نویسنده: محمد حیدری
// یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

کمپانی ولو به دنبال اجرای بازی‌های تحت ویندوز استیم در لینوکس است

به نظر می‌رسد که کمپانی ولو، در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه‌ی ساخت یک ابزار همسان‌ساز برای اجرای بازی‌های تحت ویندوز شبکه‌ی استیم، روی لینوکس است.

به نظر می‌رسد که کمپانی Valve در حال تلاش برای فعال‌سازی و ساخت ابزار همسان‌ساز بازی لینوکس (یا به اصطلاح انگلیسی Linux game compatibility tool) برای اجرای بازی‌های تحت ویندوز شبکه‌ی استیم است. این ابزار‌ همسان‌ساز، اجرای بازی­‌هایی ویندوز را روی لینوکس ممکن می‌سازد و درواقع عملکردی مشابه ابزار محبوب واین (Wine) دارد که سال‌ها است همین کار را برای لینوکس و سیستم­‌های عامل مبتنی بر یونیکس (Unix-based) انجام می­‌دهد.

اوایل همین هفته، سلسله کدهایی از SteamDB در پایگاه اطلاعاتی Steam پیدا شد و به نظر می‌رسد که تمامی این کدها به یک قابلیت همسان‌ساز معرفی‌نشده اشاره ‌دارند؛ ‌کدهایی که قرار است در ترکیب با رابط کاربری تازه و یک منوی تنظیمات، به ابزاری کاملا جدید تبدیل شود. با توجه به مقاله­‌ی منتشر شده از وب‌سایت GamingOnLinux، نام این سرویس استیم‌پلی (Steam Play) خواهد بود. بخشی از اطلاعات منتشر‌شده در این مقاله بدین شرح است:

استیم پلی امکان نصب آسان و کاملا خودکار همسان‌ساز را برای کاربران مهیا می‌کند. این ابزار به کاربران اجازه‌ می‌دهد تا بازی­‌های موجود در Library خود را، که برای سیستم­‌های عامل دیگر ساخته شده‌­اند، به شکلی آسان و روان اجرا کنند.

linux

جالب است بدانید که در توضیحات مربوط به یکی دیگر از این ابزارها، اشاره شده است که کاربران قادر به انتخاب ابزار همسان‌ساز برای بازی‌ه­ایی هستند که به طور خاص برای پلتفرم آن‌ها ساخته نشده است که این موضوع مشخصا به بازی­‌های ویندوز که در لینوکس پشتیبانی نمی­‌شوند، اشاره دارد. البته این حقیقت که تابه‌حال استودیوی Valve هیچ اشاره مستقیمی به استفاده (مستقیم و غیرمستقیم) از ابزار‌های همسان‌ساز شناخته‌شده‌ای همچون Wine و DOSBox نداشته است باعث نگرانی بسیاری از مخاطبان شده است؛ موضوعی که قطعا Valve از آن مطلع بوده و به‌زودی با انتشار اطلاعات کامل‌تر آن را جبران خواهد کرد. کلاینت استیم لینوکس به کاربران خود اجازه­‌ی اجرای مستقیم Wine از طریق همین کلاینت را نمی‌دهد و به نظر می‌رسد که این ابزار جدید به طور مستقیم از طریق این سیستم عامل عرضه خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در این زمینه، با ما در تیم خبری زومجی همراه باشید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده