نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۸

ساخت سریال Time Traveler’s Wife در دستور کار شبکه HBO قرار گرفت

به‌تازگی، شبکه HBO ساخت نسخه تلویزیونی اقتباس کتاب همسر مسافر زمان (Time Traveler’s Wife) را در دستور کار قرار داده و فیلمنامه آن توسط استیون موفات نوشته می‌شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه HBO ساخت یک سریال اقتباسی براساس رمان The Time Traveler’s Wife به نویسندگی ادری نیفنگر را در دستور کار قرار داده است. استیون موفات، نویسنده آثار تلویزیونی، قرار است فیلمنامه‌ی این مجموعه را بنویسد. رئیس بخش برنامه ریزی شبکه اچ بی او یعنی کیسی بلویس در طی مصاحبه‌ای، اینگونه درباره این پروژه صحبت کرد:

ما خیلی هیجان‌زده هستیم که قرار است در پروژه ساخت سریال The Time Traveler’s Wife (همسر مسافر زمان) با استیون موفات، کمپانی هارتس وود (Hartswood Films) و همچنین بخش تلویزیونی کمپانی برادران وارنر همکاری کنیم. استیون موفات، آن شور و شوقی را که دارد، در هر پروژه‌ای که کار می‌کند و فیلمنامه‌هایی که می‌نویسد وارد می‌کند. ما مطمئن هستیم که عشق و احترام او برای این رمان فریبنده و جذاب باعث می‌شود که این مجموعه تلویزیونی، یکی از آثار خوب شبکه HBO بشود.

این کتاب بسیار زیبا، اولین بار در سال ۲۰۰۹ و در قالب یک اثر سینمایی اقتباس شد. در فیلم همسر مسافر زمان، ریچل مک‌ادامز و همچنین اریک بانا ایفای نقش می‌کردند. سریال، کتاب و فیلم The Time Traveler’s Wife داستان دو شخصیت به نام کلیر و هنری را حکایت می‌کند که در ازدواج خود دچار مشکلاتی هستند. این مشکل، همان سفر در زمان است.

استیون موفات در طی زندگی حرفه‌ای خود در پروژه‌های زیادی حضور داشته اما او به خاطر فعالیت بسیار چشمگیرش در سریال Doctor Who (دکتر هو) و سریال Sherlock (شرلوک) بیشتر از همه معروف شد. موفات علاوه بر اینکه قرار است فیلمنامه سریال همسر مسافر زمان را بنویسد، به همراه سو ورچو و برایان مینچین، تهیه کنندگی اجرایی آن را هم بر عهده دارد. استیون موفات در طی مصاحبه‌ای، نظر خود را درباره این پروژه اینگونه عنوان کرد:

من چندین سال پیش، رمان همسر مسافر زمان ادری نیفنگر را مطالعه کردم و عاشق آن شدم. در حقیقت، من فیلمنامه یکی از قسمت‌های سریال دکتر هو به نام «The Girl In The Fireplace» را به عنوان یک پاسخ مستقیم برای این کتاب نوشتم. زمانی که ادری نیفنگر در رمان بعدی خود، شخصیتی را خلق کرد که در طی داستان همان قسمت از سریال را تماشا می‌کرد، متوجه شدم که شاید او هم حواسش به من بوده است. تمام این سال‌هایی که از خواندن این رمان می‌گذرد، فرصت اینکه بتوانم این داستان را اقتباس کنم، برایم یک رویا بود که حالا تبدیل به واقعیت شده است. دنیای جدیدی که در حال حاضر در جهان تلویزیونی ما شکل گرفته، کاملا دیگر برای این نوع عمق و پیچیدگی آماده است. این کتاب، داستانِ همان عبارت معروف «خوشبختی تا ابد»‌ است، اما نه لزوما به همان شکل.

کمپانی هارتس وود فیلمز و همچنین بخش تلویزیونی کمپانی برادران وارنر، وظیفه تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارند.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده