خاص خودش گوی سبقت را از حریف سر سخت خود بدزدد. سازنده این بازی یعنی Bobby Li آن را تحت عنوان CodeBrew Studio با قیمت ۴.۹۹ دلار برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر کرده و به همین دلیل خریدهای درون برنامه‌ای در بازی وجود ندارند. همچنین در گوگل‌پلی یک نسخه‌ی رایگان البته با محتوای محدودتر و صرفا برای آشنایی بازیکنان با محیط و گیم‌پلی بازی منتشر شده که قبل از پرداخت هزینه‌ی بازی اصلی تجربه‌ی آن ضروری به نظر می‌رسد.

بازی Pocket City

مانند تمام دیگر بازی‌های این سبک، در Pocket City نیز باید شهر مورد نظر خود را از صفر بسازید. دوربین ایزومتریک هم که به یکی از عناصر اصلی سبک شهرسازی و مدیریتی بدل شده، برای این بازی آیفون در نظر گرفته شده است. گیم‌پلی بازی بسیار روان و آشنا طراحی شده است و پیچیدگی خاصی در آن دیده نمی‌شود. کنترل‌های بازی هم به طور کامل برای صفحه‌های لمسی گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند و بازیکن برای دسترسی به نقاط مختلف بازی مشکلی نخواهد داشت. یکی از نقاط قوت بازی Pocket City حضور آیتم‌های متنوع برای ساخت و ساز و توسعه شهر است اما سه آیتم اصلی در این بازی جاده‌ها، نیروگاه‌های برق و منابع آب هستند. به نوعی می‌توان گفت که هیچ شهری در بازی بدون توجه ویژه به این سه آیتم موفقیت خاصی را تجربه نخواهد کرد.

حضور آیتم‌های متنوع با توجه به حجم کم بازی، بازیکنان را مدت‌ها سرگرم ‌خواهد کرد

این بازی که در اپ‌استور نمره‌ی عالی ۴.۶ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کرده است، برای جبران عدم وجود خط داستانی از سیستم سطح بندی استفاده کرده که برای ساختن ساختمان‌هایی خاص مانند ایستگاه آتش نشانی پیشرفته و آسمان خراش‌های جذاب بازیکن باید به سطح خاصی رسیده باشد. این سیستم به خوبی در بازی پیاده شده و هرچه در بازی پیشرفت کنید، آیتم‌های متنوع‌تری در اختیار خواهید داشت.

بازی Pocket City

حجم بسیار کم Pocket City (حدود ۳۰ مگابایت) یکی از نکات مثبت بازی است. البته این حجم کم اصلا به معنای کمبود محتوا نیست و بازی می‌تواند ساعت‌ها و روز‌ها شما را درگیر کند، اما این حجم کم باعث بروز یک نقطه ضعف در بازی شده است. با زوم کردن و نگاه کردن به ساختمان‌های شهر از نزدیک شاهد افت کیفیت بافت آنها هستیم که کمی از لذت بازی می‌کاهد‌. اما در سایر بخش‌ها بازی از طراحی‌های رنگارنگ و خوبی بهره می‌برد و انیمیشن‌های روانی را نیز در بازی شاهد هستیم.

در بازی اندروید Pocket City سیستم‌های جالبی مانند فجایع طبیعی نیز دیده می‌شود که باعث جذاب‌تر شدن بازی شده است. البته اگر این ویژگی مانع پیشرفت شما است و از آن راضی نیستید، در قسمت تنظیمات می‌توان آن را خاموش کرد. در بازی می‌توان ۲۰ شهر مختلف ساخت و آنها را تحت کنترل و نظر داشت، همچنین در بازی حالت سندباکس هم وجود دارد که می‌توان در آن بدون توجه به میزان رضایت ساکنین شهر و دیگر موانعی که در حالت عادی بازی با آن مواجه‌اید، به ساخت شهر رویایی خود مشغول شوید.

بازی Pocket City

بازی Pocket City از آن دست بازی‌هایی است که هر بازیکن تجربه‌ی خاص خود را خواهد داشت و گفتن از ویژگی‌های متفاوت آن کار سختی است. این بازی اندروید و iOS از کیفیت بالایی بهره می‌برد و علاقه‌مندان سبک مدیریت و ساخت و ساز شهری حتما از تجربه‌ی آن لذت خواهند برد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Pocket City


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده