نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۹

Doom Eternal دارای DLC داستانی خواهد بود، ولی SnapMap نخواهد داشت

بازی Doom Eternal تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی کرده و در این میان بخش SnapMap از آن حذف خواهد شد.

سال ۲۰۱۶ بود که سری Doom بعد از مدت‌ها احیا شد و طرفداران بازی شاهد اثر درخشانی از اید سافتور (id Software) بودند که یادآور روزهای خوش گذشته بود. دنباله این بازی یعنی Doom Eternal هم مدتی قبل معرفی شد و اکنون به لطف نمایش جدید بازی در QuakeCon و پرسش و پاسخ‌های بعد از آن، اطلاعات بیشتری از بازی به‌دست آورده‌ایم.

در یکی از همین مصاحبه‌ها بود که مارتی استراتون، از اعضای قدیمی اید سافتور و کارگردان بازی در مورد تفاوت‌های نسخه جدید با اثر قبلی صحبت کرده و از عدم وجود SnapMap در Doom Eternal سخن گفته است. اسنپ مپ قابلیتی در نسخه قبلی بود که به کاربران اجازه خلق مراحل و محیط‌های دلخواه را می‌داد تا از این طریق همراه با دوستان خود حالت‌های مختلف بازی را درون نقشه‌های ساخته شده توسط خودشان تجربه کنند. استراتون در این مورد می‌گوید:

در حال حاضر برنامه‌ای برای بازگرداندن اسنپ مپ به Doom Eternal نداریم و به این فکر هستیم که تمام وقت و انرژی خود را صرف کارهایی کنیم که مخاطبین بازی از ما درخواست کرده‌اند.

یکی از بیشترین درخواست‌ها برای Doom، تقاضای بسته الحاقی (DLC) توسط طرفداران بازی بود. پایان نسخه قبلی به شکلی تمام می‌شد که مخاطب خود را تشنه محتویات بیشتری می‌کرد، ولی این اتفاق رخ نداد و هیچ بسته الحاقی‌ای برای بخش داستانی آن ساخته نشد.

یکی از بزرگترین انتقادات نسبت به بازی قبلی این بود چرا بعد از انتشار آن به سراغ DLC داستانی نرفته‌ایم. مردم واقعاً چنین چیزی را می‌خواستند و منتظر بودند که یک بار دیگر با مراحل ساخته شده توسط اید سافتور همراه شوند. هر چند SnapMap قابلیت خیلی جالبی بود و خود من هم آن را دوست داشتم، ولی آن طور که باید و شاید مورد توجه طرفداران Doom قرار نگرفت.

این بار به فکر انجام کارهایی هستیم که طرفداران بازی از ما درخواست کردند. به خواسته‌ای که گیمرها از سال ۲۰۱۶ داشتند توجه خواهیم کرد و منابع خود را به کارهایی مثل ساخت محتویات بیشتر بعد از انتشار بازی اختصاص می‌دهیم.

Doom Eternal سال آینده توسط بتسدا (Bethesda) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و سوییچ منتشر می‌شود و می‌توانید آخرین ویدیوی گیم پلی بازی را در اینجا تماشا کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده