نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

بررسی نتایج روز چهارم مرحله گروهی مسابقات The International 8

پرونده مرحله گروهی مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 با برگزاری دیدارهای روز گذشته بسته شد و در این مطلب نگاهی به نتایج حاصل از روز پایانی مرحله گروهی خواهیم داشت.

روز چهارم و نهایی مرحله گروهی مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 با برگزاری ۱۲ دیدار در هر دو گروه پیگیری شد و نتایج به نحوی رقم خورد که تیم‌های Team Liquid و VGJ.Storm در صدر جدول گروه‌ها قرار گرفتند و تیم‌های Invictus Gaming و paiN Gaming به دلیل کسب نتایج ضعیف از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. روز گذشته تغییرات جایگاه تیم‌ها در گروه اول به یک مورد خلاصه می‌شد، اما در گروه دوم وضع فرق می‌کرد و شاهد تحولات زیادی در جایگاه تیم‌های این گروه بودیم که بعضا غیر قابل پیش‌بینی و دور از انتظار بود. همچنین نتایج مشابه برخی از تیم‌ها در روز نهایی مرحله گروهی باعث برگزاری مسابقات اضافی برای تعیین جایگاه تیم‌ها شد که در اولین دیدار تیم Winstrike Team با نتیجه ۰-۲ تیم Invictus Gaming را شکست داد و با این پیروزی ارزشمند، خود را از سقوط به قعر جدول نجات داد. در دیدارهای دیگر جدول Tiebreaker نیز تیم Newbee با نتیجه ۰-۱ مقابل تیم OpTic Gaming به پیروزی رسید و تیم Team Secret با نتیجه ۰-۱ تیم Newbee را در هم کوبید. با پایان مرحله گروهی مسابقات، تیم‌ها بر اساس امتیازات کسب شده در یکی از رده‌های اول تا نهم قرار گرفتند و هشت تیم ابتدای جدول از هر گروه پس از یک روز استراحت در براکت بالایی و پایینی مرحله اصلی به رقابت خواهند پرداخت.

The International 8

تیم Team Liquid با کسب ۱۳ پیروزی در ۱۶ بازی به همگان ثابت کرد که همچنان از مدعیان سرسخت عنوان قهرمانی است

در گروه اول هنوز هم Team Liquid در صدر جدول خودنمایی می‌کند. این تیم با کسب ۱۳ پیروزی در ۱۶ بازی به همگان ثابت کرد که همچنان از مدعیان سرسخت عنوان قهرمانی است. با اینکه هیچ تغییری در جایگاه‌های دوم تا هفتم جدول صورت نگرفته است، اما بد نیست اشاره‌ای به نتایج خیره‌کننده تیم Evil Geniuses داشته باشیم که از تمام بازی‌های روز گذشته نیز سربلند بیرون آمد و این مرحله را با کسب ۱۳ امتیاز به پایان برد. با اینکه در روز سوم مرحله گروهی تیم Invictus Gaming با چهار امتیاز در جایگاه هشتم و تیم Winstrike Team با سه امتیاز در جایگاه نهم قرار داشت، اما اختلاف امتیازات این دو تیم در روز پایانی به صفر رسید. برابر بودن امتیازات این تیم‌ها باعث برگزاری یک مسابقه BO3 بین آن‌ها شد که تیم Winstrike Team با غلبه بر Invictus Gaming به کار آن‌ها پایان داد و این تیم را راهی خانه کرد.

سهم تیم paiN Gaming از بازی‌های این مرحله نیز پنج پیروزی و یازده شکست بود که باعث حذف‌ آن‌ها از مسابقات شد

در گروه دوم، تیم VGJ.Storm برای چهارمین روز پیاپی در صدر جدول قرار گرفت و به این ترتیب با مجموع ۱۲ امتیاز به عنوان سرگروه گروه دوم به مرحله اصلی راه پیدا کرد. جایگاه دوم نیز تغییری نسبت به روز گذشته نداشت و کماکان تیم Virtus.Pro با ۱۰ پیروزی و ۶ باخت در این جایگاه دیده می‌شود. امتیازات مشابه تیم‌های Team Secret ،OpTic Gaming و Newbee در روز نهایی باعث برگزاری دیدارهایی شد که در این دیدارها تیم‌های OpTic Gaming و Team Secret مقابل Newbee به پیروزی دست یافتند و جایگاه‌های سوم و چهارم جدول را تصاحب کردند. تیم Newbee نیز با واگذاری بازی‌های جدول Tiebreaker به جایگاه پنجم رضایت داد و در مرحله اصلی شاهد قرارگیری آن‌ها در براکت پایینی هستیم. تیم‌های TnC Predator ،Team Serenity و Vici Gaming نیز با مجموع هفت امتیاز در رده‌های بعدی گروه دوم دیده می‌شوند. سهم تیم paiN Gaming از بازی‌های این مرحله نیز پنج پیروزی و یازده شکست بود که باعث قرارگیری آن‌ها در انتهای جدول این گروه و حذف‌ آن‌ها از مسابقات شد.

The International 8

مرحله اصلی مسابقات The International 8 از تاریخ ۲۹ مرداد تا ۳ شهریور (۲۰ تا ۲۵ آگوست) برگزار می‌شود و در این مرحله شاهد رقابت ۱۶ تیم باقیمانده خواهیم بود. فرمت برگزاری تمام دیدارها منهای دیدار فینال و دیدارهای روز نخست براکت پایینی BO3 خواهد بود؛ به این صورت که بین هر تیم سه بازی برگزار می‌شود و تیمی که دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، به مرحله بعدی صعود می‌کند. همچنین قالب برگزاری مسابقات براکت پایینی در روز اول به صورت BO1 و فرمت برگزاری مسابقه فینال به شکل BO5 است.

شما می‌توانید فینال مسابقات The International 8 را با پخش زنده، گزارش فارسی و تحلیل کارشناسان در وب‌سایت زومجی تماشا کنید و با مراجعه به صفحه اختصاصی مسابقات TI8 از آخرین اخبار مربوط مطلع شوید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده