// چهار شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱

معرفی نسخه فارسی بازی آنلاین چندنفره مینی پابجی

بازی مینی پابجی با ارائه محتوای مشابه PlayerUnknown's Battlegrounds، این‌بار با زاویه دوربین متفاوت، بازیکنان را به نبرد یکدیگر می‌برد.

سال ۲۰۱۷ را می‌توانیم به لطف انتشار بازی PlayerUnknown's Battlegrounds، سال بازی‌های بتل رویال بنامیم. به دنبال انتشار نسخه دسترسی پیش از موعد بازی PlayerUnknown's Battlegrounds از طریق پلتفرم استیم، بازیکنان بسیاری درگیر تجربه این اثر متفاوت شدند. هرچند در سال‌های گذشته نیز حالت‌های مختلف مانند Last Man Standing را در بازی‌های شوتر شاهد بودیم، اما مانند بسیاری از دوره‌های صنعت بازی‌های ویدیویی، یک بار دیگر شاهد ظهور اثری بودیم که توانست موجی جدید را در میان بازیکنان ایجاد کند؛‌ بازیکنانی که هر روزه به دنبال چالش‌های جدید‌تری هستند و زمانی که با یک اثر متفاوت روبه‌رو می‌شوند به خوبی از آن استقبال می‌کنند. اما طبیعتا شکل‌گیری سبکی جدید باعث می‌شود تا استودیوهای دیگر نیز به فکر ساخت آثاری مشابه بیفتند. گاهی یک استودیو فرضا مانند اپیک گیمز، نوآوری را نیز درگیر پروژه خود می‌کند و بازی‌ای متفاوت را حداقل از لحاظ گیم‌پلی ایجاد می‌کند و گاهی نیز استودیوهای کوچکتر به فکر تغییراتی کوچک برای خلق آثاری درگیر کننده می‌افتند. بی‌شک هرچه که باشد، اکنون دیگر دوران بازی‌های بتل ‌رویال راه افتاده است و سرتان را به هر طرف که بچرخانید اثری را از بازی‌های بتل رویال خواهید دید.

فورتنایت، پابجی یا Rules of Survival آثاری هستند که به سرعت به محبوبیت و جایگاهی در پلتفرم‌های‌شان رسیدند و این رشد هر روز با ظهور آثاری جدید یا حتی ورود بزرگان صنعت گیم نظیر اکتیویژن، بیشتر هم می‌شود. اما در این مقاله معرفی می‌خواهیم به سراغ بازی جمع و جور اما جذابی برویم که حتی سازندگان آن ترسی از آوردن نام آغازگر بازی‌های بتل رویال ندارند. بازی مینی پابجی (Mini Pubg) با گیم‌پلی مشابه، اما از زاویه‌ای دیگر به مقوله‌ی یک بازی بتل رویال شوتر نگاه می‌کند. این بازی که اخیرا نسخه فارسی آن از طریق پلتفرم ایرانی آریو در کشورمان منتشر شده است، قصد دارد تا جایگاهی را در بین بازی‌های بتل رویال برای خود باز کند و بازیکنان مختلف را به رقابت یکدیگر ببرد.

بازی مینی پابجی

در مینی پابجی می‌توانید به صورت یک نفره یا دو نفره به صورت آنلاین رقابت کنید

گیم‌پلی مینی پابجی برای بتل رویال باز‌ها، آشنا است. مانند سایر بازی‌های بتل رویال، مینی پابجی نیز به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و با ورود به بازی باید با انتخاب یکی از دو گزینه تک نفره یا دو نفره، وارد رقابت شوید. برخلاف پابجی در مینی پابجی دیگر خبری از چتر و پرشی جانانه به داخل میدان نیست و از همان ابتدا هر بازیکن در داخل یا بیرون یکی از ساختمان‌ها، بازی را آغاز می‌کند. در ابتدای بازی هیچ سلاح یا پوششی ندارید و در نتیجه باید به سرعت بعد از شروع رقابت با ورود به ساختمان‌ها تجهیزات مختلف را جمع‌آوری کنید. کلت کمری، انواع و اقسام سلاح‌ها، کلاه و سپر از جمله آیتم‌هایی هستند که در کنار آیتم‌های درمانی باید به سرعت پیدا کنید و خودتان را برای رویارویی با دشمنان آماده کنید. هر یک از تجهیزات دفاعی یا کوله‌پشتی دارای سطحی مشخص است و هرچه تجهیزات جمع‌آوری شده سطح بالاتری داشته باشد، فضا یا امکانات دفاعی بیشتری را در مواجهه با دشمنان ارائه می‌دهد.

مینی پابجی فلسفه‌ای مانند سایر بازی‌های بتل رویال دارد:‌ زنده ماندن به عنوان آخرین شرکت کننده در رقابت. در نتیجه هر بازیکنی که یک بار کشته شود، باید نقشه را ترک کند و رقابتی جدید را آغاز کند. وجود این ویژگی باعث می‌شود تا بیشتر مراقب حرکات خود باشید و نسبت به گذشته به صداهای اطراف‌تان توجه بیشتری کنید. بازیسازان سعی کرده‌اند تا صدایی فانتزی را برای حرکت شخصیت اصلی در نظر بگیرند تا با فضای فانتزی بلوکی بازی مطابقت داشته باشد. مانند بازی پابجی در مینی پابجی نیز در پایان هر رقابت جوایزی را دریافت می‌کنید که می‌توانید با استفاده از آنها صندوقچه‌های جوایز را خریداری کنید. فروشگاه بازی تنها به لوازم پوشیدنی خلاصه می‌شود و باید با پیروزی در رقابت‌ها صندوق‌ها را برای اسکین‌های جدید آزاد کنید. البته با باز کردن هر یک از صندوق‌ها هزینه‌ صندوق بعدی افزایش پیدا می‌کند و اگر می‌خواهید تا با قیمت سابق اسکین‌های جدید به‌دست بیاورید باید ۲۴ ساعت تحمل کنید.

بازی مینی پابجی

بعد از پیروزی بازی پول نقد در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید با خریداری صندوقچه‌ها، آیتم‌های شخصی‌سازی جذابی را به دست بیاورید

پوسته‌های بازی اما تنوع بسیار زیادی دارند و از لباس شخصیت‌ شما گرفته تا پوسته‌ی سلاح‌ها را شامل می‌شوند. این موضوع تنوع خاصی را حداقل از لحاظ بصری به شخصیت شما داده است. با این حال یکی از خصوصیات مینی پابجی بی شک ظاهر رنگارنگ محیط است. در جریان بازی می‌توانید با استفاده از خودروهای سطح شهر به سرعت در مکان‌های مختلف جابه‌جا شوید و حتی دشمنان‌تان را زیر بگیرید. از طرفی امکان سنگر گرفتن نیز در بازی وجود دارد و به ویژه در مواجهه با چند دشمن باید برای دوری از حملات آنها از قابلیت سنگر گیری استفاده کنید. این ویژگی مخصوصا در پایان بازی و زمانی که در یکی از خانه‌ها کمین کرده‌اید خودنمایی می‌کند و حتی می‌تواند باعث پیروزی شما در مسابقه شود.

بالاتر از سلاح‌های متنوع بازی گفتیم؛ خوشبختانه توانایی هر یک از سلاح‌ها و وجود قطعات مختلف برای افزایش توانایی اسلحه تنوع خوبی را به گیم‌پلی داده است و حتی می‌‌توانید استراتژی خود را بر مبنای سلاح‌های‌تان انتخاب کنید. اینکه با یک تفنگ نیمه خودکار به داخل خانه بروید یا با یک کوکتل مولوتف دشمن را در خانه جزغاله کنید، انتخابی است که باید برای پیشبرد اهدافتان انتخاب کنید.

مینی پابجی آریو

محیط ساده مینی پابجی شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید این بازی را روی بیشتر رایانه‌های شخصی اجرا کنید؛ در نتیجه نیاز چندانی به یک پی‌سی قدرتمند برای اجرای بازی نخواهید داشت. با این حال، شاید تنها نکته‌ای که کمی به تجربه بازیکن ضربه بزند، کم بودن تعداد بازیکنان باشد و در نتیجه برای تجربه بازی باید برای رسیدن تعداد بازیکنان به تعداد مورد نظر منتظر بمانید. بازی مینی پابجی اثری مینیمال و جذاب است که با ارائه محتوایی جذاب از پوسته‌ها گرفته تا انواع و اقسام آیتم‌ها، تجربه‌ای خوب را از یک اثر بتل رویال رقم می‌زند. صداگذاری مینیمال، گرافیک فانتزی و مناسب با اتمسفر بازی، قابلیت کاورگیری و در مجموع گیم‌پلی روان و سرگرم‌کننده بازی Mini PUBG را به اثری ساده و خواستنی تبدیل کرده است. مینی پابجی در حال حاضر از طریق پلتفرم آریو قابل خریداری است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده