// چهار شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل What's inside the box: داخل جعبه چیست؟

بازی موبایل What's inside the box با ارائه سبک نوینی از معماهای لذت‌بخش، بسیار سرگرم‌کننده و ارزشمند ظاهر شده است. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل What's inside the box اثری است که شاید نگاه خیلی از بازیکنان موبایل را نسبت به ژانر پازل تغییر دهد و علاقه‌شان را به آن برانگیزد. Bart Bonte در این زمینه عالی کار کرده است و یقینا با تجربه مراحل اولیه بازی، عاشق چالش‌های جذاب و در عین حال سخت بازی خواهید شد. این بازی اندروید و آیفون، گیم‌پلی را در برخی از مراحل معمایی خودش گنجانده است و شاید همین، عامل اصلی موفقیتش هم است.

آثاری که در سبک پازل عرضه می‌شوند، عموما سبک ثابتی از معماها را ارائه می‌دهند و تا پایان تغییر چندانی مشاهده نمی‌کنیم؛ اما What's inside the box تجربه جدیدی برای بازیکنان موبایل فراهم آورده است و خلاقیت و نوآوری را در طرح معماهایش می‌توان دید. این معماها سبک و سیاق ثابتی ندارند و مدام شاهد تغییر آن هستیم. حتی در برخی از مراحل آن شاهد گیم‌پلی پویا هستیم که جذابیت این اثر را بالا برده است. بازی از مراحل چندگانه تشکیل شده است و در ابتدا هیچ‌گونه راهنمایی به بازیکن ارائه نمی‌شود. در واقع این خود شما هستید که باید صفحه‌ای را که در اختیارتان گذاشته‌اند وارسی کنید و به دنبال ریزترین جزئیات برای حل مراحل باشید. البته می‌توانید از راهنمایی خود بازی نیز استفاده کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم که برای رسیدن به چالش ذهنی بالا و سوزاندن فسفر، حتما روی تمامی‌ مراحل فکر کنید. در هر صورت با دیدن یک تبلیغ بسیار کوتاه، می‌توانید یک راهنمایی متنی در پایین صفحه دریافت کنید.

Whats inside the box
Whats inside the box
Whats inside the box

یقینا بار جذابیت Whats inside the box را منحصربه‌فرد بودن تک تک مراحل آن تشکیل می‌دهد. سازندگان چنان خلاقیتی در این زمینه به کار برده‌اند که هیچ ارتباطی بین مراحل که کمک‌کننده همدیگر باشند، دیده نمی‌شود و باید با پاک‌سازی ذهن خود از مراحل انجام داده شده، به تفکر روی چالش‌های جدید بپردازید. عناصری که این معماها را تشکیل می‌دهند، از چراغ‌ها و توپ‌ها بگیرید تا روکش‌های کشویی را شامل می‌شوند. هدف شما این است که ببینید داخل جعبه معماها چه چیزهایی قرار دارد و چگونه می‌توانید آن‌ها را حل کنید. جزئیات ریز تاثیر زیادی در حل کردن معماها دارند و طراحی بیش از اندازه ساده هر مرحله را می‌توان یکی از بهترین تصمیم‌های سازندگان عنوان کرد. سخت بودن معماهای بازی، باعث نمی‌شود که اقدام به حذف آن کنید. در واقع بازی چنان جذابیتی دارد که حتی سخت‌ترین مراحل بسیار لذت‌بخش هستند و تفکر روی آن‌ها ارزشمند احساس می‌شود. بازی اصلا حس پازل‌های تکراری و توخالی را ندارد و یک سرگرمی‌ شیرین و بسیار ساده تلقی می‌شود.

تک تک مراحل بازی جذابیت دارند و خلاقیت سازندگان را می‌توان در طراحی آن‌ها مشاهده کرد

یکی از بهترین نکات بازی، عدم وجود تبلیغات طولانی مدت است؛ اگر نیازی به کمک گرفتن از بازی داشته باشید، تنها دو سه ثانیه وقت‌تان را می‌گیرد و این تبلیغات به هیچ‌ عنوان آسیبی به تجربه بازی نمی‌زنند. در واقع سازندگان برای اولین‌بار هم که شده به مشکل تبلیغات مکرر بازی‌های موبایل پی برده‌اند و با حذف چنین چیزی از بازی خودشان، ارزش بازی خود را بالا برده‌اند. بازی نه‌تنها قدرت ذهن شما را به چالش می‌کشد، بلکه روی تمرکز انگشتان شما نیز برنامه دارد و در برخی از مراحل باید با ظرافت تمام توپ‌ها را در جای خودشان قرار دهید. در این حالت باید توپ را با تکان دادن گوشی خود به مکان‌های تعیین شده برسانید. برخی از عناصر بازی از یک حالت منطقی پیروی می‌کنند و می‌توانید به لایه لایه بودن آن‌ها توجه کنید. در واقع چراغ‌های چشمک زن و کشوهایی که روی هم قرار دارند، در مراحل مختلف و به صورت‌های مختلف وجود دارند که یکی از شاکله‌های اصلی معماها محسوب می‌شوند.

Whats inside the box
Whats inside the box
Whats inside the box
تلفیق گیم‌پلی با روند معمول بازی‌های پازل، نکته‌ای است که شاید برای اولین‌بار آن را مشاهده کنید

خلاصه که بازی What's inside the box یک اثر جمع و جور با تعداد مراحل محدود است که برای چند ساعتی می‌تواند شما را سرگرم کند. بازی به هیچ عنوان دنباله‌روی آثار تکراری این سبک نیست و با تجربه این اثر، می‌توانید دقایق چالش برانگیزی را برای خود رقم بزنید. مسائل اعصاب خردکن نظیر تبلیغات در این بازی وجود ندارند و فکر و ذکر شما تنها باید روی حل معماهای سخت بازی باشد. تلفیق گیم‌پلی پویا در برخی از مراحل با فرم عادی معماها، خلاقیت جذابی است که اصلا نباید آن را نادیده گرفت. از دیدگاه گرافیکی، بازی حالت مینیمال به خودش گرفته است و طراحی ساده با بافت‌های باکیفیت را در این زمینه مشاهده می‌کنیم.

بازی What's inside the box حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آن‌قدر گیم‌پلی برخی از مراحلش روان و جذاب است که گویی چنین روندی دقیقا مختص بازی‌های پازل طراحی شده است. اگر دل‌تان یک تجربه معمایی شیرین و البته متفاوت با دیگر آثار تکراری سرشناس می‌خواهد، ما این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم‌عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون What's inside the box


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده