// جمعه, ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۲

مراسم اختتامیه TGC 2018 با اعلام برندگان اولین جایزه گیمیستان برگزار شد

آیین پایانی رویداد تجاری TGC 2018 با اعلام برگزیدگان اولین جوایز گیمیستان برگزار شد.

مراسم اختتامیه رویداد Tehran Game Convention ساعاتی قبل در مرکز همایش‌های صدا و سیما به پایان رسید و پرونده مراسم TGC 2018 با انبوهی از کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها در پنج حوزه طراحی بازی، هنر، مدیریت پروژه، تکنولوژی و کسب و کار به پایان رسید.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در شیوه برگزاری آیین پایانی رویداد تجاری TGC 2018 کوتاهی سخنرانی‌ها و تمرکز روی بازی‌ها بود. در جریان مراسم اختتامیه تی‌جی‌سی ۲۰۱۸ برای نخستین بار برگزیدگان اولین دوره جایزه گیمیستان اعلام شدند. طبق اعلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گیمیستان در حقیقت منطقه‌ای فرضی است که در آن ۳۳ کشور آسیایی و آفریقایی، از هند و مراکش تا قزاقستان و یمن و همچنین کشورهایی مانند ترکیه و مصر حضور دارند. ویژگی این کشورها این است که تیم‌های جوان و خلاق بازی‌ساز در آن‌ها حضور دارند و صنعت بازی‌های ویدیویی در این منطقه در حال رشد است. بیش از دو میلیارد نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و ۴۰ درصد آن‌ها روزانه به بازی کردن می‌پردازند.

اختتامیه رویداد TGC 2018

در این دوره از گیمیستان ۹۰ بازی از ۹ کشور با یکدیگر برای کسب جوایز رقابت کرده‌اند که از این تعداد ۶۵ بازی مربوط به پلتفرم موبایل و ۲۵ بازی نیز مربوط به رایانه‌های شخصی می‌شد. در جریان مراسم، سخنران‌های ایرانی و خارجی از جمله سجاد قلی‌زاده، ملیسا کنسلیت، امین شهیدی، کیت ادوارد، مارسلو کارگا، مجید رحمانی و چندی دیگر از بازیسازان برای اعلام و اهدا جوایز روی سن دعوت شدند که به واسطه آن در شاخه بهترین‌های موبایل، بازی Pa Pa Land: Heads Escape، ساخته استودیوی نووا گیمز موفق شد تا در دو بخش بهترین بازی بصری و بهترین بازی برنده جایزه شود. عنوان خلاقانه‌ترین بازی اما به O، ساخته استودیوی Lake Horse رسید. Anahita، ساخته‌ی مهرداد رضایی اما دیگر بازی مورد توجه در اولین دوره گیمیستان بود که موفق شد تا بهترین بازی از نگاه مردم شود.

بخش رایانه‌های شخصی (پی‌سی)‌ نیز نامزدهایی را در سه بخش بهترین بازی بصری، خلاقانه‌ترین بازی و بهترین بازی داشت که بازی Filliping Filip ساخته استودیوی دیدما توانست در دو شاخه بهترین بازی بصری و بهترین بازی برنده جایزه گیمیستان شود. بازی Woodfarer نیز در شاخه خلاقانه‌ترین بازی برنده جایزه شد.

اختتامیه  TGC 2018


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده