نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: ادامه یکه‌تازی Crash Bandicoot's N. Sane Trilogy با هفتمین صدرنشینی متوالی

جدول فروش هفتگی انگلستان در حالی این هفته با یک روز تاخیر منتشر شد که Crash Bandicoot's N. Sane Trilogy توانست هفتمین صدرنشینی متوالی خود را جشن بگیرد. 

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، در هفته‌ای که شاهد انتشار سه بازی نسبتا مشهور و بزرگ بودیم، باز هم بازی Crash Bandicoot's N. Sane Trilogy توانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد و بدین ترتیب، هفتمین صدرنشینی متوالی خودش را تجربه کند. این محصول کمپانی اکتیویژن پس از انتشار روی پی‌سی، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ شرایط فوق‌العاده‌ای را از حیث فروش تجربه می‌کند و طی هفته‌های گذشته، در جدول فروش هفتگی انگلستان بی‌رقیب بوده است. 

البته جالب است بدانید که درست مثل سه هفته قبل، در رتبه دوم جدول هم شاهد بازی Lego The Incredibles هستیم و این اثر لگو‌محور هم برای چهارمین هفته متوالی جایگاه دوم را تصاحب کرده است. یکی از اتفاقات جالب جدول فروش این هفته، قرار گرفتن بازی Grand Theft Auto V در رتبه سوم جدول است. این ساخته راک‌استار که اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است، هنوز هم پس از گذشت پنج سال جزو بازی‌های پرفروش است و با اینکه چند هفته پیش برای مدتی از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته انگلستان خارج شد، اما دوباره توانست به این لیست برگردد و این هفته هم با عملکردی عالی، در رتبه سوم قرار گرفته است. 

GTA V

قرار گرفتن GTA V در رتبه سوم باعث شده تا Mario Kart 8 Deluxe که هفته پیش در این رتبه قرار داشت، یک پله سقوط را تجربه کند و به رتبه چهارم برسد. در رتبه پنجم، شاهد اولین تازه‌وارد این هفته هستیم؛ Madden NFL 19، جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبال آمریکایی کمپانی الکترونیک آرتز که امسال با تغییرات مختلفی نسبت به سال گذشته چندی پیش منتشر شده است و البته پس از مدت‌ها، کاربران پی‌سی هم قادر به تجربه آن هستند. شما می‌توانید بررسی این بازی از دید سایت‌های معتبر دنیا را در زومجی بخوانید. 

یکی دیگر از بازی‌هایی که جایگاهش نسبت به هفته قبل تغییری نداشته و انتشار بازی‌های هم جدید هم تاثیری روی آن نگذاشته است، Call of Duty: WWII است. این ساخته استودیو اسلج‌همر گیمز برای سومین بار متوالی است که در رتبه شِشُم جدول قرار می‌گیرد. در رتبه هفتم جدول فروش این هفته هم شاهد بازی God of War هستیم که رتبه این بازی هم نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است. در صورتی که از طرفداران این بازی هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله موشکافی داستان این بازی با محوریت کاراکتر‌ها را در زومجی بخوانید. 

اما در رتبه هشتم جدول این هفته، شاهد یک تازه‌وارد دیگر یعنی بازی Overcooked 2 هستیم. این بازی که توسط کمپانی تیم 17 منتشر شده است، یک شبیه‌ساز آشپزی است که در آن، می‌توانید به تنهایی یا در حالت همکاری چهار‌نفره، در محیط‌های مختلف آشپزی و برای ارائه بهترین عملکرد ممکن تلاش کنید. این بازی نمره‌های نسبتا خوبی دریافت کرده است و بررسی آن هم به‌زودی در زومجی منتشر خواهد شد. 

رتبه نهم جدول این هفته هم در اختیار بازی Super Mario Odyssey است که نسبت به هفته قبل، یک پله سقوط داشته است و در رتبه دهم شاهد بازی We Happy Few هستیم؛ بازی که پس از چند سال در دست ساخت بودن، بالاخره چندی پیش منتشر شد و نمره‌های آن، خبر از تجربه‌ای در بهترین حالت متوسط می‌دهند که به عقیده اکثر منتقدین، داستان نسبتا خوبی دارد و فضاسازی‌هایش هم بد نیستند ولی مشکلات فنی مختلف، مبارزات بد و مشکلات دیگر باعث شده‌اند تا بازی نتواند به پتانسیل واقعی‌اش برسد. همچنین از جمله اتفاقات جالب این هفته، خروج بازی The Crew 2 از جدول بود؛ بازی که هفته پیش در رتبه چهارم قرار داشت اما این هفته با سقوطی شدید، به رتبه بیست و پنجم رسیده است. 

در زیر می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۰ مرداد مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

هفتمین صدرنشینی متوالی
۲۲

Lego The Incredibles

چهارمین حضور متوالی در رتبه دوم
۳۵

Grand Theft Auto V

-
۴۳

Mario Kart 8 Deluxe

-
۵-

Madden NFL 19

هفته اول انتشار
۶۶

Call of Duty: WWII

حفظ رتبه هفته پیش
۷۷

God of War

حفظ رتبه هفته پیش
۸-

Overcooked 2

هفته اول انتشار
۹۸

Super Mario Odyssey

-
۱۰-

We Happy Few

هفته اول انتشار

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده