نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹

جید ریموند از پروژه‌های فعلی EA Motive می‌گوید

استودیو EA Motive پروژه‌های مختلفی را در دست ساخت دارد که جید ریموند توضیحات مختصری در مورد آن‌ها داده است.

استودیو موتیو، از زیرمجموعه‌های EA سه سال قبل توسط جید ریموند، تهیه‌کننده Assassin's Creed تأسیس شد و در حال حاضر روی چندین پروژه کار می‌کند؛ بازی‌هایی متنوع که جید ریموند در مورد آن‌ها توضیحاتی داده است.

اولین پروژه استودیو موتیو بازی‌ای بر اساس سری جنگ ستارگان است که توسط استودیو Visceral Games در حال ساخت بود و بعد از تعطیل شدن این استودیو، ادامه تولید آن به موتیو منتقل شده و این استودیوی کانادایی روی آن کار می‌کند. از آنجایی که ریموند همواره علاقه زیادی به آثار علمی تخیلی داشته، به نظر می‌رسد پروژه دیگری که زیر نظر او ساخته می‌شود هم حال و هوایی علمی تخیلی خواهد داشت.

این بازی اکشن ماجراجویی قرار است حالتی زنده و پویا داشته باشد و بعد از عرضه، به طور پیوسته به‌روزرسانی و به جای جایگزین شدن با نسخه‌های بعدی، کامل و کامل‌تر شود. جید ریموند در این مورد می‌گوید:

ما سعی داریم بازی‌های اکشن ماجراجویی را از نو خلق کنیم و در آینده اثری بسازیم که با دنیای داینامیک و پویای خود به حیاتش ادامه دهد و مثل موجودی زنده نفس بکشد. ساخت چنین دنیای جالبی کار سختی خواهد بود و برطرف کردن مشکلات سر راه برای طراحی چنین پروژه‌ای نیاز به پیدا کردن راه‌حل‌های پیچیده‌ای دارد.

در حال حاضر روی ساختاری کار می‌کنیم که با بازی‌های هم سبک خود مثل Assassin's Creed تفاوت داشته باشد و بازیکن‌ها هر سال منتظر نسخه جدیدی برای جایگزینی نسخه قبلی نباشند. دنیایی را خلق خواهیم کرد که قابلیت پشتیبانی در آینده را داشته باشد و بتوان با ایجاد تغییرات عظیم در آن، به شکل پیوسته حس و حال تازه‌ای را وارد آن کرد و زنده نگهش داشت.

ریموند از تیم سازنده بازی خواسته به چیزهایی بیشتر از «کشتن» در بازی فکر کنند و روی ایده‌هایی مثل جستجو در محیط و اکتشاف در آن تمرکز داشته باشند. او همچنین به دنبال از میان برداشتن مرزهای سخت‌افزاری است و ممکن است پروژه خود را در کنار پلتفرم‌هایی مثل کنسول‌ها، برای بازار موبایل هم طراحی کند؛ چیزی مثل Fortnite که ریموند هم علاقه دارد بازی خود را در بستری مانند آن طراحی کند که مردم در کنار هم به تجربه بازی بپردازند.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی که در بازی خود به آن نیاز داریم، امکان به اشتراک‌گذاری تجربیات بازیکن‌ها با دوستان‌شان است. این روزها بازی‌های ویدیویی به یکی از سرگرمی‌های روزانه مردم تبدیل شده‌اند و دیگر مثل قدیم نیست که فقط بگوییم: «من یک گیمر هستم.» یا «من یک نِرد و خوره بازی هستم و دوست دارم تنهایی برای خودم بازی کنم.» در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که همه مردم گیمر هستند و بازی می‌کنند و این کار را همراه با دوستان خود انجام می‌دهند. بازی‌ها به یک وقت‌گذرانی همگانی تبدیل شده‌اند و وظیفه ما این است که دنبال راه‌های بیشتری برای لذت بردن مردم از تجربه بازی با دوستان‌شان باشیم. به این موضوع در بعضی سبک‌ها جواب داده شده، ولی نه در بازی‌های اکشن ماجراجویی.

البته پروژه‌ای که ریموند در مورد آن صحبت می‌کند، هنوز در ابتدای راه قرار دارد و فاصله زیادی با عرضه آن داریم. ولی او اظهار امیدواری کرده که در سال آینده بتواند صحبت‌های بیشتری در مورد این پروژه انجام دهد. اما پروژه دیگری هم در Motive Studios در حال ساخت است؛ بازی‌ای که ریموند آن را پروژه‌ای حسی و درونی می‌نامد که ایده ساخت آن از طرف سه نفر از کارمندان شعبه مونترال مطرح شده است.

ما در استودیوی مونترال خود یک پروژه عظیم داریم و یک پروژه ثانویه؛ پروژه‌ای که ایده آن توسط سه نفر از کارمندان با ذوق و شوق ما ارائه شد و آن‌ها در زمان استراحت بین کار خود به چنین چیزی رسیدند. آن‌ها به شدت برای طراحی این بازی از خود اشتیاق نشان می‌دادند و از ما خواستند یک نمونه اولیه از ایده‌شان را آماده کنند؛ ایده‌ای که برای ما هم جالب بود و اجازه کار کردن روی آن را دادیم و بعد از مدتی، افراد بیشتری با تماشای این پروژه جذاب و دیدنی به کار روی آن علاقمند و به تیم سازنده آن اضافه شدند و در حال حاضر این اثر به یک پروژه کامل و اساسی تبدیل شده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد داشتن یک استودیوی کوچک‌تر می‌تواند چه مزایایی داشته باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده