نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

مصاحبه سازندگان Resident Evil 2 Remake با محوریت طراحی کاراکتر‌ها و ویژگی‌های بازی

سازندگان بازی Resident Evil 2 Remake اخیرا در مصاحبه‌ای با فامیتسو، اطلاعات جالبی با محوریت طراحی کاراکتر‌ها، گیم‌پلی و دیگر ویژگی‌های بازی به اشتراک گذاشتند. 

در جدید‌ترین شماره از مجله فامیتسو، کازونوری کادویی، کارگردان نسخه بازسازی‌شده Resident Evil 2، مصاحبه‌ای داشته و در آن، اطلاعات جدیدی از بازی به اشتراک گذاشته است. البته در این مصاحبه یاسوهیرو آمپو، یکی دیگر از کارگردان‌های بازی و یوشیاکی هیرابایاشی، تهیه‌کننده بازی هم حضور داشتند و همگی اطلاعاتی جدید و جالب از بازی به اشتراک گذاشتند. 

سازندگان در ابتدای صحبت‌های خود، اعلام کردند که از تحسین‌های نمایش بازی در نمایشگاه E3 2018 بسیار راضی هستند و تریلر منتشر‌شده از بازی، مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. همچنین به گفته سازندگان، روند توسعه بازی به شکلی عالی پیش می‌رود و آن‌ها، از انتظارات بالایی که طرفداران از بازی دارند، مطلع هستند. 

Resident Evil 2

سازندگان شخصیت‌های بازی را با وسواس خاصی طراحی کرده‌اند و دقت زیادی به جزییات داشته‌اند

با اینکه رزیدنت ایول 2 در واقع یک نسخه بازسازی‌شده از نسخه اصلی است، ولی کپکام از آنجایی که این نسخه را دو سال پس از Resident Evil 7 منتشر می‌کند، قصد دارد تا از حیث بصری، تجربه‌ای بهتر از رزیدنت ایول 7 ارائه دهد. در رزیدنت ایول 7، سازندگان برای اولین بار از موتور RE Engine استفاده می‌کردند و به همین دلیل هم ابتدا باید دستاورد‌هایی را که می‌توان با این موتور به‌دست آورد، بررسی می‌کردند. اما با وجود این مساله، در نهایت سازندگان توانستند تجربه‌ای خوب از حیث بصری در بازی ارائه کنند و از آن مهم‌تر، عملکرد کلی بازی هم در سطح خیلی خوبی قرار داشت. پس از این نسخه و در حالی که گرافیک رزیدنت ایول 7 قرار بود واقع‌گرایانه باشد، سازندگان برای بازسازی Resident Evil 2، به‌سراغ تجربه‌ای سینمایی‌تر رفتند؛ چرا که اگر قرار بود گرافیک بازی در همان شکل و شمایل Resident Evil 7 باشد، از نظر تیم سازنده نتیجه جالبی به‌دست نمی‌آمد و به همین دلیل سازندگان از طریق کمی آزمایش و خطا، به حالت گرافیکی فعلی بازی رسیدند که تجربه‌ای سینمایی است. به گفنته هیرابایاشی، سازندگان دقیقا تا قبل از نمایش بازی در E3 2018، روی بحث گرافیک آن و چگونگی گرافیک آزمون و خطا می‌کردند و در نهایت به نتیجه فعلی رسیدند. 

در بازی رزیدنت ایول 2 ریمیک، شخصیت لیان ۲۱ و کلیر ۱۹ سال سن دارند. سازندگان برای طراحی هر دو این شخصیت‌ها، از مدل‌های واقعی استفاده کردند و آن‌ها را به شکلی تغییر دادند که مناسب حال و هوای بازی باشند. برای مثال، پوشش این دو شخصیت به شکلی طراحی شده است که مناسب تجهیزاتی که حمل می‌کنند باشد. از حیث تجهیزات، سازندگان به این نتیجه رسیدند که اگر تجهیزات خیلی سنگینی در اختیار شخصیت‌ها قرار بدهند، شکست دادن زامبی‌ها کار ساده‌ای خواهد بود و برعکس، اگر تجهیزات آن‌ها خیلی سبک باشد، برای بقا در فضای بازی مناسب نخواهد بود. به همین دلیل سازندگان برای این منظور، مسیری را در پیش گرفته‌اند که انگار، در حال خلق یک فیلم اکشن هستند. 

Resident Evil 2 Remake

در ادامه سازندگان دوباره به بحث طراحی کاراکتر‌ها پرداختند؛ جایی که اعلام شد چهره شخصیت لیان، از روی یک بازیگر و بدن وی هم از روی یک بازیگر دیگر طراحی شده‌اند. برای این منظور کپکام به سراغ کارمندان غربی رفته است که در این شرکت مشغول به کار هستند و فیزیکی بدنی‌شان برای این شخصیت مناسب است. چنین اقدامی برای این منظور صورت گرفته است که پیدا کردن فردی که هم از نظر چهره و هم از نظر فیزیک بدنی برای این شخصیت مناسب باشد، کار سختی بود. 

برای کلیر هم دقیقا چنین اقدامی صورت گرفته و چهره و فیزیک بدنی وی به صورت مجزا اسکن شده‌اند. در مورد زامبی‌ها هم سازندگان تصمیم گرفتند زامبی‌ها را به شکلی طراحی کرده‌اند که حالتی خسته و بیمار داشته باشند. از آنجایی که زامبی‌ها در اصل انسان‌هایی هستند که به دلایل مختلف چنین ظاهری پیدا کرده‌اند، سازندگان هم سعی زیادی کردند تا آن‌ها را به شکل یک هیولا به تصویر نکشند و حالت انسانی آن‌ها را حفظ کنند؛ چرا که به هر حال یکی از دلایل ترسناک بودن زامبی‌ها، همین مساله است که آن‌ها، زمانی انسان بودند. 

یکی از مواردی که پس از معرفی کامل نسخه بازسازی‌شده رزیدنت ایول 2 سر و صدای زیادی به پا کرد، نسخه کالکتور این بازی بود؛ نسخه‌ای بسیار زیبا و با‌کیفیت که یکی از مهم‌ترین آیتم‌های آن، مجسمه شخصیت لیان است. جالب است بدانید که برای طراحی این مجسمه، از مدل سه‌بعدی اصلی این شخصیت در بازی استفاده شده است و سپس طراح این مجسمه، روی آن کار کرده تا هرچه بیش‌تر شبیه به خود شخصیت لیان در بازی باشد. به گفته کپکام، این شرکت پیش از این هرگز با چنین وسواسی روی یک نسخه کالکتور کار نکرده بود. ظاهر کلی لیان در نسخه بازسازی‌شده، شباهت زیادی به ظاهر وی در Resident Evil 4 دارد و کپکام اعلام کرده که آن‌ها زحمت زیادی هم برای طراحی مدل موی این شخصیت کشیده‌اند. 

Resident Evil 2 Remake

گرافیک بازی با همان موتور Resident Evil 7 طراحی شده اما حالتی سینمایی‌تر دارد

در مورد کلیر، هدف اولیه سازندگان طراحی ظاهری دقیقا مشابه ظاهر اصلی وی در بازی رزیدنت ایول ۲ بود با این حال طراحی لباس وی دقیقا به شکل قدیمی، کار سختی بود و به همین دلیل هم سازندگان، تصمیم گرفتند تا لباس این شخصیت را با یک سری تغییرات طراحی کنند. در طراحی کلیر، چند نقطه مد نظر سازندگان بود؛ اول اینکه این شخصیت باید ظاهری مثل یک دختر ۱۹ ساله داشته باشد . دوم اینکه چون کلیر در بازی سوار بر یک موتور است، این مساله باید در طراحی ظاهر وی هم مد نظر بود و وی، ظاهری شبیه به یک موتور سوار داشت. در نهایت هم اینکه کلیر، کاراکتری مستقل است؛ مستقل از این نظر که وی برای زنده ماندن در دنیای بی‌رحم بازی، نیاز به شخص دیگری ندارد و آنقدر شجاع و توانمند است که بتواند خودش گلیمش را از آب بیرون بکشد. 

جالب است بدانید که کپکام، حتی موتور شخصیت کلیر را هم با دقت خاصی طراحی کرده است؛ به طوریکه آن‌ها برای این منظور سراغ کمپانی هارلی دیویدسون رفتند تا موتور کلیر، ظاهری نزدیک به موتور‌های واقعی این شرکت داشته باشد و حتی صدای این موتور هم شبیه به موتور‌های هارلی دیویدسون است. 

رزیدنت ایول 2 / Resident Evil 2

سازندگان در نهایت هم اعلام کردند که شخصیت ایدا وونگ هم در بازی حضور خواهد داشت ولی خب اطلاعات بیش‌تری در این مورد ارائه نکردند و فقط ذکر شد که روی طراحی ایدا هم کار‌های زیادی صورت گرفته است و سازندگان، سعی کرده‌اند تا وی را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند و حتی طراحی وی، از شخصیتی مثل کلیر هم سخت‌تر بوده است. پس از ارائه توضیحاتی طولانی در مورد طراحی کاراکتر‌ها، سازندگان به سراغ ارائه اطلاعاتی از تجهیزاتی که در بازی در اختیار خواهید داشت رفتند. بر این اساس از آنجایی که بازی در سال ۱۹۹۸ جریان دارد، تجهیزات به شکلی طراحی شده‌اند که مناسب فضای این بازه زمانی باشند. حتی موسیقی‌های بازی هم قرار است حس و حال این دوران را تداعی کنند. 

بخش پایانی صحبت‌های سازندگان Resident Evil 2 Remake، به گیم‌پلی بازی مربوط می‌شد. کارگردان بازی اعلام کرد که در نمایش E3 2018 بازی، بخش‌هایی خارج از اداره پلیس جریان داشتند ولی خیلی از کاربران متوجه این موضوع نشدند. علاوه بر این در بازی قرار است شاهد مینی‌گیم‌های مختلفی باشیم. با اینکه هنوز اطلاعات خیلی زیادی جدا از اینکه حالت‌های The 4th Survivor و The Tofu Survivor در بازی وجود خواهند داشت ارائه نشده است، اما سازندگان اعلام کردند که قصد دارند بازی، ارزش تکرار داشته باشد و برای این منظور هم ویژگی‌های مختلفی در بازی گنجانده شده‌اند. 

رزیدنت ایول 2 / Resident Evil 2

به‌عقیده کپکام، جدا از اینکه بازی ارزش تکرار بالایی خواهد داشت، برای افرادی که به تجربه بازی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن علاقه دارند یعنی همان اسپیدرانر‌ها هم مناسب خواهد بود و طراحی بازی، به شکلی نیست که بازیکنان همیشه مجبور باشند تا درگیر وقایع شوند و می‌توانند گاهی از دست دشمنان فرار کنند یا حتی فقط با استفاده از چاقو، بازی را به پایان برسانند. 

بازی Resident Evil 2 Remake قرار است در نمایشگاه بازی توکیو قابل بازی باشد و سازندگان از بازیکنان خواسته‌اند تا این بار، به محیط‌های بیرونی اداره پلیس هم توجه بیش‌تری داشته باشند. همچنین به عنوان نکته پایانی، سازندگان تاکید داشتند که روند ساخت بازی کاملا مطابق برنامه پیش می‌رود و این اثر به احتمال خیلی زیاد بدون هیچ تاخیری در تاریخ ۵ بهمن منتشر خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده