نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

اثر جدید برادران کوئن از سریال به فیلم سینمایی تبدیل شد

فیلم چکامه باستر اسکراگز (The Ballad of Buster Scruggs)، جدیدترین اثر برادران کوئن که قرار بود یک سریال تلویزیونی کوتاه باشد، حالا به یک فیلم سینمایی تبدیل شده است. 

جوئل و ایتن کوئن (Joel and Ethan Cohen Brothers)، دو برادر کارگردان که پیش‌تر هم برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده بودند، با جدیدترین اثر سینمایی خود در پاییز امسال احتمالاً دوباره به نامزدی یا برنده شدن جایزه در مراسم اسکار دست پیدا خواهند کرد. 

سال پیش، آن‌ها فیلم چکامه باستر اسکراگز (The Ballad of Buster Scruggs) را به‌عنوان سریالی که از شبکه نت‌فلیکس پخش خواهد شد معرفی کردند. این سریال قرار بود تا ۶ داستان مختلف را در اطراف مرزهای آمریکا به تصویر بکشد، اما به‌تازگی اعلام شد که به یک فیلم سینمایی تبدیل شده است. با این حال، ساختار آنتولوژی اثر باقی خواهد ماند؛ آنتولوژی یک زیرسبک است که مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه را در خود جای داده و معمولاً تمام فیلم‌های کوتاه هم دارای یک مضمون واحد هستند، اما گاهی اوقات این فیلم‌های کوتاه به دست چندین کارگردان در یک فیلم ساخته می‌شود. همچنین اولین نمایش از این فیلم، ماه آینده در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده خواهد شد.

برادران کوئن در رابطه با این تصمیم جدید خود اعلام کردند:

ما همیشه عاشق فیلم‌های آنتولوژی بودیم؛ مخصوصاً آن‌ دسته‌ای که در دهه‌ی شصت در ایتالیا ساخته می‌شد و کار کارگردان‌های مختلف را پیرامون یک مضمون مشترک به تصویر می‌کشید. ما تلاش داریم تا با نوشتن یک آنتولوژی از داستان‌های وسترن به همان کاری که آن‌ها انجام دادند دست پیدا کنیم و امیدواریم در فهرست بهترین کارگردان‌های معاصر قرار بگیریم. این فرصت بزرگی برای ما بود که جفتشان [جوئل و ایتان] برای مشارکت در این فیلم موافقت کردند.

تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) در نقش اسکراگز بازی می‌کند. همچنین، بازیگرهای دیگری مثل زوئی کازان (Zoe Kazan)، لیام نیسون (Liam Nesson) و تام ویتس (Tom Waits) در داستان‌های جداگانه‌ی این اثر وسترن ایفای نقش خواهند کرد. 

برونو دل‌بونل (Bruno Delbonnel)، فیلمبردار فیلم‌های درون لوین دیویس (Inside Llewyn Davis) و تاریک ترین ساعت (Darkest Hour)، این فیلم را با دوربین اری الکسا (Arri Alexa) فیلم‌برداری می‌کند و این باعث می‌شود تا فیلم چکامه باستر اسکراگز به اولین فیلم برادران کوئن تبدیل شود که کاملاً به‌طور دیجیتالی فیلمبرداری شده است. 

The Ballad of Buster Scruggs

انتظار می‌رود که این فیلم در آخر سال در شبکه استریم نتفلیکس موفق ظاهر شده و مدتی بعد هم برای به دست آوردن معیارهای لازم جهت قرار گرفتن در استانداردهای مراسم اسکار، در تئاترها اکران شود. طبق معمول، برادران کوئن برای دیگر بخش‌های فیلم از افراد خوش‌نام و کاربلدی استفاده کرده‌اند؛ جس گانکور (Jess Gonchor) به‌عنوان طراح تولید، مری زوفرس (Mary Zophres) به‌عنوان طراح لباس و کارتر بورول (Carter Burwell) به‌عنوان آهنگ‌ساز در ساخت این فیلم همکاری خواهند کرد که تمامشان قبلاً در مراسم‌های مختلف نامزد جوایز بوده‌اند.  

این فیلم برای رسیدن به فصل جوایز، وارد فاز توسعه سریع شده است تا در آخر سال اکران شود. با این حال، برادران کوئن در فصل جوایز بی‌رقیب نخواهند بود و فیلم‌های مورد انتظار دیگری هم در میدان رقابت وجود دارند؛ مانند فیلم اولین مرد (First Man) به کارگردانی دیمین شزل (Damien Chazelle) که از قضا جشنواره فیلم ونیز امسال هم با همین فیلم بازگشایی می‌شود

در جشنواره فیلم تورنتو هم قرار است شاهد نمایش فیلم‌های دیگری مثل فیلم بیوه‌ها (Widows) از استیو مک‌کوئین (Steve McQueen) و فیلم اگر خیابان بیل می توانست صحبت کند (If Beale Street Could Talk) از بری جنکینز (Barry Jenkins) باشیم. جشنواره فیلم تلوراید امسال هم با فیلم‌های The Front Runner از جیسون رایتمن (Jason Reitman) و پیرمرد و اسلحه (The Old Man & the Gun) از دیوید لاوری (David Lowery) شلوغ خواهد بود. 

در کنار فیلم برادران کوئن، فیلم‌ سیاه و سفید، نیمه-اتوبیوگرافی و درام روم (Roma) از آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón)، فیلم 22 جولای از پاول گرین‌گرس (Paul Greengrass) که به حوادث تروریستی نروژ در سال ۲۰۱۱ می‌پردازد و نسخه‌ی کامل‌ شده‌ی فیلم آن سوی باد (The Other Side of the Wind) از اورسن ولز (Orson Welles) در جشنواره فیلم ونیز حضور خواهند داشت. 

جوئل و ایتن کوئن، هر کدام جداگانه قبلاً برای چهارده جایزه در آکادمی‌های مختلف نامزد شده‌اند. آن‌ها به‌طور مشترک برای فیلم‌نامه‌ی فارگو (Fargo) در سال ۱۹۹۶ برنده‌ی اسکار شدند و در سال ۲۰۰۷ هم برای فیلم جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men) در رشته‌های بهترین تصویربرداری، کارگردانی و فیلم‌نامه اقتباسی اسکار را به خانه بردند. 


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده