نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

نگاهی به سیر تحول بازی‌های نقش آفرینی

در این آیتم ویدیویی، نگاهی به سیر تحول بازی‌های نقش آفرینی خواهیم داشت و پیشرفت آن‌ها در طول تاریخ را بررسی می‌کنیم. 

یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی، نقش آفرینی است؛ سبکی که از قضا تاریخچه بسیار قدیمی هم دارد و در طول تاریخ، پیشرفت‌های زیادی کرده است. بازی‌های نقش آفرینی، با الهام از عناصر استفاده‌شده در بازی‌های رومیزی خلق شدند و در ابتدا، تجربیاتی بیش‌تر مبتنی بر متن بودند. با این حال به مرور زمان، شاهد پیشرفت بازی‌های RPG بودیم و به عنوان مثال، با انتشار بازی‌هایی چون نسخه اول Fallout یا سری Ultima بازی‌های نقش‌آفرینی چه از حیث داستان و چه گرافیک پیشرفت زیادی کردند. 

به مرور زمان و معرفی تکنولوژی‌های جدید‌تر، شاهد معرفی بازی‌های نقش آفرینی سه‌بعدی بودیم و حال هم این سبک به جایی رسیده است که شاهد بازی‌هایی چون Fallout ،Dragon Age یا حتی The Witcher هستیم و صد البته عناصر نقش آفرینی، در بازی‌هایی از سبک‌های دیگر هم دیده می‌شوند و حتی مجموعه‌ای مثل Assassin's Creed هم در جدید‌ترین نسخه‌اش یعنی Odyssey به سمت پررنگ‌تر کردن عناصر نقش آفرینی رفته است. 

در این آیتم ویدیویی که یکی از ویدیو‌های لودینگ ۱۲ است، نگاهی به سیر تحول بازی‌های نقش آفرینی خواهیم داشت:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

آیتمی که تماشا کردید، تنها یکی از بخش‌های لودینگ ۱۲ بود؛ لودینگی که محوریت اصلی آن بازی‌های نقش آفرینی است و پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به این سبک، آن را تماشا کنید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده