// چهار شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

گزارش مالی نینتندو از موفقیت این کمپانی در سه ماهه اخیر خبر می‌دهد

در جریان گزارش مالی کمپانی نینتندو مشخص شده است که این کمپانی عملکرد خوبی را در سه ماهه اخیر از خود به جای گذاشته است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی نینتندو گزارش مالی خود در سه ماهه منتهی به ۹ تیر ماه (۳۰ ژوئن) سال مالی ۲۰۱۸ را منتشر کرده است. با توجه به عکس زیر مشاهده می‌کنید که کمپانی نینتندو در بخش‌های مختلفی نظیر فروش خالص عملکرد بهتری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است. فروش خالص نینتندو در سه ماهه اخیر به ۱۶۸,۱۵۷ میلیون ین رسیده است که رشدی ۹.۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

گزارش مالی نینتندو

در ادامه گزارش مالی نینتندو مشخص شده است که بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze روی نینتندو سوییچ ۱.۴ میلیون نسخه، بازی Mario Tennis Aces روی نینتندو سوییچ ۱.۳۸ میلیون نسخه و نینتندو لبو ۱.۳۹ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. کمپانی نینتندو در جریان بیانیه خود گفته است:

در جریان اولین بازه زمانی ماه آوریل تا ژوئن، بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت و ۱.۴ میلیون نسخه از این بازی به فروش رسید. بازی Mario Tennis Aces نیز با اینکه در ماه ژوئن عرضه شد ولی توانست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و ۱.۳۸ میلیون نسخه فروش داشته باشد. در ماه آوریل نیز پکیج‌های نینتندو لبو را عرضه کرده بودیم که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و تمامی پکیج‌های Nintendo Labo روی هم ۱.۳۹ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند.

علاوه‌بر این بازی‌ها و سخت‌افزارهایی که در سه ماهه‌های پیشین عرضه شده بودند نیز عملکرد خوبی را از خود به جای گذشته‌اند و همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهند؛ به عبارتی سخت‌افزارها ۱.۸۸ میلیون دستگاه (۴.۴ درصد کاهش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته) و بازی‌ها ۱۷.۹۶ میلیون نسخه (۱۲۰.۸ درصد افزایش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته) فروش داشته‌اند. کنسول نینتندو 3DS پس از هشت سال عرضه همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد و در این سه ماهه فروش‌اش به ۰.۳۶ میلیون دستگاه (۶۱.۹ افت فروش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته) رسیده است و بازی‌های این کنسول نیز ۲.۹۵ میلیون نسخه به فروش رسانده‌اند (۴۹.۶ درصد افت فروش نسبت به همین بازه زمانی در سال مالی گذشته). همچنین کنسول NES Classic Edition را مجددا در ماه ژوئن عرضه کردیم که توانست فروش ۱.۲۶ میلیون دستگاه را به نام خود ثبت کند.

کمپانی نینتندو در ادامه صحبت‌های خود افزود:

حال به سراغ بخش دیجیتال و فروش بازی‌ها و بسته‌های الحاقی به صورت دیجیتال روی پلتفرم‌های مختلف برویم. در بخش فروش بازی و بسته‌های الحاقی برای نینتندو سوییچ شاهد رشد خوبی بوده‌ایم و این بخش ۱۸.۵ میلیارد ین (رشد ۶۸ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته) درآمد داشته است. بخش موبایل نیز عملکرد خوبی داشته است و بازیکنان همچنان در حال تجربه بازی Super Mario Run، بازی Fire Emblem Heroes و بازی Animal Crossing: Pocket Camp هستند. درآمد این بخش نیز به ۹ میلیارد ین (۰.۴ درصد افزایش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته) رسیده است.

در کنار تمامی این موارد، اطلاعاتی از فروش سایر بازی‌های کمپانی نینتندو نیز منتشر شده است. بازی Super Mario Odyssey تا پایان ماه ژوئن توانسته ۱۱.۷ میلیون نسخه، بازی Xenoblade Chronicles 2 توانسته است ۱.۴۲ میلیون نسخه، بازی Splatoon 2 حدود ۱.۶۷ میلیون نسخه، بازی Mario Kart 8 Deluxe روی نینتندو سوییچ موفق شده ۱۰.۳۵ میلیون نسخه و بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild توانسته است ۹.۳۲ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

در انتها اطلاعاتی از فروش کنسول نینتندو سوییچ نیز منتشر شده است که نینتندو سخت در تلاش است که فروش این کنسول را تا پایان سال مالی ۲۰۱۸ به ۲۰ میلیون دستگاه برساند. کمپانی نینتندو اعلام کرده است که پس از نمایشگاه E3 2018 فروش نینتندو سوییچ روند رو به رشدی داشته است. نینتندو در این باره می‌گوید:

پس از نمایشگاه E3 2018 که در ماه ژوئن برگزار شد، فروش نینتندو سوییچ در هر منطقه روند رو به رشدی داشته است. از تابستان تا پایان سال بازی‌‌های انحصاری و غیر انحصاری متعددی روی این کنسول هیبریدی عرضه می‌شوند. بازی Captain Toad: Treasure Tracker در ماه جولای عرضه شد، Nintendo Labo Toy-Con 03: Vehicle Kit که سومین کیت نینتندو لبو است در ماه سپتامبر عرضه می‌شود و بازی Super Mario Party نیز در ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد. در ادامه عرضه بازی‌های نینتندو سوییچ، بازی Pokémon Let’s Go, Pikachu و Pokémon: Let’s Go, Eevee در ماه نوامبر عرضه می‌شوند. همچنین کاربران می‌توانند در ماه دسامبر بازی مورد انتظار Super Smash Bros. Ultimate را تجربه کنند.

گزارش مالی نینتندو


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده