نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4

در این مقاله به مهمترین و اصلی‌ترین نظریه‌های فیلم Avengers 4 خواهیم پرداخت و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

ادامه این مطلب ممکن است بخش مهم و پایان فیلم Avengers: Infinity War را برای شما فاش کند

.

.

.

اردیبهشت امسال بود که فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت) به‌روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم با یک کلیف هنگر بزرگ به پایان رسید و حتی صحنه پس از پایان فیلم نیز تنها به پیچیدگی آن افزود. تانوس پس از اینکه دستکش خود را کامل کرد و بشکن معروف خود را زد، به یک مکان نامشخص سفر کرد که نظریه‌های متفاوتی در مورد آن وجود دارد. نکته بعدی هم این است که می‌دانیم دکتر استرنج تنها یک راه برای پیروزی بر تانوس پیدا کرده و تونی استارک یکی از کلیدهای این راه است و به همین دلیل بود که به تانوس سنگ زمان را داد تا زندگی استارک را ببخشد. حال تکلیف نیمی از عالم هستی که توسط بشکن تانوس کشته شده‌اند نیز چندان شفاف نیست و نمی‌دانیم که انتقام‌جویان قرار است چگونه در فیلم Avengers 4 (انتقام جویان ۴) راه شکست تانوس را پیدا کنند. علاوه بر اینکه هنوز نام این فیلم مشخص نیست، با توجه به صحنه پایانی فیلم نمی‌دانیم که کاپیتان مارول تا به امروز کجا بوده است. حال در این مقاله نظریه‌هایی را برای جواب‌های احتمالی به برخی از سوالات موجود بررسی می‌کنیم.

Avengers: Infinity War

تانوس به کجا رفت؟ چه اتفاقی برای دستکش بی‌نهایت رخ داد؟

تانوس پس از زدن بشکن معروف خود به سیاره تایتان رفت

در پایان فیلم Avengers: Infinity War مشاهده کردیم که تانوس پس از تکمیل دستکش و حتی با وجود جراحت زیادی که ثور با استورم بریکر (سلاح جدید ثور) به او وارد کرد، توانست بشکن بزند و پس از یک سفر کوتاه به سنگ روح، به یک مکان نامشخص تلپورت کند. پس از آن تانوس را در یک کلبه که در میان یک مزرعه قرار داشت، در یک سیاره ناشناس مشاهده کردیم که با توجه اینکه هنوز آثار صدمه دیدگی روی تانوس و دستکش قابل مشاهده است، به نظر نمی‌رسد که هنوز زمان زیادی از اتفاقات روی زمین و بشکن او گذشته باشد. نظریه‌های زیادی در مورد این سیاره وجود دارد؛ یک نظریه می‌گوید که تانوس به یک سیاره نامشخص سفر کرده و اکنون بازنشست شده است. اما نظریه قوی‌تر می‌گوید که تانوس به سیاره تایتان، سیاره مادری خود بازگشته است. با این حال، می‌دانیم که سیاره نابود شده است و برخی معتقد هستند که او به گذشته سفر کرده است و برخی دیگر اعتقاد دارند که او در حال احیای سیاره تایتان است. حال به‌تازگی یک تصویر مفهومی منتشر شده که نشان می‌دهد این مزرعه در سیاره تایتان قرار دارد و تانوس در حال زندگی کردن در آن است:

Avengers: Infinity War Concept Art

با این حال، هنوز مشخص نیست که تانوس در چه دوره زمانی قرار دارد. همچنین در پایان فیلم Infinity War دیدیم که پس از بشکن تانوس، دستکش بی‌نهایت آسیب جدی دیده است. هنوز دلیل این موضوع مشخص نیست، اما برخی اعتقاد دارند که دستکش پس از هر بشکن ممکن است دچار آسیب دیدگی جدی شود و برخی دیگر این اعتقاد را دارند که دستکش قدرت کافی برای کنترل نیروی تمام سنگ‌ها را نداشته که این نظریه تقریبا تایید شده است. به همین منظور طبق تصاویر مفهومی قسمت چهارم فیلم Avengers (انتقام جویان)، تانوس یک دستکش جدیدتر و مقوام تر می‌سازد یا اینکه دستکش اصلی را تعمیر و مقاوم‌تر می‌کند.

avengers age of ultron

نام قسمت چهارم فیلم Avengers چیست و اتفاقات فیلم در چه دوره‌ای خواهد بود؟

فیلم Avengers: Infinity War در ابتدا قرار بود با نام پارت ۱ و ۲ تولید و منتشر شود، اما مارول در ادامه تصمیم گرفت که نام قسمت چهارم را تغییر دهد. The Infinity Gauntlet (دستکش‌ بی‌نهایت)، یکی از نام‌هایی بود که محبوبیت زیادی در بین طرفداران داشت و حتی شایعات زیادی نیز در مورد آن منتشر شد، اما در نهایت کوین فایگی تایید کرد که نام قسمت چهارم فیلم اونجرز قرار نیست The Infinity Gauntlet باشد. با این حال، برادران روسو تایید کردند که Avengers Forever نزیک‌ترین نام به فیلم Avengers 4 است، اما جزئیات بیشتری از آن را به اشتراک نگذاشتند.

قسمت چهارم فیلم Avengers با نام متفاوتی و نامشخص اکران خواهد شد

همچنین به‌تازگی شایعه‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه End Game  (بازی پایانی) نام فیلم Avengers 4 خواهد بود که به جمله دکتر استرنج در اواخر فیلم Infinity War  اشاره می‌کند، اما اگر به مصاحبه برادران روسو رجوع کنیم، آن‌ها اعلام کرده‌اند که نام فیلم بعدی در Infinity War گفته نمی‌شود و به همین دلیل این احتمال هم رد می‌شود. نظریات دیگری مثل نام Disassembled، انتقام جویان جدید (New Avengers) یا Eternity نیز وجود دارد که به‌صورت ضمنی این نام‌ها هم تکذیب شده‌اند. با این حال، نام‌های محبوب دیگری مثل Infinity Crusade (جنگ‌های صلیبی بی‌نهایت) نیز وجود دارد که ممکن است نام نهایی این فیلم باشد، اما فعلا می‌دانیم که به احتمال زیاد نام فیلم از کمیک آن برداشته نشده است.

با اینکه گفته شده نام فیلم Avengers 4 اتفاقات قسمت سوم را فاش می‌کند، اما مارول نیز گفته که ممکن است در نهایت کمی از نام این فیلم ناامید شوید. همچنین به نظر می‌رسد که فیلم Avengers 4 قرار نیست بلافاصله پس از پایان فیلم Infinity War آغاز شود و احتمالا این فیلم یک تا چند سال پس از اتفاقات قسمت سوم آغاز خواهد شد. طبق این نظریه، اکنون تمامی اعضای اونجرز در حال سوگواری برای افرادی هستند که توسط تانوس کشته شده‌اند و این موضوع باعث تغییرات رفتاری و ظاهری در شخصیت‌های باقی مانده خواهد شد و طبیعی است که این شخصیت‌ها بلافاصله نتوانند آماده مبارزه با تانوس و شکست دادن او شوند. علاوه بر این، مارول برای نقش کسی لنگ، دختر اسکات لنگ بازیگر با سن بالاتری را انتخاب کرده که احتمال رخ دادن اتفاقات فیلم در چند سال پس از قسمت سوم را افزایش می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که هیچکس امیدی به شکست دادن تانوس ندارد تا اینکه یک روزنه امید به وجود می‌آید و باعث اتحاد دوباره شخصیت‌هایی مثل آیرون من و کاپیتان آمریکا خواهد شد.

Avengers: Infinity War

نظریه سفر در زمان

یکی از نظریه‌های محبوب فیلم Avengers 4 نظریه سفر در زمان است. طبق این نظریه، انتقام جویان برای پیدا کردن یک راه حل یا کمک گرفتن از گذشتگان یا حتی متوقف کردن تانوس در گذشته پیش از اینکه دست به چنین کاری بزند، به گذشته یا حتی آینده سفر می‌کنند که تصاویر پشت صحنه فیلمبرداری و تولید این فیلم نیز به احتمال درست بودن این نظریه دامن زده است. در واقع حتی گفته می‌شود که دنیای کوانتوم احتمالا راه‌حل اصلی برای سفر در زمان خواهد بود و به همین منظور شخصیت انت-من قرار است نقش مهمی در این فیلم داشته باشد. در هر حال دنیای کوانتوم نقش مهمی در فیلم خواهد داشت.

دنیای کوانتوم نقش مهمی را در فیلم Avengers 4 خواهد داشت

در ادامه گروهی نیز مخالف نظریه سفر در زمان هستند چرا که اعتقاد دارند این موضوع ممکن است با پیچیدگی بی‌مورد به داستان فیلم ضربه بزند و حتی باعث ایجاد خلا داستانی نیز شود. با این حال، طبق تصاویر منتشر شده، ظاهرا تونی استارک قرار است بار دیگر از فناوری برف (B.A.R.F) که پیش از این در فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) استفاده کرده بود، در این فیلم نیز استفاده کند. پس اگر استفاده از فناوری B.A.R.F درقسمت چهارم فیلم Avengers درست باشد، استارک و دیگر اعضای باقی مانده از فیلم اول، با بازیابی تصاویر مهم گذشته، به دنبال یافتن پاسخی از گذشته برای پیدا کردن راه حلی برای شکست تانوس هستند.

Avengers: Age of Ultron

آیا ویژن دوباره احیا می‌شود؟

منبع حیات و خلقت ویژن سنگ بی‌نهایت ذهن بود و بدون آن او نمی‌توانست به زندگی ادامه دهد. در طول فیلم ویژن توسط تانوس کشته شد و در پایان فیلم شاهد جسد بی‌جان و بدون سنگ او بودیم. با این حال در دنیای کمیک شاهد نسخه بدون سنگ بی‌نهایت ویژن نیز بودیم که دوباره از مرگ بازگشته است. حال برخی اعتقاد دارند که اسکن شوری از ویژن به پایان رسیده بود و به همین منظور او با استفاده از جسد بی‌جان این شخصیت، او را در فیلم Avengers 4 احیا می‌کند که گفته می‌شود او تمام خاطراتش را فراموش کرده و تقریبا یک شخصیت جدید است.

ویژن جدید برای زندگی دیگر نیازی به سنگ بی‌نهایت ندارد و گفته می‌شود که او شخصیتی کاملا بی احساس و خشک خواهد داشت که اگر این نظریه درست باشد و مارول بخواهد طبق دنیای کمیک عمل کند، باید شاهد یک ویژن کاملا جدید باشیم. با این حال، گروهی اعتقاد دارند که او در ابتدا خاطراتش را به یاد نمی‌آورد و به همین منظور همه فکر می‌کنند که او ویژن سابق نیست، اما با بازگشت واندا ماکسیموف او بخشی از خاطرات گذشته‌اش را دوباره به یاد خواهد آورد.

X-Men

آیا شاهد حضور گروه X-Men  یا Fantastic Four در قسمت چهارم فیلم Avengers  خواهیم بود؟

حتی پیش از شروع مذاکرات والت دیزنی با فاکس قرن بیستم برای خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی آن، شایعات حضور این دو گروه در فیلم Avengers 4 یا حتی قسمت سوم، شنیده می‌شد، اما خیلی کوتاه بگویم این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. نکته اول این است که مارول این شخصیت‌ها را در حال حاضر در اختیار ندارد پس عقلانی نیست که برای قراردادی که هنوز تکلیف آن مشخص نیست چنین برنامه‌ای را تدارک ببیند. بعد سوالی است که به‌وجود می‌آید این است که این شخصیت‌ها تا به امروز کجا بوده‌اند؟ سوالی که در مورد کاپیتان مارول نیز مطرح است، اما ما قرار است به جواب این سوال در فیلم مستقل این شخصیت دست پیدا کنیم ولی غیبت این دو گروه قرار نیست در هیچ فیلمی تا پیش از اکران فیلم Avengers 4 توضیح داده شود. 

Fantastic Four

احتمال حضور گروه X-Men یا Fantastic Four در قسمت چهارم فیلم Avengers غیر ممکن است

همچنین سفر به دنیاهای موازی نیز با توجه به اتفاقی که برای دکتر استرنج رخ داده منطقی نیست. مارول نیز پیش از این ثابت کرده است که هرگز شخصیتی را در دقیقه ۹۰ اضافه نمی‌کند و اگر برنامه‌ای برای آن نداشته باشد، به سراغ آن نخواهد رفت و حتی کوین فایگی نیز گفته است که این شرکت تا سال ۲۰۲۴ برای فیلم‌های دنیای سینمایی مارول برنامه‌ریزی کرده که این برنامه شامل دو مجموعه Fantastic Four و X-Men نمی‌شود و به همین منظور نباید انتظار حضور شخصیت‌هایی مثل ولورین را در فیلم Avengers 4 یا حتی به این زود‌ی‌ها در دنیای سینمایی مارول داشت.

Avengers

آیا پایان فیلم Avengers 4 شاهد پایان کار اعضای قدیمی اونجرز خواهیم بود؟

بیش از ۱۰ سال است که دنیای سینمایی مارول آغاز به کار کرده و حال به پایان فاز سوم آن نزدیک می‌شویم. مارول به طور ضمنی تایید کرده است که خط اصلی داستانی شخصیت‌های اصلی انتقام جویان که شامل کاپیتان آمریکا، آیرون من، ثور، هالک، بلک ویدو و هاوک آی می‌‌شود، در پایان فاز سوم و فیلم Avengers 4 به پایان خواهد رسید. این موضوع به معنای مرگ آن‌ها نیست و می‌تواند به معنای بازنشستگی آن‌ها از دنیای ابرقهرمانی باشد.

شخصیت بلک ویدو قرار است در فیلم مستقل خود بازگردد

با این حال، بسیاری تصور می‌کنند که شخصیت‌هایی مثل آیرون من یا ثور یا کاپیتان آمریکا در پایان فیلم Avengers 4 کشته می‌شوند و پایانی تلخ در دنیای سینمایی مارول خواهند داشت یا حتی ممکن است یک حادثه باعث کنار رفتن آن‌ها شود. هرچه که هست کار برخی از شخصیت‌های اصلی دنیای سینمایی مارول در فیلم Avengers 4 به پایان می‌رسد و این می‌تواند به معنای کشته شدن توسط تانوس یا فداکاری یا حتی بازنشستگی باشد، اما این به معنای پایان کار آن‌ها نیست. به‌تازگی شایعاتی مبنی بر ساخت فیلم Black Widow شنیده می‌شود که ساخت آن تقریبا قطعی است. اتفاقات فیلم قرار است در گذشته جریان داشته باشد و احتمالا در این فیلم هرگز زمان حال را نخواهیم دید یا اینکه قرار است بخش کوتاهی از فیلم را تشکیل دهد. پس ممکن است شخصیت‌های قدیمی دنیای سینمایی مارول نیز به این صورت به کار خود در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول ادامه دهند.

Avengers: Infinity War

آیا کسانی که در فیلم Infinity War کشته شده‌اند در قسمت چهارم زنده می‌شوند؟ صحنه گامورا در سنگ روح چه معنایی داشت؟

می‌دانیم که افراد زیادی در طول فیلم Avengers: Infinity War کشته شده‌اند. بخش زیادی از این شخصیت‌ها با بشکن مشهور تانوس خاکستر شده و سپس از بین رفتند و گروهی دیگر نیز به دست شخص تانوس کشته شدند. حال سوال اصلی اینجا است که آیا این شخصیت‌ها در پایان فیلم Avengers 4 زنده می‌شوند یا خیر. مارول در واقع جواب بخش زیادی از این سوال را داده است. طبق گفته جو و آنتونی روسو، شخصیت‌هایی مثل استار لرد، مرد عنکبوتی، بلک پنتر، دکتر استرنج و غیره که با بشکن تانوس کشته شده‌اند، ممکن است با بازگشت همه چیز به حالت اول دوباره زنده شوند، اما کسانی که توسط شخصیت تانوس کشته شده‌اند مثل هایمدال، لوکی یا ویژن (که در صورت بازگشت یک نسخه متفاوت از آن است)، کاملا مرده‌اند و امکان زنده شدن آن‌ها وجود ندارد.

سرنوشت شخصیت گامورا هنوز شفاف نیست

البته هنوز سرنوشت شخصیت گامورا روشن نیست. برخی معتقد هستند با توجه به اینکه گامورا به خاطر سنگ روح کشته شده،‌ ممکن است با بازگشت دوباره سنگ به محل اولیه آن دوباره زنده شود و طلسم مرگ او باطل شود، اما برخی دیگر معتقد هستند که گامورا کاملا کشته شده و امکان زنده شدن او در حالت عادی وجود ندارد. با این حال، جو و آنتونی روسو در مورد صحنه حضور تانوس در دنیای سنگ روح توضیح دادند که گامورای واقعی کشته شده و شخصی که تانوس در پایان فیلم با آن ملاقات کرده، در واقع بخشی از توهم او در دنیای سنگ روح بوده است. البته نظریه‌ای نیز مبنی بر حضور تمامی کشته‌شدگان با بشکن تانوس در سنگ روح نیز وجود دارد که این نظریه تاکنون تکذیب نشده است، اما برادران روسو و کوین فایگی اشاره کرده‌اند که این اشخاص به‌همراه نیمی از مردم و موجودات دیگر دنیاها با این بشکن کشته شده‌اند.

Avengers 4

چه برداشتی می‌توان از تصاویر مفهومی فیلم Avengers 4 داشت؟

به‌تازگی تصاویر مفهومی از فیلم Avengers 4 منتشر شده است که حاوی اطلاعات زیاد و مهمی بود. در این تصاویر شاهد حضور شخصیت‌هایی چون کاپیتان آمریکا، کاپیتان مارول، آیرون من، ثور، هالک، هاوک آی، بلک ویدو، راکت راکون، وار ماشین، انت من و نبولا در کنار هم هستیم که برخی از شخصیت‌ها ظاهر بسیار متفاوتی نسبت به فیلم قبلی دارند. یکی از این شخصیت‌ها، هالک است که یک لباس بر تن دارد. برخی اعتقاد دارند که هالک با این لباس در فضا عملکرد بهتری خواهد داشت، اما طبق نظریه‌ای که محبوب‌تر از دیگر نظریه‌ها است، بروس بنر با طراحی این لباس می‌تواند بدون مشکل به هالک تبدیل شود و مشکلات فیلم قبلی را دیگر شاهد نباشیم، اما نظریه دیگری نیز وجود دارد که هوش هالک ممکن است در حد هوش بنر افزایش یافته باشد و این احتمال وجود دارد که سرانجام پروفسور هالک را در دنیای سینمایی مارول مشاهده کنیم.

در اولین تصاویر مفهومی فاش شده فیلم Avengers 4 شاهد ظاهر بسیار متفاوت شخصیت‌ها هستیم

لباس کاپیتان آمریکا، وار ماشین و هاوک آی نیز متفاوت‌تر از گذشته است و ظاهر بلک ویدو نیز تغییر کرده است. همچنین قابل انتظار است که لباس آیرون من نیز پیشرفته‌تر شده باشد، اما تغییرات لباس وار ماشین بسیار گسترده‌تر است که به‌راحتی این تغییرات قابل مشاهده است. در تصویر دیگر تانوس با یک زره قابل مشاهده است. تانوس بار دیگر زره بر تن کرده و ظاهرا متوجه شده چندان هم ضد ضربه نیست و حتی نمی‌تواند تنها به سنگ‌ها برای دفاع از سلاح جدید ثور یا دیگر سلاح‌ها و قدرت‌های شخصیت‌های دیگر تکیه کند. علاوه بر این، او ظاهرا دستکش را تعمیر کرده و کاملا نیز ارتقا داده است یا اینکه او یک دستکش جدید ساخته که احتمال آن کمی ضعیف است. تانوس همچنین یک شمشیر بسیار بزرگ نیز در دست دارد که احتمالا قرار نیست دیگر تنها به دستکش خود برای مبارزه با انتقام جویان تکیه کند. با این حال، امکان تغییر در این طرح‌ها در نسخه نهایی فیلم نیز وجود دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده