نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: فعلا برنامه‌ای برای تولید کنسول نداریم

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اعلام کرده که ایران فعلا برنامه‌ای برای تولید کنسول ندارد. 

بهروز مینایی، مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چندی پیش در نشست رسانه‌ای شنبه‌های انقلاب ضمن ارائه اطلاعاتی از اهمیت تمرکز روی بازی‌های ویدیویی، اعلام کرده بود که ایران، می‌تواند روی ساخت کنسول‌های داخلی سرمایه‌گذاری کند و از این طریق، صنعت بازی‌های ویدیویی را رو به جلو ببرد. 

با این حال امروز و در جدید‌ترین اخبار منتشر‌شده، حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل فعلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با انتشار توییتی اعلام کرده که ایران، فعلا برنامه‌ای برای ساخت کنسول ایرانی ندارد. متن توییت منتشر‌شده توسط حسن کریمی قدوسی به شرح زیر است:

سیاست بنیاد ترویج‌ تولید محتوای داخلی به جای سخت‌افزار و کنسول بازی است. از نظر ما تولید سخت‌افزار در شرایط فعلی به دلایل زیادی صحیح نیست‌. پیچیدگی تولید، ایجاد محتوا برای آن با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری و غیره از جمله دلایل کارا نبودن سیاست تولید کنسول بازی است.

برخی از دوستان جویای موضع بنیاد در خصوص تولید کنسول بازی یا موتور ساخت بازی داخلی شده‌اند. بنیاد به عنوان متولی و سیاست‌گذار حوزه بازی‌های رایانه‌ای به طور جدی معتقد است که باید روی تولید محتوای داخلی متمرکز شویم و حتی کشورهای پیشرفته به جز آمریکا و ژاپن وارد این حوزه نشده‌اند.

با توجه به توضیحات مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به نظر می‌رسد که برنامه فعلی این نهاد برای بازی‌های ویدیویی در ایران، تمرکز روی تولید خود بازی‌ها است و آن‌ها، حداقل فعلا قصدی برای تمرکز روی جنبه‌های سخت‌افزاری ندارند.

نظرات خود را در مورد اظهارات حسن کریمی قدوسی با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع توییتر
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده