// یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

پیشنهاد ۲۰ میلیون دلاری EA برای نگه داشتن پاتریک سودرلند

شرکت الکترونیک آرتز برای نگه‌داشتن پاتریک سودرلند، مبلغ ۲۰ میلیون دلار را به او پیشنهاد می‌کند، اما سودرلند قصد دارد تا EA را ترک کند.

در سال‌های اخیر خبرهای زیادی از ترک کردن اعضای یک استودیو یا شرکت بازی‌سازی شنیده‌ایم اما شاید رفتن پاتریک سودرلند از شرکت بزرگ الکترونیک آرتز یکی از مهم‌ترین اتفاقات اخیر در تاریخ این شرکت و دنیای بازی باشد.

سودرلند، مدیر ارشد طراحی شرکت EA است و در واقع روی تمام بازی‌های در حال ساخت و توسعه‌ی این شرکت نظارت مستقیم دارد. همچنین او در نوآوری‌های تکنولوژی و کمپین‌های بازاریابی شرکت EA هم نقش دارد. پیش از پیوستن او به EA در سال ۲۰۰۶، وی مدیر استودیوی DICE بود که بعد از خریداری شدن آن توسط الکترونیک آرتز، مدتی بعد به سمت مدیر ارشد طراحی این شرکت ترفیع یافت. البته سودرلند از سال ۲۰۰۰ با شرکت الکترونیک آرتز همکاری داشته است.

چندی پیش بود که طی بیانیه‌ای ترک کردن سودرلند تایید شد اما هنوز دلیل اصلی این کار مشخص نیست و حتی معلوم نیست که بعد از رفتن او چه کسی جای او را در EA خواهد گرفت. این عمل سودرلند بر خلاف میل الکترونیک آرتز است و برای نگه‌داشتن او، پیشنهاد ۲۰ میلیون دلاری به سودرلند می‌دهد. این مبلغ به صورت سهمیه‌ی اوراق بهادار که متعلق به شرکت EA است، به سودرلند پیشنهاد شد و هدف از این کار، نشان دادن نقش مهم و تاثیرگذار سودرلند در این شرکت است. از طرف دیگر EA نگران پیوستن سودرلند به شرکت‌های رقیب مانند یوبیسافت یا استودیوی The Initiative شرکت مایکروسافت است.

طبق اسنادی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) وجود دارد، درآمد سالانه‌ی سال مالی ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ سودرلند برابر ۸۲۱ هزار و ۵۳۹ دلار است که افزایش ۲۸ درصدی نسبت به سال مالی گذشته داشته است. سودرلند طبق قراردادی که با EA دارد، درآمد کلی ۴۸ میلیون دلاری را برای او به ارمغان آورده است که این مبلغ عمدتا مربوط به اوراق بهادار و سهمیه در بورس است. این مبلغ حتی از درآمد اندرو ویلسون، مدیر عامل EA، هم بیش‌تر بوده است.

سودرلند در پیامی در صفحه‌ی رسمی خود در لینکدین اعلام کرده است که همچنان در دنیای بازی فعال خواهد بود و این کناره‌گیری پایان کار او نخواهد بود. سودرلند در تاریخ ۸ آبان (۳۰ اکتبر)، چند هفته بعد از انتشار بازی Battlefield V، شرکت EA را ترک خواهد کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده