// چهار شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۶

اولین بنچمارک غیر رسمی پردازنده Ryzen 2300X منتشر شد

اولین بنچمارک‌های پردازنده‌ی AMD Ryzen 3 2300X به بیرون درز پیدا کرد.

کمپانی AMD تا به حال پردازنده‌‌ای با چهار هسته‌‌ی پردازشی از سری Ryzen 2000 با معماری +Zen و رده پایین Ryzen 3 معرفی نکرده است. با انتشار اولین بنچمارک از پردازنده‌ی Ryzen 3 2300X، می‌توان دریافت که کمپانی AMD در حال آماده‌سازی پردازنده‌های جدیدی برای این سری است. علاوه بر این، عرضه نشدن پردازنده‌های سری رایزن 3 در این نسل دور از انتظار بود و پیش از انتشار هر خبری احتمال عرضه‌ی این پردازنده‌ها داده می‌شد.

از سوی دیگر، در هنگام عرضه پردازنده‌های پایین رده، طبق معمول می‌توان انتظار چیپست رده پایین‌تری را نیز داشت و با این حال می‌توان گمانه‌زنی کرد که به‌زودی شاهد عرضه مادربردهای مبتنی بر تراشه B450 نیز خواهیم بود. طبق آخرین اخبار منتشر شده در فضای مجازی علاوه بر Ryzen 3 2300X، پردازنده Ryzen 5 2500X نیز به‌زودی به جمع نسل دوم پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD ملحق خواهد شد.

AMD

طبق گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت خبری Chiphell، اخیرا پردازنده Ryzen 3 2300X روی یک مادربرد X370 Racing از سوی کمپانی Biostar رویت شده و علاوه بر آن اولین بنچمارک‌های این پردازنده مورد بحث نیز منتشر شده است. پنچمارک‌های انجام شده از این پردازنده مربوط به دو نرم‌افزار CPU-Z و Cinebench R15 هستند.

از طرفی می‌توان دید که این پردازنده تا فرکانس 4.3 گیگاهرتز اورکلاک شده است و رکورد 690cb در Cinebench R15 و رکورد 2020.6 را در CPU-Z برای خود به ثبت رسانده است. طبق داده‌های در دسترس قرار گرفته، این پردازنده چهار هسته‌ای از 65 وات توان گرمایی (TDP) برخوردار است و جایگزینی شایسته برای Ryzen 3 1300X خواهد بود. احتمال داده می‌شود که این پردازنده در کنار مادربردهای B450 عرضه شود.

AMD


منبع videocardz.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده