نویسنده: پیمان مرادی
// پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Createrria 2: Craft Your Games؛ به جای بازی کردن، بازی بسازید!

اگر همواره رویای ساختن یک بازی را در ذهن می‌پروراندید، بازی موبایل Createrria 2: Craft Your Games فرصت انجام این کار را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تا به حال شده به هنگام انجام یک بازی به این فکر کنید که اگر شما طراح آن بازی بودید، چه چیزهایی به آن اضافه یا از آن کم می‌کردید؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هنگام تجربه یک بازی و در مواجه با نقاط ضعف آن به این فکر کرده باشید که چرا طراحان بازی با انجام فلان کار این ضعف را برطرف نکرده‌اند یا این که چرا با بهبود فلان ویژگی، تجربه‌ی بازی را لذت‌بخش‌تر نکرده‌اند؟ شاید حتی از کسانی باشید که فکر می‌کنند علی‌رغم نداشتن دانش فنی، ایده‌های مناسبی برای طراحی یک بازی دارند. به هر حال اگر جزو هر یک از دو گروهی که گفته شد، باشید، بازی اندروید و آیفون Createrria 2: Craft Your Games دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

Createrria 2: Craft Your Games

ساختن یک بازی در محیط Createrria 2: Craft Your Games، بسیار ساده است؛ پس از دانلود و نصب بازی، یک مرحله‌ی آموزشی را خواهید گذراند که شما را با روال ساختن بازی مخصوص به خودتان آشنا خواهد کرد. بازی‌هایی که در محیط Createrria 2: Craft Your Games ساخته می‌شوند، همگی در زیر مجموعه‌ی سبک پلتفرمر یا همان سکوبازی دسته بندی می‌شوند. مکانیزم ساخت بازی در Createrria 2: Craft Your Games چندان پیچده نیست؛ با ورود به بخش Creat، ابتدا محیط بازی‌تان را از میان محیط‌های تعبیه شده در بازی انتخاب می‌کنید و پس از آن وارد منوی ساخت بازی می‌شوید. آیتم‌هایی که می‌توانید در بازی‌تان قرار دهید، به صورت دسته بندی شده در پایین صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. این دسته‌ها شامل آیتم‌های متنوعی می‌شوند؛ از الماس و پاورآپ‌های مختلف گرفته تا انواع و اقسام موانع و دشمنانی که پیشروی در محیط بازی را برای بازیکن دشوار می‌کنند. برای جایگذاری هر کدام از این آیتم‌ها در محیط بازی تنها کافی است تا با انگشت‌تان آن‌ها را لمس کرده و نگه دارید و سپس آن‌ها در مکان مدنظرتان رها کنید. در ضمن تعیین مکان شروع و پایان بازی هم بر عهده‌ی خودتان است؛ برای تعیین نقطه‌ی شروع کافی است تا آواتار بازیکن را در محل دلخواه‌تان قرار دهید و برای تعیین نقطه‌ی پایان نیز می‌توانید دروازه‌ی پایان را در مکان مورد نظرتان جایگذاری کنید. پس از جایگذاری این آیتم‌ها می‌توانید چندین بار خودتان بازی را تجربه کنید و هر بار تغییراتی را در آن اعمال کنید. در آخر نیز می‌توانید بازی‌تان را با دیگر بازیکنان Createrria 2: Craft Your Games به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز آن را تجربه کنند و حتی برای‌تان کامنت بگذارند.

مکانیزم ساخت بازی در Createrria 2: Craft Your Games چندان پیچده نیست

اگر چه که فرایند ساخت بازی در Createrria 2: Craft Your Games به همراه آیتم‌های موجود در آن به شدت ساده به نظر می‌رسند اما به کمک همین آیتم‌های ساده می‌توان بازی‌های بسیار سرگرم کننده‌ای ساخت. کافی است نگاهی به بازی‌های ساخته شده توسط دیگر بازیکنان Createrria 2: Craft Your Games بیاندازید تا تاثیر خلاقیت در کیفیت ساخت یک بازی را به شکلی واضح لمس کنید. برخی از این بازی‌ها آنقدر خوش ساخت و سرگرم کننده هستند که تصور این که توسط کاربران معمولی ساخته شده باشند، کمی سخت به نظر می‌رسد!

Createrria 2: Craft Your Games

Createrria 2: Craft Your Games محیط مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با کمک خلاقیت خود بازی‌های پلتفرمر ساده و سرگرم کننده‌ای را خلق کنید. اگر به دنبال راهی برای به چالش کشیدن خلاقیت خود می‌گردید، تجربه‌ی بازی Createrria 2: Craft Your Games می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای‌تان باشد. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Createrria 2: Craft Your Games


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده