// یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

کمپانی Valve ناخواسته سایت Steam.tv را در دسترس قرار داد

کمپانی Valve به صورت تصادفی و ناخواسته سایت Steam.tv را که تصور می شد یک پلتفرم استریم است، در دسترس مخاطبین قرار داده است.

کمپانی Valve (ولو) که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی در کنار آثار مشهور و محبوبش، آن را به‌واسطه فروشگاه عرضه دیجیتال استیم می‌شناسند، تصور می‌شد قصد دارد حوزه فعالیت خود را گسترش دهد و با استفاده از سایت Steam.tv طرفداران استریم را نیز به زیر چتر حمایت خود بیاورد. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، این سایت که تا ساعاتی پیش قابل‌استفاده بود، هم‌اکنون از دسترس کاربران خارج شده است و طبق اعلام کمپانی Valve این امر تصادفی و ناخواسته بوده است.

نماینده این کمپانی در بیانیه‌ای که از طریق وب‌سایت  CNET منتشر شده است، گفته است که سایت Steam.tv درواقع یک تست داخلی بوده است و به‌صورت تصادفی در دسترس عموم قرار گرفته است. وی توضیح داده است که کمپانی Valve در حال کار روی آپدیت سرویس Steam Broadcasting برای پخش Main Event تورنمنت سالیانه بازی Dota 2 موسوم به The International است و آنچه مخاطبین مشاهده کردند، پخش آزمایشی به‌روزرسانی این سرویس بوده است که سهواً عموم مردم قادر به تماشای آن بودند. همان‌طور که از گفته‌های نماینده استیم مشخص شده است، سایت Steam.tv که در صورت تبدیل شدن به یک سایت استریم وارد رقابت با Twitch (توییچ) و Youtube (یوتیوب) می‌شد، پیش از آنکه از دسترس مخاطبین خارج شود، تنها مسابقات The International را پخش می‌کرد.

در زمان در دسترس بودن این سایت اگر وارد حساب کاربری خود در سایت Steam.tv می‌شدید، Steam Chat جدید که اخیراً معرفی شده است، در دسترس شما قرار می‌گرفت و می‌توانستید از طریق آن دوستان‌تان را به تماشای استریم دعوت کنید و در کنار یکدیگر از آن لذت ببرید. با این‌ وجود که سایت مذکور در حالت ناپایدار بوده است، وب‌سایت CNET توانسته است یکی دیگر از ویژگی‌ها و امکانات آن را مورد بررسی قرار دهد. طبق گزارش این وب‌سایت در سایت Steam.tv امکان چت صوتی در مرورگر گوگل کروم وجود داشته است. این در حالی است که این امکان در مرورگرهای فایرفاکس و Edge وجود نداشته است.

سایت steam.tv

به دلیل تعداد بالای کاربران فروشگاه Steam و قرار داشتن این فروشگاه در صدر لیست برترین پلتفرم‌های عرضه دیجیتال بازی‌های ویدیویی، درصورتی‌که این فروشگاه امکانی را فراهم کند که کاربران آن بتوانند بازی‌ها را استریم کنند یا به تماشای استریم دیگران بپردازند، مطمئناً با استقبال فراوانی روبه‌رو خواهد شد. با این‌ وجود که توییچ و یوتیوب این امکان را از مدت‌ها پیش در دسترس مخاطبین قرار داده‌اند، سرویس Mixer متعلق به کمپانی Microsoft (مایکروسافت) مدتی است که وارد میدان نبرد با آن‌ها شده است و بدون شک با اضافه شدن استیم به جمع آن‌ها جنگ بین پلتفرم‌های استریم هیجان‌انگیزتر از قبل خواهد شد.

رقابت استیم به‌عنوان اصلی‌ترین فروشگاه عرضه بازی‌های ویدیویی پلتفرم پی سی، با دیگر پلتفرم‌های عرضه دیجیتال به‌زودی حساس‌تر از قبل خواهد شد؛ زیرا مدتی پیش اعلام شد که مسئولین Discord، نرم‌افزاری با ۱۳۰ میلیون کاربر که امکان ارتباط بین بازیکنان را فراهم می‌کند، در حال ایجاد یک فروشگاه هستند که دارای بازی‌های انحصاری خواهد بود. علاوه بر این ناشرین بزرگی همچون کمپانی Bethesda (بتسدا) تصمیم به جدا کردن راه خود از فروشگاه استیم گرفته‌اند. با تصمیم این کمپانی تازه‌ترین بازی سری Fallout یعنی بازی Fallout 76 در ابتدای عرضه از طریق وب‌سایت کمپانی در دسترس قرار می‌گیرد و از طریق فروشگاه استیم قابل‌خرید نیست.

Steam Chat که اخیراً در دسترس قرار گرفته است، دارای ویژگی‌های چت گروهی جدید، امکان قرار دادن دوستان و گروه‌ها در بخش Favorites و مشاهده عملکردهای دوستان است. دوستان بر اساس بازی در حال تجربه یا بر اساس Party، گروه‌بندی می‌شوند که این امر باعث می‌شود بازی با آن‌ها ساده‌تر شود. همچنین منوی دوستان جزئیات دقیقی از وضعیت دوستانتان در بازی‌ها را نیز نمایش می‌دهد. علاوه بر موارد گفته‌شده، هم‌اکنون می‌توانید چت‌های گروهی را ساده‌تر از قبل مرتب و سازمان‌دهی کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده