// دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

ایسوس فهرستی از مادربردهای مبتنی بر Z390 کمپانی اینتل را منتشر کرد

کمپانی ایسوس فهرستی از مادربردهای جدید سری چیپ‌ست‌های Z390 اینتل را در توضیحات ویژگی جدید BIOS منتشر کرده است.

کمپانی ASUS اسامی تعدادی از مادربردهای آتی خود را که مبتنی بر چیپ‌ ست Z390 اینتل هستند و هنوز معرفی نشده‌اند، منتشر کرد. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، ایسوس مادربرد‌های گوناگون را با هدف پشتیبانی از رده‌های مختلف بازار و ویژگی‌های گوناگون، ارایه خواهد داد.

ایسوس قصد دارد مادربردهای مبتنی بر چیپ‌ست Z390 کمپانی Intel را در ۵ گروه مختلف رونمایی کند. پرچمدار سری Z390، گیک‌ها و اورکلاکرها را هدف گرفته است و تحت نام ROG Maximus XI به بازار عرضه خواهد شد. ایسوس برای علاقه‌مندان و گیمرها، ۴ نوع مادربرد از سری ROG Strix Z390 را در فرم‌فاکتورهای گوناگون ارایه می‌دهد.

این کمپانی برای گیمر هایی با بودجه‌ی محدود، ۸ مدل مادربرد Z390 را تحت برند TUF و Prime عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، یک مادربرد با نام Z390 Dragon عرضه می‌شود که فقط در کشور چین در دسترس خواهد بود.

فرم‌فاکتورROG MaximusROG StrixTUFPrimeDragon
ATXROG Maximus XI ApexROG Strix Z390-E GamingTUF Z390-Plus GamingPrime Z390-AZ390-Dragon
ROG Maximus XI CodeROG Strix Z390-F GamingTUF Z390-Plus Gaming Wi-FiPrime Z390-P-
ROG Maximus XI ExtremeROG Strix Z390-H GamingTUF Z390-Pro Gaming-
ROG Maximus XI Formula--
ROG Maximus XI Hero
ROG Maximus XI Hero Wi-Fi
Micro-ATX-TUF Z390M-Pro GamingPrime Z390M-Plus
TUF Z390M-Pro Gaming

Wi-Fi

-
Mini-ITXROG Strix Z390-I Gaming-

فهرست مادربردهای جدید ASUS در توضیحات ویژگی جدید BIOS در تاریخ ۲۳ ماه جولای (۱ مرداد) منتشر شده است. ویژگی بایوس تبلیغ شده این است که امکان ایجاد پروفایل‌های کاربری را در بایوس فراهم می‌کند. بنابراین می‌تواند برای کاربران یا موارد خاص مورد استفاده قرار گیرد. این قابلیت نه تنها روی مادربردهای جدید Z390 اینتل، بلکهروی پلتفرم‌های فعلی سری 300 کمپانی اینتل نیز پشتیبانی می‌شود.

Asus Z390 Motherboards List

این واقعیت که بزرگ‌ترین سازنده مادربرد جهان به طور تصادفی فهرستی از مادربردهای مبتنی بر چیپ‌ست Z390 اینتل را منتشر می‌کند، نشان می‌دهد که این محصولات تولید شده‌اند و ایسوس به احتمال زیاد آماده‌ی عرضه‌ی آن‌ها به بازار است. به نظر می‌رسد اینتل، چیپ‌ست Z390 خود را همراه با پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Coffee Lake عرضه کند. به این ترتیب مدت زمانی را باید منتظر بمانیم.


منبع AnandTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده