نویسنده: پیمان مرادی
// یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Dark Things؛ ماجراجویی در امور فراطبیعی!

Dark Things، یک بازی ماجراجویی کوتاه در سبک اشاره و کلیک است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

سبک اشاره و کلیک، یکی از دوست داشتنی‌ترین سبک‌ها در میان ژانرهای مختلف بازی‌های ویدیویی است که متاسفانه در سال‌های اخیر در میان استودیوهای بازی سازی کمی مورد بی‌مهری قرار گرفته است. البته بازی ‌هایی نظیر آثار استودیو Telltale Games موجب شده‌اند تا سبک فراموش شده‌ی ماجراجویی گرافیکی (Graphic adventure) دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد اما پس از گذشت چندین سال، هنوز هم دوستدارن این ژانر به خصوص روی پلتفرم موبایل، انتخاب‌های زیادی را در دسترس خود نمی‌بینند. اما بازی اندروید و آیفون Dark Things که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم، یکی از جدیدترین بازی‌های منتشر شده در سبک اشاره و کلیک برای پلتفرم موبایل است که با گرافیک پیکسلی خود، بازیکنان را به یاد بازی‌های کلاسیک این ژانر می‌اندازد.

Dark Things

قبل از هر چیز باید گفت که Dark Things یک بازی مستقل اپیزودیک است که فعلاً تنها اپیزود پایلوت یا آزمایشی آن در دسترس قرار دارد. مشابه سایر بازی‌های ماجراجویی در سبک اشاره و کلیک، Dark Things نیز یک بازی داستان محور است؛ به این معنی که بازیکن بخش اعظمی از وقت خود در محیط بازی را باید صرف خواندن دیالوگ‌هایی کند که میان شخصیت‌ها رد و بدل می‌شوند و فقط در لحظاتی خاص با لمس نقاط مشخصی از صفحه نمایش، اشیایی را در محیط بازی جابه‌جا ‌کند و بدین ترتیب داستان بازی را پیش ببرد. داستان بازی در مورد یک کارآگاه خصوصی به نام Mr. Dow است که در امور فراطبیعی تخصص دارد. به نظر می‌رسد در هر از اپیزود از بازی، این کارآگاه به همراه یک روزنامه نگار درگیر پرونده‌ای می‌شوند و در انتها با حل کردن معما‌های مختلف و انجام تحقیقات گوناگون، آن پرونده را در پایان هر اپیزود حل می‌کنند. از آنجا که فعلا فقط یک اپیزود آزمایشی از بازی منتشر شده، داستان بازی نیز فعلا فقط حول و حوش یک پرونده جریان دارد؛ شخصی مدعی شده که با روح پدر خود به کمک یک احضارکننده ارتباط برقرار کرده است. او به سراغ کارآگاه قصه‌ی ما می‌آید و از او تقاضا می‌کند تا دلیل سرگردانی روح پدرش را پیدا کند. کارآگاه نیز پرونده را قبول می‌کند اما به او کلیت ماجرا و راستگویی آن احضار کننده مشکوک است به همین دلیل با روزنامه نگار تماس می‌گیرد و به اتفاق هم به خانه‌ی احضار کننده می‌روند تا تحقیقات خود را در مورد او انجام دهند و رازهای او را برملا کنند.

داستان بازی در مورد یک کارآگاه خصوصی به نام Mr. Dow است

گیم پلی بازی نیز درست مثل داستان آن، پیچیدگی چندان خاصی ندارد؛ بازیکن با لمس هر نقطه از صفحه نمایش با اشیای حاضر در محیط بازی تعامل می‌کند؛ به طور مثال در صحنه‌ای از بازی Mr. Dow برای رفتن به خانه‌ی احضار کننده به یک وسیله‌ی نقلیه نیاز پیدا می‌کند. در این جا شما به عنوان بازیکن وظیفه دارید تا با لمس تاکسی‌ای که در گوشه‌ی صفحه حضور دارد، به Mr. Dow برای رفتن به خانه‌ی احضار کننده کمک کنید. در سایر بخش‌های بازی نیز می‌توانید به همین شکل با محیط بازی تعامل داشته باشید.

Dark Things

با توجه به داستان محور بودن بازی‌هایی نظیر Dark Things، مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی این گونه بازی‌ها باید جذاب بودن دیالوگ‌ها و داستان بازی باشد. خوشبختانه داستان و دیالوگ‌های بازی Dark Things از کیفیت قابل قبولی بر خوردار هستند؛ در اکثر دیالوگ‌های بازی می‌توان طنز و کنایه‌های ظریفی را یافت که به هر چه جذاب‌تر شدن بازی کمک می‌کنند. گرافیک پیکسلی بازی نیز در عین سادگی به لحاظ هنری جلوه‌ی خاصی بازی داده خصوصا در یکی از صحنه‌های بازی که بارش باران با ظرافت خاصی به تصویر کشیده شده است. در مجموع می‌توان به لحاظ کیفیت فنی به بخش‌های مختلف بازی نمره‌ی قبولی داد.

Dark Things یک بازی ماجراجویی در سبک اشاره و کلیک است که به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده. گیم پلی این بازی بسته به سرعت عمل بازیکن، چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. اگر از علاقمندان به این گونه بازی‌ها هستید تجربه‌ی هر چند کوتاه Dark Things برای‌تان خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Dark Things


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده