نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

Monster Hunter: World رکورد بهترین شروع بازی های ژاپنی استیم را به خود اختصاص داد

بازی Monster Hunter: World به فاصله کمی از انتشار روی استیم توانسته رکوردهایی را جابجا کند.

سرانجام چند ماه بعد از عرضه Monster Hunter: World برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، نوبت به کامپیوتر رسید و این بازی روز گذشته با قیمت ۶۰ دلار روی استیم منتشر شد. هر چند هنوز زمان زیادی از انتشار بازی برای استیم نگذشته، ولی در همین چند ساعت اول هم توانسته آمار خیره‌کننده‌ای به‌دست آورد و بیشترین تعداد بازیکن‌های آنلاین هم‌زمان را بین آثار تولید شده در سال ۲۰۱۸ داشته باشد.

این شبیه ساز شکار فانتزی کپکام که در ماه ژانویه برای کنسول‌های سونی و مایکروسافت منتشر شده بود، توانسته روی Steam به آمار ۲۰۷ هزار بازیکن آنلاین در یک زمان دست پیدا کند و این آمار در حال افزایش است. عددی بیش از دو برابر رکورد قبلی بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۸ که ۹۵ هزار نفر بود و به بازی نقش آفرینی قرون وسطایی Kingdom Come: Deliverance تعلق داشت.

مانستر هانتر ورلد همچنین توانسته رکورد جالبی را به خود اختصاص دهد و بر اساس تعداد بازیکن‌هایی که هم‌زمان آنلاین شده‌اند، لقب بزرگترین عرضه اولیه (Launch) را بین تمام آثار ژاپنی استیم به خود اختصاص داده است. دستاوردی که پیش از این در اختیار Dark Souls 3 با ۱۲۹ هزار بازیکن هم‌زمان در روز عرضه بود. و بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که مانستر هانتر ورلد توانسته بهترین شروع را بین تمام بازی‌های کپکام در استیم داشته باشد.

این شروع قدرتمند روی استیم می‌تواند یک بار دیگر جای پای Monster Hunter: World را محکم‌تر کند و نشان دهد که سری مانستر هانتر توانسته به یک اثر محبوب در سطح جهان تبدیل شود. موضوعی که پیش از این کمتر اتفاق می‌افتاد. هر چند این مجموعه همیشه در ژاپن از محوبیت عظیمی برخوردار بود، ولی در سایر نقاط دنیا در آن حد مخاطب نداشت. گذشته از فروش اولیه خوب در استیم، بازی توانسته روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هم آمار فوق‌العاده‌ای داشته باشد و با فروش بیش از هشت میلیون نسخه، رکورد سریع‌ترین فروش را بین بازی‌های کپکام به نام خود بزند.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده