// سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX Turing معرفی شد

کمپانی انویدیا ضمن معرفی کارت گرافیک Quadro RTX Turing، قدرت پرتویابی (Ray Tracing) این کارت را به صورت Real Time نمایش داد.

کمپانی انویدیا در جریان رویداد Siggraph 2018 از کارت گرافیک Quadro RTX رونمایی کرد. این محصول با معماری جدید Turing طراحی شده است و نوید این را می‌دهد که در لحظه، توانایی ردیابی پرتو را در فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی دارد.

این سری از محصولات NVIDIA تا ۱۰ گیگارِی (۱۰ میلیون پرتو) را مدیریت می‌کنند و قدرت پردازشی برابر با ۱۶ ترافلاپس دارند. از زمان معرفی CUDA در سال ۲۰۰۶، اکنون معماری تورینگ به عنوان بزرگ‌ترین جهش، لقب گرفته است. قابلیت‌های تبادل و استفاده از تصاویر تخت پویشی، ردیابی پرتو، محاسبه و هوش مصنوعی نیز در میان ویژگی‌های پشتیبانی شده وجود دارند.

ارزان‌ترین کارت گرافیک این سری، Quadro RTX 5000 نام دارد. این محصول با دارا بودن یک بافر ۱۶ گیگابایتی و توان ۶ گیگارِی بر ثانیه، ۲۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. RTX 6000 با ارایه یک بافر ۲۴ گیگابایتی و قدرت ۱۰ گیگارِی بر ثانیه، ۶۳۰۰ دلار قیمت دارد. قدرت‌مندترین کارت هم RTX 8000 نام دارد که با داشتن قدرت ۱۰ گیگارِی بر ثانیه و البته ظرفیت ۴۸ گیگابایتی برای بافر، با قیمتی معادل ۱۰ هزار دلار عرضه می‌شود.

به لطف فناوری‌های پشتیبانی شده توسط معماری جدید، از جمله فناوری جدید آنتی الیاسینگ DLAA، معماری تورینگ می‌تواند زمان رندرینگ ردیابی پرتو در زمان واقعی را تا ۶ برابر بهتر از معماری پاسکال بهبود ببخشد.

در میان وعده‌های داده شده در مراسم رونمایی، مشخص شد که هدف این فناوری در چند سال آینده، شبیه شدن بازی‌ها به فیلم‌های سینمایی است. این در حالی است که این محصولات به دلیل قیمت بسیار بالای خود، نمی‌توانند تأثیر سریع و بزرگی بر صنعت بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند. اما به طور حتم برای آینده‌ای نزدیک امیدوار کننده هستند. در ادامه می‌توانید ویدیو‌های منتشر‌شده با محوریت این کارت گرافیک را تماشا کنید:

ویدیو سایه‌ها و بازتاب در کارت گرافیک Quadro RTX

دانلود از آپارات

ویدیو معرفی کارت گرافیک Quadro RTX

دانلود از آپارات

ویدیو مربوط به طراحی خودروی Porsche

دانلود از آپارات

ویدیو طراحی مدل مفهومی خودروی Porsche 911 Speedster

دانلود از آپارات


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده