نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹

بازی Battlefield V در زمینه پیش فروش عملکرد قابل توجهی نداشته است

با توجه به آمار موجود، تعداد نسخه‌های پیش‌خرید شده‌ی بازی Battlefield V از بازی‌های مثل Call of Duty: Black Ops 4 و Red Dead Redemption 2 کمتر بوده است.

اینطور که به نظر می‌رسد، هواداران آن‌قدرها هم برای انتشار بازی Battlefield V شوق و انتظار ندارند چرا که امروز در جریان تازه‌ترین اخبار بازی، آگاه شدیم که تعداد نسخه‌های پیش‌خرید شده توسط علاقه‌مندان به این بازی، از آثاری همچون Red Dead Redemption II و Call of Duty: Black Ops 4 کمتر بوده است. شاید یکی از دلایل این موضوع، فشار کم کمپانی الکترونیک آرتز در امر بازاریابی باشد چرا که این کمپانی، پس از معرفی بازی در ماه می (اردیبهشت-خرداد) تریلرهای کمتری نسبت به رقیبانش نمایش داده است و این امر در کم بودن تعداد نسخه‌های پیش‌خرید شده‌ی بازی با توجه به گزارشات Cowen Group، موثر بوده است؛ گزارشاتی که توسط سارا نیدلمن، گزارشگر وال‌استریت ژورنال، در صفحه‌ی توییترش منتشر شده است.

با مراجعه با گزارشات Cowen Group، می‌بینیم که دو بازی Call of Duty: Black Ops 4 و Red Dead Redemption II عملکرد بهتری در مرحله‌ی پیش‌فروش داشته‌اند و از نظر این کمپانی، اگر همین روند نه چندان خوب برای بازی Battlefiled V ادامه داشته باشد، به سرنوشت تجاری Titanfall 2 دچار خواهد شد؛ اثری که همراه با دو بازی Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare منتشر شد و عملکرد تجاری‌اش، تحث تاثیر این دو بازی قرار گرفت.

مت پیساتلا، تحلیل‌گر صنعت بازی‌های ویدیویی در کمپانی NPD، در صفحه‌ی توییترش چنین موضوعی را اینگونه تفسیر کرد:

امروزه، فروش بازی‌ها در روز اول (Day One) از اهمیت کمتری نسبت به گذشته برخوردار است و در موفقیت تجاری یک بازی، تاثیر چندانی نمی‌گذارد. تعداد نسخه‌هایی که پیش‌خرید می‌شوند، به فروش روز اول آن بازی کمک می‌کنند و به نظر من تاثیر چندانی روی موفقیت تجاری یک اثر نخواهند داشت و به همین دلیل، برای پیش‌بینی عملکرد تجاری یک بازی در سال ۲۰۱۸، آمار تعداد نسخه‌های پیش‌خرید شده‌ی یک بازی را درنظر نخواهم گرفت.

بازی‌های بزرگی که این روزها منتشر می‌شوند و تا مدت‌ها برای کاربران سرویس‌ها و خدمات مختلفی را عرضه می‌کنند، برای مدت زمان بیشتری نسبت به دیگر بازی‌ها، توسط علاقه‌مندان خریداری می‌شوند و مواردی همچون پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در موفقیت فروش آن‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود.

بازی بتلفیلد V در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) راهی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 خواهد شد. اخیرا یک تریلر جدید از Battlefiled V به مناسبت حضور این بازی در همایش گیمزکام منتشر شده است.. کسی نمی‌داند، شاید همین تریلر بتواند وضعیت نه چندان جالب پیش‌خریدهای بازی را بهبود ببخشد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده