نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: از تداوم صدرنشینی هزارپا تا شروع قوی تنگه ابوقریب

در این مطلب از تداوم صدرنشینی هزارپا می‌گوییم و نگاهی به فروش سایر فیلم‌ها خواهیم انداخت.

فیلم سینمایی هزارپا مانند چند هفته‌ی اخیر همچنان صدرنشین قدرتمند سینمای ایران است. ساخته‌ی جدید ابوالحسن داوودی که به‌تازگی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شده است، در این هفته که ششمین هفته اکرانش محسوب می‌شود، پس از نمایش در صد و هشتاد سالن با کاهش فروش سیصد و پنجاه میلیون تومانی به درآمد قابل توجه سه میلیارد و نهصد و هجده میلیون تومان رسید. فیلم حالا به درآمد کلی و بالای بیست و پنج میلیارد تومان رسیده است. پیش‌بینی می‌شود هزارپا به اولین فیلم سی میلیاردی تاریخ سینمای ایران تبدیل شود. هزارپا با دو میلیون و هشتصد هزار نفر مخاطب، با عبور از شهر موش‌ها و اخراجی‌ها ۳ به پرمخاطب‌ترین فیلم دهه نود سینمای ایران تبدیل شد.

فیلم هزارپا

رده دوم این هفته اما در اختیار یک فیلم غیرکمدی است. تنگه ابوقریب ساخته بهرام توکلی که عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر را یدک می‌کشد در اولین هفته اکرانش با نمایش در هشتاد و نه سالن به درآمد پانصد و شصت و چهار میلیون تومانی رسید؛ مبلغی که با توجه به ذائقه‌ی این روزهای سینماروهای ایرانی که بیشتر به فیلم‌های کمدی میل می‌کند، مبلغ قابل توجه‌ای است. تنگه ابوقریب که موفق به جلب نظر بسیاری از منتقدان و بینندگان شده است، تاکنون به صورت کلی پانصد و هفتاد و پنج میلیون تومان کسب کرده است. انتظار می‌رود که تنگه ابوقریب در بدترین حالت به یکی از  غیرکمدی‌های پرفروش امسال تبدیل شود. رده سوم این هفته در اختیار کمدی عامه پسند دم سرخ‌ها با کارگردانی آرش معیریان است. این فیلم در دومین هفته‌ی اکران پس از نمایش در هشتاد و یک سالن به درآمد چهارصد و دوازده میلیون تومان رسید. درآمد کلی دم سرخ‌ها در این هفته به هفتصد و هشتاد و نه میلیون تومان رسیده است. این فیلم همچنین بیشترین رشد فروش را نسبت به هفته گذشته با شصت و دو میلیون تومان کسب تجربه کرده است.

تنگه ابوقریب

در رتبه چهارم این هفته کاتیوشا، ساخته علی عطشانی ایستاده است. این فیلم در سومین هفته اکرانش پس از نمایش در صد و یک سالن به فروش سیصد و هجده میلیون تومان رسید. کاتیوشا با این حساب به درآمد کلی یک میلیارد و صد و سی و چهار میلیون تومان رسیده است. در رتبه پنجم فیلم خاله قورباغه، ساخته افشین هاشمی حضور دارد. این فیلم در هفتمین هفته اکرانش در صد و چهار سالن به نمایش درآمد و دویست و هجده میلیون تومان فروخت. درآمد کلی این فیلم کودکانه حالا به رقم قابل قبول یک میلیارد و نهصد و هفتاد و شش میلیون تومان رسیده است.

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱هزارپا۶۳,۹۱۸,۲۵۱,۰۰۰
۲تنگه ابوقریب۱۵۶۴,۶۰۹,۰۰۰
۳دم سرخ ها۲۴۱۲,۳۴۰,۰۰۰
۴کاتیوشا۳۳۱۸,۹۴۰,۰۰۰
۵خاله قورباغه۷۲۱۸,۴۴۹,۰۰۰
۶تگزاس۱۷۱۷۱,۱۵۸,۰۰۰
۷دارکوب۷۱۳۱,۸۱۲,۰۰۰
۸دشمن زن۹۱۳۱,۱۸۲,۰۰۰
۹من دیوانه نیستم۳۷۳,۰۶۳,۰۰۰
۱۰به وقت خماری۷۲۴,۲۶۹,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده