// دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

هر آنچه از فصل پنجم بازی Fortnite می‌دانیم

فصل پنجم بازی بتل رویال Fortnite از آخر هفته شروع می‌شود و حال در این مقاله نگاهی به اطلاعات احتمالی و مواردی که از این بازی می‌دانیم، انداخته‌ایم.

فصل چهارم بازی Fortnite رو به اتمام است و کمتر از یک هفته دیگر، فصل پنجم این بازی بتل رویال آغاز می‌شود. حال استودیو اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده بازی Fortnite،‌ اطلاعاتی از فصل پنجم و تغییراتی را که روی بازی اعمال خواهد شد منتشر کرده است. اولین موردی که شاهدش هستیم، Battle Pass جدید است که بازیکنان با خرید آن می‌توانند صاحب آیتم‌ها و چالش‌های جدیدی بشوند که به صورت هفتگی لیست این چالش‌ها آپدیت می‌شود و با انجام آن‌ها می‌توانید Tier خود را افزایش دهید تا جوایز در نظر گرفته شده برای Tierها را دریافت کنید. همچنین می‌توان انتظار یک سری تغییرات روی نقشه بازی را داشت یا رویدادهای جدید چرا که در جریان فصل چهارم، شاهد رویدادهای جذاب و متنوعی بودیم. در ادامه با نزدیک شدن به فصل پنجم بازی فورت نایت می‌توانید مورد و اطلاعاتی را که از این فصل می‌دانیم در زومجی مطالعه کنید.

fortnite

فصل پنجم چه زمانی شروع می‌شود؟

استودیو اپیک چند روز پیش در سایت ردیت به صورت رسمی اعلام کرد که فصل پنجم بازی Fortnite: Battle Royale در تاریخ ۲۱ تیر ماه (۱۲ جولای) در دسترس قرار خواهد گرفت. در واقع بلافاصله پس از اتمام فصل چهارم، فصل پنجم بازی فورتنایت شروع می‌شود. اگر بخواهیم دقیق‌تر شویم، قبل از شروع شدن هر فصل، سرورهای بازی غیر فعال می‌شوند تا برای فصل بعدی آماده شوند و حال آپدیت 5.0 بازی Fortnite در روز پنجشنبه و ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت ایران روی پلی استیشن 4، کامپیوتر، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و iOS منتشر می‌شود.

آیا Battle Pass جدیدی عرضه می‌شود؟

قطعا در فصل پنجم نیز شاهد Battle Pass خواهیم بود اما متاسفانه، استودیو اپیک گیمز جزئیات محتوا و قیمت بتل پس فصل پنجم را منتشر نکرده است. بتل پس‌های فصل‌های گذشته را می‌توانستید با پرداخت 970 V-Bucks خریداری کنید. V-Bucks پول داخل بازی Fortnite است که از طریق رسیدن به Tierهای مختلف یا تجربه بخش داستانی Save the World در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و همچنین می‌توانید آن را با پرداخت پول واقعی خریداری کنید.

به عبارتی Battle Pass شامل یک سری آیتم تزئینی نظیر پوسته (اسکین) برای شخصیت‌ها، Emoteها و جوایز دیگری نظیر عکس پس زمینه می‌شود که هر کدام در یک Tierخاص باز می‌شوند. حال برای رسیدن به Tierهای مشخص شده باید چالش‌های مخصوصی را که برای دارندگان بتل پس در نظر گرفته شده است انجام دهید. با انجام هر چالش تعدادی ستاره دریافت می‌کنید که هر ۱۰ ستاره، حکم لول آپ شدن را دارد و به Tier بالاتری می‌رسید. با این حال همچنان باید منتظر اخبار تکمیلی حول تعداد Tierها و جزئیات بتل پس بازی فورتنایت بمانیم. در فصل سوم، ۷۰ Tier برای بازیکنان در نظر گرفته شده بود که در فصل چهارم این رقم به ۱۰۰ رسید و احتمال دارد در فصل پنجم نیز بیشتر شود.

بازی Fortnite

چه موارد جدیدی را در نقشه بازی مشاهده خواهیم کرد؟

استودیو اپیک گیمز هنوز اطلاعاتی در ارتباط با تغییرات اعمالی روی نقشه بازی در جریان فصل پنجم منتشر نکرده است اما می‌توان انتظار داشت که همانند فصل چهارم، تغییراتی روی نقشه بازی اعمال شود. به‌ عبارتی احتمال دارد تغییراتی که در اواخر و در جریان فصل چهارم روی بازی اعمال شده است، پای ثابت تغییرات فصل پنجم باشد که از میان آن‌ها می‌توان به شلیک شدن یک موشک در بازی اشاره کرد که پس از شلیک شدن‌اش، یک حفره بسیار بزرگ در آسمان به وجود می‌آید. نکته جالب در مورد حفره ایجاد شده در آسمان این است که طبیعت و سرچشمه آن و نحوه کار کردش مشخص نیست و اعلام شده بازیکنان در محیط‌های Lonely Lodge، Retail Row، Tomato Town و سایر مناطق این حفره بزرگ را مشاهده کرده‌اند و رفته رفته به اندازه‌اش افزوده می‌شود.

چه پوسته و آیتم‌های تزئینی از فصل پنجم فاش شده است؟

هر فصل از فورتنایت شامل آیتم‌های تزئینی متعددی می‌شود که شامل پوسته، Emoteها و موارد دیگری هستند و انتظار می‌رود در فصل پنجم نیز شاهد این موارد در قالب بتل پس و خرید به صورت جداگانه از طریق فروشگاه بازی باشیم. هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات آیتم‌های تزئینی فصل پنجم منتشر نشده است اما با توجه به توییت منتشر شده حساب کاربری Fortnite: Battle Royale Leaks، از طریق کدهای بازی تعدادی اسم فاش شده است که احتمال می‌رود در فصل پنجم شاهدشان باشیم. اسم‌هایی نظیر Starts & Stripes، Glitchin، Vines، Golden Starfish و Ice که به نظر می‌رسد پوسته یا Emote باشند.

آیا حالت Playground حذف خواهد شد؟

حالت Playground نیز همانند سایر حالت‌های بازی فورتنایت، یک حالت زمانی و محدود به حساب می‌آید و اپیک گیمز اعلام کرده است که با آغاز شدن فصل پنجم، Playground Mode نیز از دسترس خارج می‌شود. اما با توجه به پیشینه تیم سازنده و سایر حالت‌های محدود بازی Fortnite، احتمالا در آینده باز شاهد اضافه شدن Playground به لیست حالت‌های بازی خواهیم بود.

بازی Fortnite / اپیک گیمز

تا چه زمانی می‌توانیم چالش‌های فصل چهارم را انجام بدهیم؟

چالش‌های فصل چهارم تنها تا روز ۲۱ تیر ماه فعال هستند و تنها چند روز دیگر زمان دارید تا چالش‌های باقی‌مانده را دریافت کنید و Tier خود را بالا ببرید. از آغاز فصل چهارم، اپیک گیمز در جریان ۱۰ هفته چالش‌های مختلفی را در دسترس کاربران قرار داد که آخرین هفته، از تاریخ ۱۴ تیر ماه (پنج جولای) در دسترس قرار گرفت. در هر هفته هفت ماموریت مختلف در قالب چالش برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شد که با انجام آن‌ها ستاره دریافت می‌کردند و در نهایت Tier خود را افزایش می‌دادند.

حالت Save The World چه تغییراتی را به خود می‌بیند؟

همانند حالت بتل رویال، حالت Save the World نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. پس از‌ به روزرسانی 5.0 بازی فورتنایت، اپیک گیمز اولین اکت داستانی شخصیت کنی ولی را در دسترس کاربران قرار خواهد داد که کاربران می‌توانند از طریق این شخصیت وارد مناطق جدید و خاصی شوند. بنابر گفته تیم سازنده، کمپین کمی ولی می‌تواند جواب سوالات کاربران در مورد دکتر ویندرمن و سایر شخصیت‌ها را بدهد. همچنین در جریان به روزرسانی آینده بازی Fortnite، تغییراتی روی حالت Horde نیز اعمال خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده