// جمعه, ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رویداد TGC 2018

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در TGC 2018 حضور یافت و از بخش‌های مختلف این رویداد بازدید کرد.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز صبح ساعت ۱۱:۰۰ در همایش TGC 2018 حضور یافت و بخش‌های مختلف این رویداد را از نظر گذراند.

وی در ابتدا از تمامی غرفه‌ها بازدید کرد و در این حین با توسعه‌دهندگان و همچنین پروژه‌های آنها نیز آشنا شد. صالحی در این دیدارها توانست برخی از این پروژه‌ها را مورد آزمایش قرار دهد. او در ابتدا با بازدید از بازی‌های توسعه‌دهندگان ایرانی اظهار کرد:

خلاقیت‌ها و توانایی‌های توسعه‌دهندگان ایرانی پیشرفت قابل توجهی داشته است که در جریان این نمایشگاه هم دیده شده است. به نظر می‌رسد که ما یک مسیر بسیار شتابنده‌ای را در فضای خلاقیت‌ها و کارکرد‌های حوزه بازی‌سازی داشته‌ایم و با توجه به پژو‌هش‌هایی که به دست بنیاد ملی بازی های ایرانی ارائه شده است بیش از ۲۸ میلیون بازیکن رایانه‌ای داریم که با میانگین ۹۰ دقیقه در روز به تجربه بازی‌های ویدیویی پرداخته‌اند. 

وزیر ارشاد

وی در گفت‌و‌گو‌هایی که با بازی‌سازان ایرانی داشت به پیشرفت این صنعت در ایران اشاره کرد و اظهار داشت که بازار فروش بازی‌های ایرانی به میزان قابل توجه‌ای رسیده است. به گفته صالحی تقاضای کاربران ایرانی نیز روز به روز افزایش پیدا کرده است و زیرساخت‌ها هم در این راستا پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. رونق بازار فرهنگی و اقتصادی یکی از اهداف سازندگان است که صالحی به آن اشاره داشت و اظهار داشت که این حوزه با بودجه کم می‌تواند بازدهی مضاعفی داشته باشد.

در انتها وی به سالن ورودی این رویداد مراجعه کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. صالحی در جواب به سوال یکی از خبرنگاران در مورد احتمال برگزاری نمایشگاه عمومی در کنار رویداد TGC 2018 گفت که هدف این رویداد این است که بتوان آثار ایرانی را در بازا‌ر‌های خارجی نیز عرضه کرد. وی بر این باور است که این همایش هنوز جای رشد دارد و مسئولین باید با همراهی یکدیگر به این موضوع رسیدگی کنند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها بیان کرد که آنها نیز فعالیت‌هایی را در این زمینه در برنامه کاری خود قرار داده‌اند.

صالحی همچنین در پاسخ به تاثیرات تحریم روی این حوزه گفت که در حال حاضر خیلی از پیشبینی‌ها در حد حدس و گمان است، اما باز با این حال قصد دارند از برگزاری این رویداد حفاظت کنند. در آن سو با توجه به سوال یکی از خبرنگاران، وی اشاره داشت که دو حوزه تبلیغات و رسانه باید با کمک یکدیگر به رشد این صنعت کمک کنند. او در ادامه افزود که در این راستا صدا و سیما به طور جدی به این موضوع رسیدگی نکرده‌ است و امیدوار است که در آینده شاهد برخی فعالیت‌ها از آن باشد.

وزیر ارشاد همچنین در جمع خبرنگاران گفت که با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت حوزه بازی‌های رایانه‌ای به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، سپرده شده است. همچنین وی در انتها افزود که برنامه‌های بیشتری با وزارتخانه‌ها در این حوزه خواهد داشت.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده