نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

به این زودی‌ها خبری از Dishonored جدید نخواهد بود

استودیو آرکین سازنده Dishonored در حال حاضر روی نسخه جدیدی از این سری کار نمی‌کند.

هر چند عمر استودیو آرکین (Arkane Studios) به حدود ۲۰ سال می‌رسد، ولی این استودیو بعد از ساخت بازی Dishonored بود که به اوج محبوبیت خود رسید. اثری منحصربه‌فرد که به شکل اول شخص در سبک اکشن مخفی‌کاری توانست بازیکن را با گیم‌پلی انعطاف‌پذیرش در دنیای زیبای خود غرق کند و به یکی از سری بازی‌های موفق این سال‌ها تبدیل شود.

آخرین اثری که در ارتباط با این مجموعه دیدیم، Dishonored: Death of the Outsider در سال ۲۰۱۷ بود که وقایع آن مدتی بعد از نسخه دوم اتفاق می‌افتاد و از زومجی هم امتیاز هشت را کسب کرد. ولی به نظر می‌رسد به این زودی‌ها خبری از نسخه جدید آن نخواهد بود. طراح ارشد آرکین، آقای ریکاردو بیر در گفتگو با VG247 از استراحت این سری صحبت کرده است، هر چند اطلاعات بیشتری هم در این زمینه نمی‌دهد:

برای استودیوی ما اهمیت زیادی دارد که دنیاهای عمیقی خلق کنیم که هماهنگی کاملی با گیم‌پلی داشته و ساختار درهم تنیده‌ای بین داستان و گیم‌پلی وجود داشته باشد. همیشه به دنبال این هستیم که محیط‌هایی طراحی کنیم که حس و حالی واقعی از ورود به آن‌ها را به بازیکن منتقل کنند، مثل Dunwall یا Talos 1.

شخصیت اصلی بازی و همین‌طور سایر افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید هم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار هستند و گیم‌پلی مبتکرانه هم همیشه ارزش زیادی در استودیو آرکین دارد؛ گیم‌پلی‌ای که به بازیکن قدرت‌ها و ابزار متنوعی می‌دهد و از او می‌خواهد که خودش با توجه به امکانات و شرایط محیط به شکل خلاقانه‌ای عمل کرده و تجربه منحصربه‌فردی را پشت سر بگذارد.

با اینکه بیر توضیح زیادی در مورد بازی‌های آینده آرکین نمی‌دهد، ولی اشاره مختصری به احتمال وجود بخش چند نفره در آثار بعدی استودیو می‌کند و می‌گوید که ممکن است در آینده توجه بیشتری به بخش‌های آنلاین از اشتراک‌گذاری گرفته تا حالت‌های چند نفره داشته باشند. همچنین شاید بازی‌های بعدی آرکین به شکل اول شخص ساخته نشوند و باید انتظار هر چیزی را داشته باشیم.

آرکین در سال‌های اخیر به جز سری Dishonored، بازی Prey را هم طراحی کرد که سال گذشته منتشر شد و اخیراً هم بسته الحاقی Mooncrash برای آن عرضه شد. بسته الحاقی دیگری هم تحت عنوان Typhon Hunter برای Prey عرضه خواهد شد که حالت چند نفره داشته و یکی از بازیکن‌ها را در نقش مورگان یو و پنج بازیکن دیگر را در نقش میمیک‌ها به چالشی جالب با یکدیگر دعوت می‌کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده