نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۶

پاتریک سودرلند، رییس سابق استودیو‌های EA، از این شرکت جدا می‌شود

طبق جدید‌ترین اخبار منتشر‌شده، پاتریک سودرلند، مدیر ارشد طراحی شرکت الکترونیک آرتز از این کمپانی جدا خواهد شد. 

پاتریک سودرلند یکی از چهره‌های شناخته‌شده در صنعت بازی‌های ویدیویی است که اگر کنفرانس‌های مربوط به کمپانی الکترونیک آرتز طی سال‌های اخیرا را تماشا کرده باشید قطعا با او آشنا هستید. سودرلند بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ مدیر‌عامل استودیو دایس بود و پس از اینکه EA این استودیو را خریداری کرد سمت سودرلند هم به مدیر کل تغییر یافت. وی همچنین برای مدتی هم به عنوان رییس استودیو‌های جهانی الکترونیک آرتز فعالیت داشت و در چند وقت اخیر هم سِمت مدیر ارشد طراحی کمپانی EA را به‌دست آورده بود. مدیر ارشد طراحی از مدیران ارشد اجرایی یک شرکت است که وظایفی چون ارائه گزارشات به مدیر‌عامل را برعهده دارد. 

حال در جدید‌ترین اخبار منتشر‌شده، کمپانی الکترونیک آرتز با انتشار متنی اعلام کرده که پاتریک سودرلند از این شرکت جدا خواهد شد. به گفته EA، سودرلند پس از سال‌ها فعالیت در این شرکت، طی سال جاری از آن جدا می‌شود. اندرو ویلسون، مدیر‌عامل الکترونیک آرتز، بیانیه مفصلی در این مورد منتشر کرده که به شرح زیر است:

پاتریک همیشه یک دوست و همکار عالی بوده است و قدرت رهبری وی، تاثیر زیادی روی موفقیت‌های الکترونیک آرتز داشته است. وی چه به عنوان رییس استودیو‌های بازیسازی شرکت و چه در سمت جدیدش یعنی مدیر ارشد طراحی، علاقه خاصی به پیشرفت و تغییرات مثبت داشته است. ایده‌های اولیه موتور فراست‌بایت توسط سودرلند مطرح شدند و حال این موتور بازی‌سازی نقش مهمی در بازی‌های ما ایفا می‌کند. سودرلند همچنین یکی از افرادی بود که باعث شد الکترونیک آرتز در همه‌چیز منافع کاربران را اولویت خود قرار بدهد و خلاقیت‌های سودرلند، نقش مهمی در شکل‌گیری بازی‌های ما ایفا کرده‌اند و البته در بازی‌های آینده ما هم ردپایی از تصمیمات سودرلند وجود خواهد داشت. 

ویلسون در ادامه هم به تغییراتی که با رفتن سودرلند در EA رخ خواهند داد اشاره کرد و گفت:

با جدا شدن سودرلند از EA در سه ماه آینده، ما باید اقداماتی انجام دهیم تا کماکان آن خلاقیتی که یکی از ارکان اصلی شرکت ما است، پابرجا بماند. من و پاتریک عقیده داریم که در حال حاضر، رهبرانی عالی در الکترونیک آرتز فعالیت می‌کنند. استودیو‌های جهانی ما به رهبری لورا میل، تیم‌های بازاریابی و نشر محصولات به رهبری کریس بروزو، تشکیلات مرتبط با تکنولوژی به رهبری کن ماس و تیم‌های پیشرفت و توسعه به رهبری مت بیلبی همگی به فعالیت‌هایشان ادامه خواهند داد و ما هم از دستاورد‌های این تیم‌ها برای پیشرفت هرچه بیش‌تر مجموعه استفاده خواهیم کرد. 

اما در این بین یک سری از تیم‌ها هم دچار تغییراتی خواهند شد. تیم SEED به رهبری جوهان اندرسون قرار است به مجموعه استودیو‌های ما اضافه شود و کماکان مثل سابق روی جدید‌ترین فناوری‌ها تمرکز داشته باشد. ما قصد داریم روی بهبود تجربیات کاربری (User Experience) فعالیت بیش‌تری داشته باشیم و برای این منظور، جیسون ووزنکرافت به جمع ما اضافه خواهد شد تا رهبری گروهی را برعهده داشته باشد که هدف اصلی آن‌ها، کار روی بهبود تجربیات کاربری بازی‌ها و سرویس‌های ما است. در نهایت تیم‌های EA Originals و EA Partners هم که توسط راب لتس رهبری می‌شوند، به گروه Strategic Growth ما ملحق خواهند شد. 

ما در حال پا گذاشتن به سالی هستیم که در آن، تعداد زیادی بازی بزرگ منتشر و روی بازی‌های بیش‌تری هم کار خواهیم کرد. همچنین ما قصد داریم تا از طریق سرویس‌های اشتراکی‌مان محتویات و بازی‌های جذاب‌تری را در اختیار طرفداران قرار بدهیم. علاوه بر این برنامه‌های ما در زمینه بازی‌های رقابتی هم پیشرفت زیادی داشته‌اند و در مجموع به عنوان یک شرکت، مدام در حال پیشرفت در ارائه تجربیات بهتر و خلاقانه‌تر به کاربران هستیم. 

در نهایت مجددا از پاتریک تشکر می‌کنم. وی همیشه بخشی از خانواده الکترونیک آرتز باقی خواهد ماند. همچنین از تمام طرفداران هم تشکر می‌کنم که عامل اصلی پیشرفت ما هستند. 

هنوز مشخص نیست که سودرلند پس از جدا شدن از الکترونیک آرتز چه فعالیتی خواهد داشت و آیا قصد دارد کماکان در حوزه بازی‌های ویدیویی کار‌هایی انجام دهد یا خیر. نظر شما در مورد جدا شدن این مدیر با‌سابقه از EA چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده