نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۱

آنتی ویروس ایرانی: ضد ویروس شید ۳ به بازار آمد!

نسخه ۳ آنتی‌ویروس ایرانی شید که سابقه‌ای هفت ساله دارد، به بازار عرضه شده است.

شاید نام این آنتی ویروس را نشنیده باشید. شاید هم به گوشتان خورده باشد. اما اگر در ۷ سال گذشته از کاربران آنتی ویروس شید بوده‌اید مسلما نقطه ضعف بزرگ این محصول را در طراحی قدیمی و ناکارآمد آن می‌دانستید.

حال که نسخه ۳ این ضد ویروس در بازار عرضه شده، نه تنها محیط کاربری آن دیگر یک نقطه ضعف نیست بلکه ظاهر و تجربه کاربری خود را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل کرده است. اگرچه این برداشت فردی است که برای مدتی کوتاه با این ضد‌ ویروس کار کرده، اما تجربه راحت بودن و احساس خودمانی‌ای را که در محیط این نرم افزار حس می‌شود نمی توان نادیده گرفت. به‌خصوص با وجود تمام عکس‌های زیبایی از ایران که در قسمت‌هایی از برنامه تعبیه شده است. اگرچه این حالت، ظاهری نامتعارف برای یک آنتی ویروس (که معمولا خشن و جدی است) ایجاد می‌کند اما به هر حال حس خوبی برای کاربر می‌سازد. ضمنا طراحی آن با توجه به وجود پس‌زمینه، طراحی فلت و استفاده از فونت ایران‌یکان، ظاهری مدرن را می‌سازد که بی‌شباهت به صفحه لاگین ویندوز ۱۰ نیست.

رپورتاژ آگهی شید آنتی ویروس

اگر بخواهیم کمی هم درباره ویژگی‌های فنی این محصول بگوییم، در ابتدا این نکته مهم قابل ذکر است که این آنتی ویروس «ایرانی»، همزمان از دو موتور آنتی ویروس «خارجی» استفاده می‌کند. به این صورت که شرکت تولید کننده، اصلا موتور شناسایی طراحی نکرده است و حتی آزمایشگاه شناسایی ویروسی نیز ندارد! در عین حال شاید برای کاربر خانگی (که به گفته این شرکت) بازار هدف این محصول است تفاوت چندانی نکند که شناسایی بدافزارها توسط یک موتور داخلی انجام می‌شود یا توسط دو موتور خارجی. حتی دور از ذهن نیست که برخی کاربران ترجیح دهند شناسایی توسط موتورهای آزمایش شده و دارای سابقه‌ای مثل نود۳۲ و آویرا (که در ضد ویروس شید استفاده می‌شوند) انجام شود.

قابلیت جدیدی هم که در نسخه‌ی جدید اضافه شده، قابلیت «ضد سرقت» است که در واقع یک پنل به کاربر ارائه می‌دهد که موقعیت لپ تاپ را به او نشان می‌دهد. نکته جالب آن نیز این است که نیازی به GPS ندارد، چون ظاهرا با استفاده از WiFiهای اطراف موقعیت مکانی را استخراج می‌کند که خود ابتکار جالبی برای حل مشکل نداشتن GPS بسیاری از لپ تاپ‌ها است.

اگر فعلا آنتی ویروس ندارید یا می‌خواهید یک آنتی ویروس جدید را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک نسخه Trial سی روزه از این نرم افزار را از سایت آنتی ویروس شید بگیرید.

با توجه به حجم نسبتا پایین و فعالسازی بدون دردسرش به امتحانش می‌ارزد.

محصولی جدید نیز به محصولات این شرکت اضافه شده و آن سایت آگهی رایگان شیدو است که کاربری مشترکی با برنامه ضد ویروس دارد. به این صورت که ثبت نام در یکی به منزله ثبت نام در دیگری هم است و با یک حساب کاربری می‌توان از هردو استفاده کرد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده