// جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

بازی های پولی ماه جولای 2018 که برای موبایل منتشر شدند

در ماه جولای شاهد بازی‌های موبایل نقش آفرینی و ماجراجویی بودیم که هرکدام از آن‌ها تجربه‌ای خاص و لذت بخش را ارائه می‌دهند.

در ماه ژوئن شاهد بازی‌هایی پلتفرمر بودیم؛ بازی‌هایی که دنیایی از ماجراجویی و معماهای مختلف و سرگرم کننده دارند و مخاطب را حسابی مشغول خود می‌کنند. این در حالی است که در ماه جولای، اکثر بازی‌های برتر بازی‌های نقش آفرینی/ماجراجویی هستند. از بازی‌های کارتی گرفته تا نقش آفرینی‌های کلاسیک که همه و همه تنها یک هدف دارند و آن هم سرگرم کردن مخاطب است. به عنوان نمونه بازی اندروید و آیفون Teen Titans Go Figure که هم‌ اکنون با قیمت ۳.۹۹ دلار در دسترس است، اثری نقش آفرینی/ماجراجویی است که المان‌های بازی‌های مبارزه‌ای را نیز در خود جای داده است تا کاربران بتوانند تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیزی داشته باشند.

اگر بازی‌های ذکر شده در لیست زومجی مورد توجهتان نبود، زومجی به صورت روزانه بهترین‌ بازی های اندروید و آیفون را معرفی میکند که با ورود به بخش موبایل، میتوانید آرشیو بازیهای معرفی شده را مشاهده کنید. از طرفی اگر به دلیل کمبود وقت تنها در آخر هفته موفق به تجربه بازی میشوید، زومجی روز پنجشنبه هر هفته بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته را معرفی میکند.

Teen Titans Go Figure

Teen Titans Go Figure

در بازی Teen Titans Go Figure می توانید قهرمان‌های مورد علاقه خود را با ظاهری کارتونی و جالب مشاهده کنید

بازی موبایل Teen Titans Go Figure، جزو آن دسته از بازی‌هایی است که هم مخاطبان کم سن و سال و هم مخاطبان جوان را به خود جذب می‌کند. از طرفی این بازی برای هواداران کمیک‌های دی‌سی و شخصیت‌های ابرقهرمانی ساخته شده است. در جریان بازی اندروید و آیفون Teen Titans Go Figure شما در نقش قهرمان‌های دی سی قرار می‌گیرید که باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. ساختار بازی شبیه به بازی‌های نقش‌آفرینی و ماجراجویی است. در محیط بازی باید آیتم‌های مختلفی را پیدا کنید و به انتهای مرحله برسید؛ در این میان یک سری چالش نیز برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که این چالش‌ها ساختاری شبیه بازی‌های مبارزه‌ای دارند و با سایر قهرمان‌ها و شخصیت‌های شرور مبارزه می‌کنید. رفته رفته می‌توانید تایتان‌های (شخصیت‌های داخل بازی به اسم تایتان شناخته می‌شوند) بیشتری را کسب کنید و با دریافت کارت‌شان، آن‌ها را ارتقا دهید. همچنین می‌توانید تیم ابر قهرمانی خود را مطابق سلیقه‌تان بچینید و شخصی‌سازی کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Teen Titans Go Figure

57 North Merge Cube

57° North for Merge Cube

بازی اندروید 57° North for Merge Cube یک بازی واقعیت افزوده ماجراجویی است که ساختار بسیار جالبی دارد و تیم سازنده آن از نوآوری بسیار جالبی استفاده کرده است. در این بازی شما باید یک مکعب مخصوص داشته باشید و سپس بازی را اجرا کنید. در واقع داستان بازی روی این مکعب روایت می‌شود و شاهد روایت داستانی پسر و دختری هستیم که قابق‌شان در یک جزیره ناشناخته خراب می‌شود و دور تا دور جزیره دوربین‌های امنیتی قرار دارد. حال شما هستید و یک جزیره ناشناخته و سوال‌های متعددی که رفته رفته باید  ‍به آن‌ها پاسخ داده می‌شود. در بازی موبایل 57° North for Merge Cube انتخاب‌های بسیاری سر راه بازیکن قرار خواهد گرفت که این مورد، دلیلی است که 57° North for Merge Cube را از سایر بازی‌های واقعیت افزوده متمایز می‌کند. زمانی که به دو راهی‌های مختلف یا به بخش انتخاب گزینه و موقعیت‌های مختلف رسیدید، در چهار طرف مکعب گزینه‌هایی را مشاهده می‌کنید که برای انتخاب‌شان باید مکعب را به سمت مورد نظر بچرخانید. برای مثال انتخاب شما گزینه‌ی بالای مکعب است؛ تنها کافی است مکعب را رو به بالا بچرخانید تا انتخاب شما در داستان لحاظ شود و با توجه به انتخابی که انجام داده‌اید، داستان روی صفحه مکعب روایت شود.    

دانلود بازی اندروید و آیفون 57° North for Merge Cube

Motorsport Manager Mobile 3

Motorsport Manager Mobile 3

Motorsport Manager Mobile 3 را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های مدیریت مسابقه دانست

بازی‌های ریسینگ و مسابقه‌ای، یکی از سبک‌های پر مخاطب روی پلتفرم موبایل است. در این میان استودیو Playsport Games با ساخت مجموعه Motorsport Manager Mobile نشان داد که می‌توان با شکل و شمایل متفاوتی به این سبک نگاه کرد. مدتی است که سومین نسخه از این سری با نام Motorsport Manager Mobile 3 روانه بازار شده است تا قدمی نو در سبک بازی‌های شبیه‌ساز بردارد. در واقع بازی اندروید و آیفون Motorsport Manager Mobile 3 یک شبیه‌ساز مدیریت در سبک ریسینگ به حساب می‌آید. در این بازی باید یک تیم حرفه‌ای از راننده‌های مختلف را تشکیل دهید و تیم خود را با موارد مختلفی قوی کنید. در ابتدا تعدادی راننده تازه‌کار دارید که باید اتومبیل‌های جدیدی را برای آن‌ها خریداری کنید و با تکنولوژی‌های مختلف، ماشین‌شان را ارتقا دهید. رفته رفته زمانی که در مسابقات عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارید، می‌توانید با راننده‌های ماهرتری وارد همکاری شوید و آن‌ها را استخدام کنید. از طرفی جهان بازی ریسینگ Motorsport Manager Mobile 3 به شما اجازه می‌دهد تا روی تکنولوژی‌های جدیدی سرمایه گذاری کنید و پس از موفقیت، از آن‌ها استفاده کنید. در این میان این نکته را هم بگویم که در Motorsport Manager Mobile 3 می‌توانید مسابقات را تماشا کنید یا خودتان کنترل یکی از راننده‌های‌تان را برعهده گرفته و مسابقه دهید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Motorsport Manager Mobile 3

Amethlion

Amethlion – Open World RPG Adventure

اگر دل‌تان برای یک بازی نقش آفرینی با حال و هوای بازی‌های رترو تنگ شده است، بازی موبایل Amethlion بهترین گزینه برای شما است. در این بازی بازیکن در نقش جنگجویی است که باید علت انقراض و گمشدن یکی از گروه‌های بازی را پیدا کند. حال شما هستید و جهانی پر رمز و راز که برای گشتن و اکتشاف در آن باید خطر را به جان بخرید. در بازی اندروید و آیفون Amethlion دشمنان شما ۵۰ گونه مختلف دارند که برای یک بازی موبایل نقش افرینی رقم خوبی است و طراحی و نوع مبارزه‌ی آن‌ها به شکلی است که اصلا از مبارزات و نحوه کارکرد‌شان خسته نمی‌شوید. یکی دیگر از مواردی که بازی موبایل Amethlion را به اثری خاص در میان بازی‌های نقش آفرینی تبدیل کرده است، باس فایت‌ها هستند؛ هر منطقه باس‌های منحصربه‌فردی دارد که حسابی بازیکن را به چالش می‌کشند و از طرفی برای نابودی‌شان باید استراتژی‌های مختلفی را به کار بگیرید. به شخصه معتقدم موردی که Amethlion را خاص جلوه داده است، موسیقی و طراحی‌هایش است. موسیقی و آهنگ‌های بازی به قدری دلچسب و گوش نواز هستند که دوست دارید ساعت‌ها در منو و محیط‌های بازی دست به هیچ گزینه‌ای نزنید و فقط از چیزی که می‌شنوید، لذت ببرید. همچنین طراحی‌های هشت بیتی و قدیمی Amethlion سبب شده است تا حس نوستالژیکی در بازیکن زنده شود.  

دانلود بازی اندروید و آیفون Amethlion

Magibot

Magibot

Magibot جزو آن دسته از بازی‌هایی است که تجربه‌اش مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌ماند

سرعت عمل و تمرکز دو موردی است که در بازی اندروید Magibot به آن احتیاج پیدا می‌کنید. Magibot یک اثر پلتفرمر است که در آن شما در نقش ایلو، یک ربات جادوگر کوچولو، قرار می‌گیرید که از سوی انسان‌ها برای ماموریتی هیجان‌انگیز فرستاده می‌شوید. طراحی‌های رنگارنگ و متنوع یکی از ویژگی‌های برتر Magibot به حساب می‌آید و از طرفی تیم سازنده از یک ایده بسیار جالب برای بازی استفاده کرده است. بازی موبایل Magibot دارای دو حالت به نام‌های پازل و اکشن است. در حالت پازل دنیای بازی سرشار از معماهای مختلف است که بعضی از آن‌ها بازیکن را به چالش می‌کشد؛ این در حالی است که حالت اکشن شامل دشمنان و اتفاقاتی می‌شود که بازیکن را به جنب و جوش می‌اندازد. در حالت کلی نیز در جهان Magibot بازیکنان دارای قدرت‌های مختلف هستند که می‌توانند از آن‌ها در طول بازی استفاده کنند. برای مثال در ۴۰ مرحله‌ای که برای بازی در نظر گرفته شده است، دایره‌هایی را می‌بینید که رنگ‌‌بندی متفاوتی دارند؛ از این‌ رو شما برای پیش روی در محیط باید از قدرت‌های متناسب با دایره‌هایی که مشاهده می‌کنید استفاده کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Magibot

Hotel Transylvania Crazy Cruise

Hotel Transylvania Crazy Cruise

انیمیشن هتل ترنسیلوانیا را می‌توان یکی از انیمیشن‌های پر مخاطب دانست و بازی موبایل Hotel Transylvania Crazy Cruise یکی دیگر از بازی‌های واقعیت افزوده ماه جولای است که با توجه به رویدادهای این انیمیشن ساخته شده است. بازی واقعیت افزوده Hotel Transylvania Crazy Cruise شامل محیط‌ها و تا بخشی وقایع قسمت سوم انیمیشن هتل ترنسیلوانیا می‌شود. شما در نقش میویس یا درک می‌توانید به گشت و گزار در دنیای بازی بپردازید و Relicهای جادویی را بازیابی کنید. از طرفی بازی اندروید Hotel Transylvania Crazy Cruise دارای بخش‌هایی برای واقعیت افزوده است که تا حدی به همین Relicها مربوط می‌شود. برای مثال زمانی که در حال قدم زدن در محیط‌های مختلف هستید، تعدادی Relic را مشاهده می‌کنید که با لمس کردن‌شان، آن‌ها را بازیابی خواهید کرد. همچنین نکته جالب بازی Hotel Transylvania Crazy Cruise، وجود مینی گیم‌های بازی است؛ Hotel Transylvania Crazy Cruise اثری است که برای مخاطبان کم سن و سال و خانواده‌ها ساخته شده است و می‌توانید پنج مینی گیم را در کنار خانواده‌تان تجربه کنید و لذت ببرید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Hotel Transylvania Crazy Cruise

Fracter

Fracter

در میان لیست بهترین‌های‌مان بد نیست نگاهی به یک بازی پر رمز و راز داشته باشیم. بازی موبایل Fracter، بازیکن را در نقش دخترکی قرار می‌دهد که تنها یک وظیفه دارد و آن هم بازگرداندن روشنایی به جهانی تاریک و خاموش است. زمانی که به بازی Fracter وارد می‌شوید، خود را در نقش قهرمانی می‌بینید که در دنیای تاریک قرار دارد؛ دنیایی که در کنار تاریک بودنش پر از رمز و راز است و باید با پشت سر گذاشتن مراحل، راز تاریکی را کشف کنید. از طرفی بازی یک تم سیاه و سفید دارد که حس و حال جالبی به بازی بخشیده است و روشنایی موردی است که در حل کردن پازل‌ها به کمک‌تان می‌آید. از آن جایی که با یک بازی معما محور طرف هستیم، پازل‌ها مهم‌ترین نقش را در سرگرمی بازیکن ایفا می‌کنند. پازل‌های اولیه آن چنان سخت نیستند و بازیکن را به چالش نمی‌کشند اما، در ادامه داستان پازل‌هایی را می‌بینید که حسابی ذهن شما را به خود درگیر می‌کنند. در این میان نکته‌ای که در حل کردن پازل‌ها به شما کمک می‌کند، موسیقی و ساندترک‌های بازی است! آهنگ‌های Fracter به شکلی تعبیه شده‌اند که در حین حل کردن پازل‌ها به بازیکن آرامش می‌دهند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Fracter

Fighting Fantasy Legends Portal

Fighting Fantasy Legends Portal

کتاب‌های فایتینگ فانتزی، یکی از بهترین‌ کتاب‌های قدیمی است که طرفداران زیادی دارد و حال استودیو Asmodee Digital با ساخت بازی موبایل Fighting Fantasy Legends Portal، یک بازی موبایل برگرفته از این سری کتاب را خلق کرده است. بازی Fighting Fantasy Legends Portal یک بازی نقش آفریکی با دوربین ایزومتریک است که مخاطب را وارد دنیایی اساطیری و فانتزی می‌کند؛ دنیایی که پر شده از موجودات و دشمنان مختلف و شما به عنوان یک قهرمان باید آن‌ها را از بین ببرید. در این میان به این مورد اشاره کنم که بازی حال و هوای آثار رومیزی و کارتی را دارد و همین مورد سبب شده است تا Fighting Fantasy Legends Portal بتواند قشر بیشتری از مخاطبان را دور یکدیگر جمع کند. در کنار بخش داستانی، یک سری سیاه‌چاله نیز برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که با پشت سر گذاشتن‌شان می‌توانید آیتم‌های ارزشمندی را کسب کنید. همچنین این بازی موبایل دارای المان‌های سبک روگ لایک در میان بازی‌های نقش آفرینی است و به واسطه سه درجه سختی‌ای که دارد، مهارت بازیکنان را به چالش می‌کشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Fighting Fantasy Legends Portal

Battleheart 2

Battleheart 2

بازی موبایل Battleheart 2 ساخته شده برای آن دسته از بازیکنانی که عاشق بازی‌های نقش آفرینی با گرافیک کارتونی و فانتزی هستند. همچنین سیستم مبارزات بازی به شکلی تعبیه شده است که در نگاه اول فکر می‌کنید با یک اثر نقش‌ آفرینی با مبارزات نوبتی طرف هستید؛ در حالی که با وارد شدن به دنیای Battleheart 2 و مشاهده مکانیزم‌های گیم‌ پلی متوجه می‌شوید که این بازی دارای مبارزات تیمی مدرن است. از این‌ رو باید تیم خود را که شامل سه قهرمان می‌شود تشکیل بدهید و با دشمنان‌تان مبارزه کنید. یکی از ویژگی‌های بازی‌های تیمی، ارتقای شخصیت‌ها و بروزرسانی آیتم‌هایی است که برای‌شان انتخاب می‌کنید. به عبارتی با پشت سر گذاشتن مراحل و کشتن دشمنان آیتم‌هایی نظیر لباس، دستکش و اسلحه دریافت می‌کنید که باید از آن‌ها برای قوی‌تر شدن شخصیت‌های تیم‌تان استفاده کنید. از طرفی کارکرد قهرمان‌ها و مهارت‌های‌شان به شکلی است که می‌توانید تیم خود را با توجه به شیوه بازی کردن‌تان بچینید؛ اگر نیازمند پشتیبان هستید می‌توانید از یک قهرمان پشتیبان استفاده کنید تا نوار سلامت‌تان را بازیابی کند. همچنین اگر علاقه‌مند به جنگجو و شخصیت‌های قدرتمند هستید می‌توانید تیمی را تدارک ببینید که از سه جنگجوی قوی تشکیل شده است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Battleheart 2

Dr.Splorchy Presents Space Heroes

Dr.Splorchy Presents Space Heroes

دکتر اسپلورکی (شخصیت اصلی داستان که هدایت آن را بر عهده دارید) و برادرش جزو قهرمان‌های مهم فضایی هستند و در جریان یک ماجراجویی مهم، وارد سفینه یک لرد شیطانی می‌شوند و حال بازیکنان وظیفه دارند سلاح وی را از بین ببرند. سلاح این لرد شیطانی تخریب‌گر جرمی است و می‌تواند کل دنیا را با خاک یکسان کند. بازی موبایل Dr.Splorchy Presents Space Heroes را می‌توان متفاوت‌ترین بازی یکی دو ماه اخیر دانست که در ظاهر، یک اثر خسته‌کننده و بدون محتوا است و فکر می‌کنید که ارتباط با آن سخت خواهد بود. این در حالی است که پس از دقایقی تجربه، متوجه می‌شوید که Dr.Splorchy Presents Space Heroes چه بازی هیجان‌انگیزی است. همچنین در کنار غیرفعال کردن سلاح لرد شیطانی، یک وظیفه دیگر نیز به شما سپرده شده است و آن هم نجات شهردار فضایی‌ها است. در انتها به این مورد اشاره کنم که اگر از هواداران انیمیشن سریالی ریک و مورتی هستید، حتما بازی موبایل Dr.Splorchy Presents Space Heroes را تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید Dr.Splorchy Presents Space Heroes

Luca: The Dreamer

Luca: The Dreamer

سرگرمی موردی است که سازنده Luca: The Dreamer به خوبی به آن پرداخته است

در بازی موبایل Luca: The Dreamer شما در دنیایی قرار دارید که توپ‌های موبایل، موجوداتی جان‌دار به حساب می‌آیند. لوکا، شخصیت اصلی بازی، توپ پسری است که از دنیای اطراف خود و سایر توپ‌های فوتبال بی‌خبر است. یکی از همین روزها به خانه‌ای پرتاب می‌شود که در تلویزیون آن مسابقه فوتبالی در حال پخش است و لوکا متوجه معروف‌ترین توپ حاضر در مسابقات می‌شود. حال لوکا رویایی بزرگ در سر دارد و آن‌ هم رفتن به بهترین مسابقات فوتبال جهان و معروف شدن است.  بازی اندروید Luca: The Dreamer یک بازی پلتفرمر است که در جریان آن باید سکه‌های هر مرحله را جمع‌آوری کنید تا تعداد سکه‌های‌تان به حد نصاب ورود به کشور بعد برسد و بتوانید مراحل بعدی را تجربه کنید. همچنین در دنیای Luca: The Dreamer معماها و سکو بازی‌های مختلفی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که تجربه‌ای لذت بخش را ارائه می‌دهند. در این میان بد نیست به طراحی‌های دوست داشتنی Luca: The Dreamer نیز اشاره کنیم که جلوه‌ای زیبا از کشورهای مختلف را به تصویر می‌کشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Luca: The Dreamer

Holedown

Holedown

رابطه‌تان با بازی‌های آرکید چطور است؟ منظورم آن دسته از بازی‌هایی است که معمولا در قالب بازی‌های ثبت رکورد می‌شناسیم که هیچ داستان و هدف خاصی ندارند و صرفا المان‌های گیم پلی و تکرار مکررات چیزی است که شما را مدام و مدام مجبور به تکرار می‌کند. المان‌هایی که جذابیت‌شان به قدری بالا است که اصلا گذر زمان را حس نخواهید کرد. بازی پولی اندروید Holedown ساخته استودیو Grapefrukt Games یکی از همان بازی‌های است که اگر آن را خریداری و نصب کردید، دل کندن از آن کار سختی است. بازی یک ساختار دارد و آن هم این است که آن قدر به المان‌های در نظر گرفته شده ضربه بزنید تا صفر بشوند؛ به عبارتی با شروع هر مرحله می‌توانید با یک زاویه خاص به سمت خانه‌هایی که برای‌تان تدارک دیده شده‌اند شلیک کنید و با از بین رفتن هر خانه امتیاز کسب می‌کنید. البته در این میان یک سری محدودیت برای‌تان در نظر گرفته شده است. بزرگ‌ترین محدودیت این است که تعداد شلیک‌های شما محدود است و زاویه اولیه خود را باید به نحوی انتخاب کنید که لیزرهای شلیک‌شده مدام به خانه‌های مختلف برخورد کنند و از صفحه خارج نشوند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Holedown

Wizards 2: Better Dead than Red

Wizards 2: Better Dead than Red

در بازی Wizards 2: Beter Dead than Red شما در دنیای عجیب و غریب قرار دارید. یک بازی واقعیت مجازی که طراحی آن شبیه به نقشه‌های اولیه برنامه‌هایی چون 3D Max است و تنها دو رنگ را مشاهده می‌کنید؛ رنگ آبی شامل نیروهای هم پیمان و رنگ قرمز شامل دشمنان‌تان می‌شود. در واقع در بازی واقعیت مجازی Wizards 2: Beter Dead than Red شما در نقش یک تانک هستید که از طریق سلاح لیزری خود باید دشمنان را از بین ببرید. رفته رفته با از بین بردن دشمنان بیشتر، آیتم‌هایی در دسترس‌تان قرار داده می‌شود که می‌توانید سلاح خود را ارتقا دهید و ویژگی‌های جدیدی را دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Wizards 2: Beter Dead than Red

Royal Advisor

Royal Adviser

بازی موبایل Royal Adviser یک بازی موبایل چندنفره است که تنها روی یک گوشی موبایل یا تبلت می‌توانید آن را انجام دهید و ساختار آن شبیه به بازی‌های اشاره و کلیک است که باید با ضربه‌زدن روی صفحه نمایش روند بازی را پیش ببرید. در جریان این بازی ۴۰ دقیقه‌ای باید شاه پیر داستان را راهنمایی کنید و در این میان هرکدام از دوستان‌تان می‌توانند روش مختلفی را در پیش بگیرند و بعضی نیز خیانت کنند یا سعی کنند با گمراهی شاه پیر، خودشان قدرت را در دست بگیرند. از طرفی می‌توانید به عنوان یک جاسوس هویت واقعی دوستان‌تان یا همان مشاوران شاه را فاش کنید. در انتها بازی موبایل Royal Adviser را می‌توان یک بازی خانوادگی مخصوص مهمانی یا دورهمی دانست که لحظات خوب و لذت بخشی را در دسترس بازیکنان‌اش قرار می‌دهد.

دانلود بازی اندروید Royal Adviser

The Quest – Hero of Lukomorye III

The Quest – Hero of Lukomorye III

نسخه Hero of Lukomorye III را می‌توان یک بسته الحاقی برای سری The Quest دانست؛ به عبارتی The Quest یک بازی نقش آفرینی با المان‌های کلاسیک است که توسط استودیو Redshift Games توسعه داده شده است و در ادامه سه اکسپنشن برای آن در دسترس قرار داده شده است. از طرفی برای تجربه‌ی اکسپنشن‌های بازی The Quest نیازی نیست که بازی اصلی را داشته باشید و تمامی آن‌ها به صورت یک بازی مجزا عرضه شده‌اند اما برای دست‌یابی به بعضی از محیط‌های بازی، به بازی اصلی نیاز پیدا می‌کنید. یکی از ویژگی‌های خاص بازی The Quest – Hero of Lukomorye III، طراحی‌های بازی است که همانند نقاشی‌هایی است که با دست انجام شده‌اند و در آن‌ها از هیچ ابزار کامپیوتری استفاده نشده است.

دانلود بازی اندروید و آیفون The Quest – Hero of Lukomorye III


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده