// چهار شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Legend of Solgard؛ ماجراجویی در افسانه‌های نورس

بازی موبایل Legend of Solgard بازیکنان را وارد دنیای نورس می‌کند و به سبکی جدید داستان اساطیری این سرزمین را به تصویر می‌کشد. با معرفی Legend of Solgard همراه زومجی باشید.

افسانه‌های اساطیری همیشه محبوب‌ هستند و مخاطبان زیادی دارد؛ برای مثال افسانه‌های نورس یکی از پر مخاطب‌ترین خدایان و داستان‌ها را در خود جای داده است و از گذشته تا به امروز موارد بسیاری را مشاهده کرده‌ایم که از این افسانه‌ها الهام گرفته‌اند. در این قسمت از معرفی بازی موبایل به سراغ یکی دیگر از بازی‌هایی رفته‌ایم که از افسانه‌های نورس برای داستان‌سرایی خود استفاده کرده است. بازی اندروید و آیفون Legend of Solgard، ساخته استودیو King، جزو آن دسته از بازی‌هایی است که جهان اسکاندیناوی و خدایان اساطیری نورس را با شکل و شمایل جدیدی به تصویر کشیده است. داستان بازی روایت‌گر زمانی است که رگناروک شکل می‌گیرد و حال بازیکن در نقش امبلا وظیفه دارد به واسطه قدرت خدای نور جلوی رگناروک را بگیرد. در واقع در داستان بازی موبایل Legend of Solgard، رگناروک به شکلی در حال وقوع است که تمام قلمروهای نورس را در سرما و یخ‌بندان فرو خواهد برد. از این رو در جریان ۲۰۰ مرحله که در پنج محیط مختلف قرار گرفته‌اند، باید جلوی کامل شدن رگناروک را بگیرید.

در هر نبرد باید از استراتژی‌های مختلفی استفاده کنید تا بتوانید دشمنان را به راحتی از بین ببرید

یکی از ویژگی‌های خاص بازی Legend of Solgard قلمروهای مختلفی است که داستان در آن روایت می‌شود؛ به عبارتی بازیکنان در جریان ۲۰۰ مرحله وارد میدگارد، یوتن‌هایم، ون‌هایم، هل‌هایم و نیفل‌هایم می‌شوند که سهم هر منطقه ۴۰ مرحله متفاوت و گوناگون است. حال نحوه بازی کردن بازی اندروید و آیفون Legend of Solgard به چه شکل است؟ با اجرای Legend of Solgard وارد بخش تمرینی می‌شوید، جایی که امبلا باید تیم چهار نفره خود از موجودات (همان شخصیت‌های بازی هستند) مختلف را تشکیل دهد و با اهریمنان مبارزه کند. سبک و سیاق بازی کردن بدین شکل است که بازی حال و هوای بازی ‌های دفاع از قلعه (Tower Defense)  را دارد اما، سازنده از ایده‌ی بازی شطرنج نیز در آن استفاده کرده است؛ شما و تیم‌تان در یک زمینی به شکل شطرنج قرار دارید که هر بار می‌توانید سه حرکت مختلف را انجام دهید. پس از انجام سه حرکت نوبت به تیم حریف می‌رسد تا حرکات خود را انجام بدهد. در جریان گیم‌پلی بازی می‌توانید چهار همراه داشته باشید که هر کدام از این همراه‌ها رنگ مخصوص به خودشان را دارند (رنگ موجوداتی که همراه شما هستند، نماینده این است که از چه سرزمین آمده‌اند. برای مثال رنگ سبز نماینده میدگارد است). در این زمین شطرنج می‌توانید تعداد زیادی از همراه‌های خود را احظار کنید و با ترکیب‌شان نوع قوی‌تری از آن موجود را خلق کنید. حال سوال پیش می‌آید که نحوه ترکیب موجودات به چه شکل است؟ شما در بازی اندروید و آیفون Legend of Solgard می‌توانید موجودات یکسان را به صورت افقی، عمودی، T شکل، مربعی و L شکل با یکدیگر ترکیب کنید که هرکدام از این موارد، خروجی متفاوتی دارد.

بخش چندنفره بازی Legend of Solgard و نبردهای گروهی بازی هیجان بسیار بالایی دارد

موردی که سبب شده است گیم‌پلی بازی Legend of Solgard جذاب‌تر از بازی‌های هم سبک‌اش باشد، نوع ترکیب کردن‌هایی است که به آن‌ها اشاره شد و حال شما هستید و شرایط مبارزه‌تان که با توجه به آن، باید از ترکیب‌های متفاوتی استفاده کنید؛ به عبارتی در بازی موبایل Legend of Solgard در هر نبرد باید استراتژی مخصوص به همان مرحله را پیاده سازی کنید. در بعضی از مراحل نیاز دارید که سیستم دفاعی تیم را قوی کنید و در بعضی دیگر، مجبور می‌شوید سریعا ترکیب‌های کارآمد را به وجود آورده و تیم حریف را از بین ببرید. در Legend of Solgard نیز یک سیستم ارتقای شخصیت اصلی و همراهان برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. سیستم ارتقای شخصیت بدین شکل است که با انجام هر مرحله یا لول‌آپ کردن سایر موجودات تیم‌تان، XP دریافت می‌کنید و زمانی که XP مورد نظر به حد نصاب لول‌آپ رسید، در بخش‌هایی نظیر نوار سلامت، قوی‌تر از قبل خواهید شد. همچنین با پیش روی در خط داستان، آیتم‌هایی را دریافت می‌کنید که نماینده مهارت‌ در سایر بازی‌ها است و با انتخاب‌شان در طول نبردها می‌توانید از این مهارت‌ها استفاده کنید (البته این نکته را بگویم که هر مهارت مدت زمان بازیابی خودش را دارد که پس از بازیابی کامل، می‌توانید از آن استفاده کنید). سیستم ارتقای همراهان نیز بدین شکل است که با دریافت کریستال‌های هر شخصیت می‌توانید آن را را آزاد کنید یا اگر در گذشته آزاد شده است، شخصیت مورد نظر را در سه سطح لول‌آپ کنید. پس از کامل شدن سطح سوم، بازی یک ارتقای کلی را در دسترس شما قرار می‌دهد که با انجام آن یک ویژگی جدید برای همراه مورد نظر آزاد می‌شود.

سیستم ارتقای شخصیت‌ها در بازی Legend of Solgard به قدری عمیق است که حتی می‌توانید مهارت‌های خود و همراهان‌تان را نیز ارتقا دهید. جالب‌ترین نکته در مورد بازی اندروید و آیفون Legend of Solgard این است که با آزاد سازی هر شخصیت یا مهارت می‌توانید وارد بخش تمرینی شوید و آن را آزمایش کنید و در نحوه استفاده از آن مهارت لازم را کسب کنید. جدا از بخش داستانی، Legend of Solgard دارای بخش چندنفره و سیاه‌چاله‌هایی است که بیش از پیش بازیکنان را به خود جذب می‌کند. در بخش چندنفره بازی Legend of Solgard بازیکنان می‌توانند در قالب نبردهای یک به یک قدرت یکدیگر را آزمایش کنند یا اینکه وارد Guildهای مختلف شوید و باس‌های بازی را در حالتی سخت‌تر و گروهی از بین ببرید که شدیدا هیجان بازی را دوچندان کرده است. در ابتدای معرفی به متنوع بودن مراحل و پنج دنیای بازی اشاره شد؛ طراحی‌های بازی به شکلی است که با ورود به هر قلمرو مراحلی با شکل و شمایل جدیدی را تجربه خواهید کرد و حتی ۴۰ مرحله هر قلمرو نیز تفاوت‌هایی از نظر ساختار با یکدیگر دارند. در هر قلمرو یک باس فرعی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که چندین بار با آن روبه‌رو می‌شوید و در نهایت، باس اصلی را مشاهده خواهید کرد که طراحی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند.

از نظر موسیقی به هنگام نبرد از یک موسیقی خاص و اساطیری استفاده شده است که به هیچ وجه شما را خسته نمی‌کند و در منوی Legend of Solgard از موسیقی جداگانه‌ای استفاده شده است. در نهایت اگر به دنبال یک بازی متفاوت در سبک دفاع از قلعه هستید که دنیایی اساطیری را روایت کند، بازی اندروید و آیفون Legend of Solgard بهترین گزینه برای شما است.  

دانلود بازی اندروید و آیفون Legend of Solgard


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده