// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی انیمه Ganbare, Kickers

انیمه Ganbare, Kickers، روایت‌گر داستان بچه‌های دبستانی است که عاشق فوتبال هستند و با اینکه مهارت‌های لازم را ندارند اما تلاش و پشتکارشان آن‌ها را به هدف‌شان نزدیک می‌کند.

اکثر ما مخاطب‌های سینما و تلویزیون دوران کودکی خود را با کارتون‌های مختلفی سپری کرده‌ایم. کارتون‌هایی که در اصطلاح همان انیمیشن‌های ژاپنی بودند که ما به اشتباه به آن‌ها کارتون می‌گفتیم؛ انیمه‌هایی که صبح تا شب پای تلویزیون می‌نشستیم تا یک قسمت ۱۵ دقیقه‌ای از آن‌ها را با لذت تماشا کنیم و بعد از آن زانوی غم بغل می‌گرفتیم که چرا تمام شدند و باید ۲۴ ساعت دیگر صبر می‌کردیم. البته بعضی وقت‌ها صدا و سیما لطف می‌کرد و قسمت بعدی را در همان ساعت پخش نمی‌کرد یا فقط در روزهای مشخصی از هفته انیمه مورد نظر را به نمایش می‌گذاشت. در این قسمت از معرفی انیمه به سراغ یکی از همان انیمه‌های خاطره‌انگیز رفته‌ایم. انیمه Ganbare Kickers یا Fight Kickers یکی از آن دسته انیمه‌هایی است که همزمان با انیمه فوتبالیست‌ها پخش می‌شد. به عبارتی دو انیمیشن ژاپنی فوتبالیست‌ها داشتیم؛ یکی از آن‌ها Captain Tsubasa معروف و دیگری Ganbare, Kickers بود که هرکدام نوع روایت داستانی و جذابیت مخصوص به خودشان را داشتند. 

انیمه Ganbare, Kickers

گانباره، کیکرز روایت‌گر داستان بچه‌های مدرسه‌ای است که عاشق فوتبال هستند اما مهارت لازم برای بهترین بودن را ندارند

انیمه Ganbare, Kickers برگرفته از مانگایی به همین اسم و به نویسندگی نوریاکی ناگای است که در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. با این حال در سال ۱۹۸۶ بود که Ganbare, Kickers توسط استودیو Pierrot تبدیل به انیمه شد و سوکهیرو تومیتا وظیفه نویسندگی آن را برعهده گرفت. در واقع انیمه Ganbare, Kickers سه سال پس از انیمه کاپیتان سوباسا ساخته شد و می‌توان دلیل این کار را موفقیت آن انیمه جذاب دانست؛ اما از نظر روایت داستان و شخصیت پردازی این دو انیمه تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.  انیمیشن ژاپنی Ganbare, Kickers روایت‌گر داستان کاکرو دایچی است که علاقه بسیاری به فوتبال دارد و به دلیل نقل مکان به کیتاهارا در ژاپن، مجبور به عوض کردن مدرسه ابتدایی خود می‌شود. مشکل اینجا است که تیم فوتبال مدرسه‌ی ابتدایی کیتاهارا،‌ تیمی ضعیف است که تمامی بازی‌های خود را باخته است و تا به حال پیروز نشده‌اند. با این حال کاکرو با ورودش به آن‌ها امید می‌دهد و اعضای تیم مدرسه کیتاهارا را مجبور به تمرین‌های سخت می‌کند تا بیش از پیش قوی‌تر شوند.

انیمه Ganbare, Kickers

در کنار داستان اصلی، نویسنده از یک سری داستان فرعی برای شخصیت‌های انیمه استفاده کرده است

انیمه Ganbare, Kickers ساخته شد تا شکل متفاوتی از فوتبال را به نمایش بگذارد. یکی از موارد مهم که کمی بالاتر هم به آن اشاره شد، روایت داستان Ganbare, Kickers است که خاص و منحصربه‌فرد است. Ganbare, Kickers روایت‌گر داستان گروهی از بچه‌های مدرسه‌ای است که عشق فوتبال بازی کردن دارند و جدا از مهارت‌شان، تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا یک فوتبالیست خوب شوند. هرکدام از آن‌ها رویایی در سر دارد و می‌خواهد بهترین بازیکن شود. کارگردان Ganbare, Kickers به خوبی توانسته است این رویا پردازی را در قالب دنیای کودکی قرار بدهد. کاکرو پسری آرام و خندان است و فوتبال بازی کردن را از هرچیز دیگری بیشتر دوست دارد؛ از طرفی هم تیمی‌هایش را می‌بیند که آن چنان مهارتی در فوتبال ندارند و سعی می‌کند با مسابقه دادن با سایر تیم‌ها، آن‌ها را تمرین دهد تا بتوانند برای مسابقات کشوری مدارس ابتدایی آماده شوند. اینجا دقیقا جایی است که نویسنده و کارگردان هنر خود را نشان می‌دهند.

کل کل‌های بچه‌گانه و حسادت یکی از ویژگی‌های مهم انیمه Ganbare, Kickers است

همه‌ی ما در دوران کودکی دوست‌های قلدر و بی‌اعصابی داشته‌ایم یا خودمان جزو آن دسته از افراد بوده‌ایم. در انیمه Ganbare, Kickers نیز این مورد به خوبی نشان داده شده است. در بعضی از بازی‌های تیم مدرسه کیتاهارا رقیب‌هایی را می‌بینیم که مدام کل کل می‌کنند و سعی دارند اعصاب اعضای تیم کیتاهارا را به هم بزنند. دقیقا همان موردی که اکثر ما در بچگی انجام داده‌ایم. معمولا بچه‌ها علاقه خاصی به رقابت کردن دارند و مدام به خود و رقیب‌شان می‌گویند که من پیروز هستم و فلان کار را بهتر از تو انجام می‌دهم؛ در انیمه Ganbare, Kickers شخصیت کاکرو و رقیب‌هایش یا حتی دوستان‌اش این اخلاق را دارند و مدام کل کل می‌کنند. نکته دیگر انیمه Ganbare, Kickers که باعث جذابیت آن شده است، وجود داستان‌های فرعی است. کلیت داستان انیمه در مورد تلاش و کوشش و این مساله است که اگر برای هدف‌تان تلاش کنید، به آن خواهید رسید. با این حال نویسنده از یک سری شاخ و برگ نیز برای جذاب‌تر شدن داستان استفاده کرده است.

انیمه Ganbare, Kickers

از این رو در بخش داستان‌های فرعی شاهد اتفاقات و رویدادهایی برای سایر شخصیت‌های انیمه از جمله کاکرو، ماسارو و سارین هستیم که بیش از پیش انیمه گانباره، کیکرز را لذت بخش کرده‌اند. موسیقی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های خوب انیمه Ganbare, Kickers است و تیتراژ آغاز و پایان انیمه به شکلی است که با مشاهده‌شان به دیدن قسمت فعلی یا قسمت‌های بعد جذب می‌شوید. در انتها جدا از شخصیت پردازی و داستان، اصلی‌ترین تفاوت Ganbare, Kickers با انیمه فوتبالیست‌ها (کاپیتان سوباسا) تعداد قسمت‌ها است که Ganbare, Kickers تنها ۲۶ قسمت دارد و اگر در گذشته این انیمیشن ژاپنی را از دست داده‌اید، مشاهده آن خالی از لطف نیست.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده