نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

Take-Two انتظار ندارد Red Dead Redemption 2 به اندازه GTA V بفروشد

انتظارات از Red Dead Remeption 2 بسیار بالا است، ولی مدیر عامل Take-Two بعید می‌داند این بازی به اندازه GTA V فروش داشته باشد.

بازی Red Dead Redemption 2 شاید مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۸ باشد و با عرضه خود شور و هیجان بالایی را وارد دنیای بازی خواهد کرد، ولی Take-Two انتظار موفقیت تجاری‌ای در حد و اندازه‌های Grand Theft Auto V را از آن ندارد.

GTA V با فروش حدود ۱۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ است و تنها آثاری مثل تتریس و ماینکرفت بیشتر از آن فروخته‌اند. همچنین بازی با وجود اینکه سال ۲۰۱۵ برای کامپیوتر منتشر شد، هنوز هم در لیست بازی‌های پرفروش استیم دیده می‌شود. همین موضوع و رکوردهای عظیم GTA V باعث شده استراوس زلنیک، مدیر عامل کمپانی تیک تو، شک داشته باشد که Red Dead Remeption 2 بتواند رکورد بازی قبلی Rockstar را بزند. او در همین رابطه می‌گوید:

به سختی می‌توان بازی‌ای را تصور کرد که بتواند به پای پرسودترین اثر سرگرمی تاریخ برسد. فکر نمی‌کنم پیش‌بینی فروش Red Dead Redemption 2 در آن حد و اندازه، پیش‌بینی واقع‌گرایانه‌ای باشد و هر چند امید و باور ما این است که این بازی به محصولی فوق‌العاده تبدیل خواهد شد و عملکردی باورنکردنی خواهد داشت، ولی نه من و نه بقیه نمی‌توانیم بیشتر از این چیزی را پیش‌بینی کنیم. بازی را منتشر خواهیم کرد و این مشتریان ما هستند که در مورد آن نظر خواهند داد.

زلنیک در مورد کیفیت RDR2 و ماجراهایی که در این اثر مرتبط با غرب وحشی رخ می‌دهد اطمینان کامل دارد و شکی ندارد که بازی میلیون‌ها نسخه خواهد فروخت. حتی نام Red Dead Redemption هم برای بالا رفتن فروش یک بازی کافی است چرا که بازی قبلی هم حدود ۱۵ میلیون نسخه فروخته بود، آن هم بدون نسخه کامپیوتر.

هر چند تنها نام و نشان راک استار در کنار نام یک بازی کاری می‌کند که سایر ناشران در مورد رقابت با آن اثر نگران شوند، ولی زلنیک به بقیه بازی‌ها هم به چشم آثاری شایسته نگاه می‌کند که باید با آن‌ها رقابت کرد و می‌گوید:

غرور و تکبر دشمن موفقیت است. ما هرگز تا زمانی که محصول خود را عرضه نکرده‌ایم، در مورد موفقیت آن اطمینان کامل نداریم و تا وقتی که طعم پیروزی را نچشیده‌ایم، پیشاپیش آن را جشن نمی‌گیریم. رقبایی قدرتمند، باهوش و توانا داریم که آثار با کیفیتی را عرضه می‌کنند و باید در مقابل آن‌ها پیروز شویم و برای رسیدن به این هدف باید بیشتر از بقیه تلاش کنیم.

Red Dead Redemption 2 در ۲۶ اکتبر امسال برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد و هر چند هنوز خبر رسمی‌ای در مورد نسخه کامپیوتر منتشر نشده، ولی پروفایلی در سایت LinkedIn به این نسخه اشاره کرده و باعث شده که حدس و گمان‌هایی در مورد آن زده شود.


منبع PCGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده