// چهار شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۶

نسخه ۳ گیگابایتی کارت گرافیک GTX 1050 از سوی EVGA معرفی شد

کمپانی EVGA از نسخه‌‌ی مجهز به سه گیگابایت حافظه‌ی کارت‌های گرافیک GTX 1050 رونمایی کرد.

پس از سر و صداهای زیادی که بابت عرضه‌ی نسخه‌ی محدود کارت‌های GTX 1050 با ۳ گیگابایت حافظه‌ در چین به راه افتاد، در نهایت به نظر می‌رسد که شرکت‌های مختلف اقدام به تولید این محصول جدید کرده‌اند. یکی از این کمپانی‌های تولید کننده‌ی کارت‌های گرافیک EVGA است که طی چند روز گذشته اعلام کرده است که کارت‌های گرافیک GTX 1050 3GB در دو مدل GTX 1050 Gaming 3G و نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی این محصول در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به طبق اعلام این شرکت هر دو مدل یاد شده دارای ۷۶۸ هسته‌ی پردازشی CUDA هستند. سرعت پایه‌ی مدل‌های GTX 1050 Gaming 3G همانند نسخه‌ی ریفرنس و مرجع شرکت انویدیا دارای ۱۳۹۲ مگاهرتز برای پایه و ۱۵۱۸ مگاهرتز در حالت Boost پردازنده‌ی گرافیکی و ۷۰۰۸ مگاهرتز برای ۳ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 خواهند بود. نسخه‌ی SuperClocked نیز در بخش سرعت هسته‌ به ۱۴۵۵ مگاهرتز در حالت پایه و ۱۵۶۹ مگاهرتز در حال Boost ارتقاء داده شده است.

پس از بررسی‌های دقیق‌تر به نظر می‌رسد که کارت‌های گرافیک ۳ گیگابایتی GTX 1050 از SKUهای GP107 استفاده می‌کنند که این مدل دقیقا با مدل به‌کار رفته در کارت‌های GTX 1050 Ti یکی است. این موضوع باعث شده که از لحاظ سرعت هسته‌ی پردازشی، این مدل‌های جدید‌تر بتوانند در برخی موارد GTX 1050 Ti را پشت سر بگذارند، اما محدودیت موجود در میزان حافظه که نسبت به مدل مرجع ۱ گیگابایت بیشتر است و نسبت به مدل Ti یک گیگابایت کمتر، باعث شده که در نهایت مدل‌های Ti بتوانند در بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالا‌تر پیروز میدان باشند.

سرعت حافظه در مدل‌های 3 گیگابایتی برابر با ۷ گیگابیت در ثانیه است که با مدل‌های Ti برابری می‌کند اما در بخش پهنای حافظه، این کارت‌های جدید به سرعت ۸۴ گیگابایت بر ثانیه بسنده می‌کنند.

EVGA

کارت‌های تولید شده توسط EVGA هردو در اندازه‌ی ۱۴۴.۷۸ در ۱۱۱.۱۵ میلی‌متر تولید می‌شوند که برای خنک‌سازی آن‌ها تنها یک فن در نظر گرفته شده است. البته با در نظر گرفتن اینکه این کارت‌ها روی شکاف PCIe و تنها با داشتن 75 وات TDP کار می‌کنند، وجود یک عدد فن مسلما پاسخگوی گرمای تولید شده خواهد بود.

برای بخش خروجی این کارت‌ها یک درگاه DVI-D، یک درگاه Displayport 1.4 و یک درگاه HDMI 2.0 در نظر گرفته شده است.

EVGA

نسخه‌ی عادی کارت‌های EVGA GTX 1050 3G با قیمت ۱۵۹.۹۹ دلار و مدل‌های اورکلاک شده‌ی همین محصول با قیمت ۱۶۹.۹۹ دلار هم‌اکنون برای سفارش در دسترش کاربران قرار دارند.


منبع wccftech.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده